Research Article
BibTex RIS Cite

Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili

Year 2019, Volume: 20 Issue: 2, 321 - 347, 31.12.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.672851

Abstract

Çalışmanın amacı, Bolu’nun termal turizm potansiyelini ortaya çıkartmak ve Bolu’daki termal turizm tesislerinden hizmet alan termal turistlerin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Çalışma, termal turizmde ilerlemeyi ve tesislerin gelişimine katkı sağlayaca-ğı için önem taşımaktadır. Çalışma kapsamında Bolu’ya termal turizm hizmeti almak için gelen 450 termal turizm katılımcısına anket uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, Bolu’daki termal turizm potansiyelinin fazla olduğu ancak turistlerin aldıkları hizmetin geliştirilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Turistler, Bolu’nun termal tesislerinden aldıkları hizmet konusunda güven boyutunda yüksek bir memnuniyete sahipken tesislerin fiziksel donanımları boyutunda memnuniyetlerinin düşük olduğu ortaya çıkmıştır

References

  • Akgül, C.C. (2014). “Müşterilerin Sürdürülebilir Termal Turizm Hizmet Kalitesi Algıları İle Genel Memnuniyet Düzeyi İlişkisi: Gönen Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir Üniversitesi, Aydın, O. (2012). “Türkiye’de Alternatif Bir Turizm: Sağlık Turizmi”, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14/23, ss. 91-96. Bilgili, B. (2011). “Terapatik ve Rekreasyon Modelleme Çalışması Araştırma Raporu”, MARKA, Bolu Sağlık Turizmi Yatırımcılarını ve Ziyaretçilerini Arıyor Projesi. Çetin, T. (2011). “Termal Turizm Potansiyeli Açısından Kozaklı (Nevşehir) Kaplıcaları”, Turkish Studies, International Prediodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume: 6/1, ss. 878-902. Çiçek, R. ve Adveren, S. (2013). “Sağlık Turizmi Açısından İç Anadolu Bölgesindeki Kaplıca ve Termal Tesislerin Mevcut Yapısının ve Potansiyelinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(25), ss. 25-25. Çontu, M. (2006). “Alternatif Turizm Çeşitleri ve Kızılcahamam Termal Turizm Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Eleren, A. (2007). “Müşteri Beklentilerine Dayalı Bir Hizmet Kalitesi Ölçüm Modeli: Termal Otel İşletmeciliğinde Bir Uygulama”, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi. Fettahlıoğlu, O. Polat, M. ve Demir, S. (2016). “Hizmet Kalitesinin Servqual Analizi İle Ölçümü: Kahramanmaraş İlinde Bir Uygulama.” Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 849-860. Kök, M. (2013). “Sağlık Turizm Açısından Termal Turizm (Denizli Örneği)”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beykent Üniversitesi, İstanbul. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2007). “2023 Turizm Stratejisi Eylem Planı 2007-2013”, Ankara. Memiş, U. A. ve Ekenci, G. (2007). “Spor Merkezlerinde Müşteri Memnuniyeti Ankara İli Örneği”, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Sayı: 12, Cilt:1. Moloğlu, V. (2015). “Yükselen Bir Değer Olan Medikal Turizmin Türkiye Ekonomisine Katkısı”, Session 5D, Mikroekonomi. Özgen, Ü. (2011). “Termal Turizm Açısından Afyonkarahisar İlinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Afyon Kocatepe Üniversitesi. Pırnar, İ. (2008). ”Turizm Çeşitlendirmesi Kapsamında İzmir’de Termal Turizmin Tedavi Amaçlı Kullanımı ve Ekonomik Değeri”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi. Sandıkçı, M. (2008). “Termal Turizm İşletmelerinde Sağlık Beklentileri ve Müşteri Memnuniyeti”, Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon Kocatepe Üniversitesi. Sav, D. (2016). “Müşteri Beklentileri Ve Memnuniyetinin Stratejik Planlama Açısından Değerlendirilmesi: Afyonkarahisar İlindeki Termal Turizm İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma”, Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul. Tavşan, S. (2012). “Termal Turizm İşletmelerinde Müşteri Şikayetlerinin Analizi Üzerine Bir Alan Araştırması”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. Temizkan, S. P. ve Çiçek, D. Sağlık Turizmi Kavramı ve Özellikleri. Saadet Pınar Temizkan (Ed.), Sağlık Turizmi (s.11-36). Ankara: Detay. Timur, B. (2015). “Termal Turizmde Hizmet Kalitesi, Algılanan Destinasyon İmajı Ve Tekrar Ziyaret Niyeti Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. Timur, B. (2015). Turizm Kavramına Genel Bakış. Saadet Pınar Temizkan (Ed.), Sağlık Turizmi (s. 1-10). Ankara: Detay. Toy, S. Çatakçı, S. Eymirli, B. E. ve Karapınar, M. (2010). “Erzurum Termal Turizm Potansiyeli”, Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı, Turizm Raporları, No: 3. Türksoy, A. ve Türksoy, S. S. (2010). “Termal Turizmin Geliştirilmesi Kapsamında Çeşme İlçesi Termal Kaynaklarının Değerlendirilmesi”, Ege Akademik Bakış, 10(1), ss. 699-725. Zengingönül, O. Emeç, H. İyilikçi, E. D. ve Bingöl, P. (2012). “Sağlık Turizmi: İstanbul’a Yönelik Bir Değerlendirme”, İstanbul Kalkınma Ajansı Ekonomistler Platformu, İstanbul. İnternet Kaynakları http://www.bolutso.org.tr (Çevrimiçi) [20.04.2018] http://www.bolu.gov.tr [20.04.2018] http://bolu.gov.tr/kultur-ve-turizm (Çevrimiçi)[12.04.2018] http://www.haberturk.com //dünya nüfusu yaşlanıyor (Çevrimiçi), [05.11.2017] http://kulturportali.gov.t/turkiye/bolu/TurizmAktiviteleri/bolukaplicalari (Çevrimiçi) [08.04.2018] http://sonsöz.com.tr/turizm-de-bolu-yine-araplarin-tercih-ettigi iloldu/398/(Çevrimiçi), [08.04.2018]
Year 2019, Volume: 20 Issue: 2, 321 - 347, 31.12.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.672851

