Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, 39 - 49, 01.03.2011

Öz

Bu araştırmada, piyano öğretiminde deşifre için yazılmış parçalarla düzenli olarak yapılan çalışmaların piyanoda deşifre çalma becerisinin kazandırılmasına etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Ön test – son test kontrol gruplu desene dayalı deneysel bir çalışma olup, Konya Çimento Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Müzik Bölümü birinci sınıfta okuyan 6’sı deney, 6’sı kontrol grubundan oluşan 12 öğrenci ile yapılmıştır. İki gruba da uygulanan ön testin ardından, deney grubuna 13 hafta boyunca düzenli olarak deşifre çalışmaları yaptırılmış, üç kez ara gözlem kayıtları alınmıştır. Deneysel uygulama sonunda ön testte ki ölçümler son testte tekrar deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Verilerin, Mann Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testi analizlerine göre; deney ve kontrol grupları arasında ön test için seviye farkı olmadığı, son testte ise deney grubu lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Bu durumda düzenli deşifre çalışmaları yapan deney grubunun deşifre becerisini kazanmada olumlu yönde gelişme gösterdiği sonucuna varılmıştır

Kaynakça

  • Agay, D. (1981). Teaching Piano. (Volume 1). New York: Yorktown Music Press, Inc.
  • Byrant. C.M. (1997). Sight-Reading is An Art. February, 42.
  • Çimen, G. (1997). Piyano Eğitiminde Deşifre. A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Sempozyumu, Bolu.
  • Çimen, G. (2001). Piyanoda Deşifre Öğretimine Yaklaşımlar. Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt:14, No:2, 95.
  • Coşkun, M. (2001). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğ- retmenliği Programı Anabilim Dalında Uygulanmakta Olan Piyano Eğitiminde Deşifrenin Yeri ve Önemi. Ankara: Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Harrel, R. (1996). Components Of Sight Reading. Clavier, Şubat, s.25.
  • Johnson, T.A. (1964). Read And Play. New York, USA: Edition Peters.
  • Kalyoncu, N. (1996). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi müzik Bölümlerinde Piyano Öğretim Programla- rının Hedeflerine Ulaşma Durumu, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversi- tesi.
  • Kamacıoğlu, F. (1996). I. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bur- sa.
  • MEB, (2006). AGSL Piyano Dersi Öğretim Programı (9,10,11 ve 12. Sınıflar). Ankara.
  • Newman, W.S. (1984). The Pianist’s Problems, Fourth Edition. New York: Da Capo Press.
  • Spillman, R. (1990). Sight Reading At The Keyboard. New York. USA: Schirmer Books.
  • Tufan, S. (2000). Piyano Eğitiminde Deşifre Çalışmaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergi- si, Cilt 20, 3, 101-104.

Acquisition of Sight Reading in Teaching Piano

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, 39 - 49, 01.03.2011

Öz

The present study aims to analyze the effects of regular sight reading exercises, made on the piano with pieces created solemly for this aim, on the acquisiton of sight reading piano playing skills. The study, an experimental study based on pretest –post test, research and control group design, is conducted with 12 first graders in the Music department, six students in the experimental and six in the control group, of the Konya Çimento (Cement) Fine Arts and Sports High School. After the students in both groups were adminstered a pre test, sight reading exercises for playing the piano were conducted with the experimental group for 13 weeks with three intermittent recordings. At the end of the experimental study, the evaluation made with the pre-test, were conducted again with the post test. The analysis of the data using Mann Whitney U ve Wilcoxon tests revealed in the pre-test no significant results among the two groups; however, a statistically significant outcome in favour of the experimental group was prevalent in the result of the post test. Thus, it can be assumed that the experimental group conducting regular sight reading exercises for playing the piano, has shown an enhancement in the acquisition of playing the piano by sight reading skill. 

Kaynakça

  • Agay, D. (1981). Teaching Piano. (Volume 1). New York: Yorktown Music Press, Inc.
  • Byrant. C.M. (1997). Sight-Reading is An Art. February, 42.
  • Çimen, G. (1997). Piyano Eğitiminde Deşifre. A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Sempozyumu, Bolu.
  • Çimen, G. (2001). Piyanoda Deşifre Öğretimine Yaklaşımlar. Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt:14, No:2, 95.
  • Coşkun, M. (2001). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğ- retmenliği Programı Anabilim Dalında Uygulanmakta Olan Piyano Eğitiminde Deşifrenin Yeri ve Önemi. Ankara: Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Harrel, R. (1996). Components Of Sight Reading. Clavier, Şubat, s.25.
  • Johnson, T.A. (1964). Read And Play. New York, USA: Edition Peters.
  • Kalyoncu, N. (1996). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi müzik Bölümlerinde Piyano Öğretim Programla- rının Hedeflerine Ulaşma Durumu, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversi- tesi.
  • Kamacıoğlu, F. (1996). I. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bur- sa.
  • MEB, (2006). AGSL Piyano Dersi Öğretim Programı (9,10,11 ve 12. Sınıflar). Ankara.
  • Newman, W.S. (1984). The Pianist’s Problems, Fourth Edition. New York: Da Capo Press.
  • Spillman, R. (1990). Sight Reading At The Keyboard. New York. USA: Schirmer Books.
  • Tufan, S. (2000). Piyano Eğitiminde Deşifre Çalışmaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergi- si, Cilt 20, 3, 101-104.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Özer Bu kişi benim

Nalân Yiğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer, B., & Yiğit, N. (2011). Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 39-49.
AMA Özer B, Yiğit N. Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2011;12(1):39-49.
Chicago Özer, Burcu, ve Nalân Yiğit. “Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 1 (Mart 2011): 39-49.
EndNote Özer B, Yiğit N (01 Mart 2011) Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 39–49.
IEEE B. Özer ve N. Yiğit, “Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, ss. 39–49, 2011.
ISNAD Özer, Burcu - Yiğit, Nalân. “Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (Mart 2011), 39-49.
JAMA Özer B, Yiğit N. Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;12:39–49.
MLA Özer, Burcu ve Nalân Yiğit. “Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, 2011, ss. 39-49.
Vancouver Özer B, Yiğit N. Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;12(1):39-4.