Abstract

References

  • Akgül, C.C. (2014). “Müşterilerin Sürdürülebilir Termal Turizm Hizmet Kalitesi Algıları İle Genel Memnuniyet Düzeyi İlişkisi: Gönen Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir Üniversitesi, Aydın, O. (2012). “Türkiye’de Alternatif Bir Turizm: Sağlık Turizmi”, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14/23, ss. 91-96. Bilgili, B. (2011). “Terapatik ve Rekreasyon Modelleme Çalışması Araştırma Raporu”, MARKA, Bolu Sağlık Turizmi Yatırımcılarını ve Ziyaretçilerini Arıyor Projesi. Çetin, T. (2011). “Termal Turizm Potansiyeli Açısından Kozaklı (Nevşehir) Kaplıcaları”, Turkish Studies, International Prediodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume: 6/1, ss. 878-902. Çiçek, R. ve Adveren, S. (2013). “Sağlık Turizmi Açısından İç Anadolu Bölgesindeki Kaplıca ve Termal Tesislerin Mevcut Yapısının ve Potansiyelinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(25), ss. 25-25. Çontu, M. (2006). “Alternatif Turizm Çeşitleri ve Kızılcahamam Termal Turizm Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Eleren, A. (2007). “Müşteri Beklentilerine Dayalı Bir Hizmet Kalitesi Ölçüm Modeli: Termal Otel İşletmeciliğinde Bir Uygulama”, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi. Fettahlıoğlu, O. Polat, M. ve Demir, S. (2016). “Hizmet Kalitesinin Servqual Analizi İle Ölçümü: Kahramanmaraş İlinde Bir Uygulama.” Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 849-860. Kök, M. (2013). “Sağlık Turizm Açısından Termal Turizm (Denizli Örneği)”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beykent Üniversitesi, İstanbul. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2007). “2023 Turizm Stratejisi Eylem Planı 2007-2013”, Ankara. Memiş, U. A. ve Ekenci, G. (2007). “Spor Merkezlerinde Müşteri Memnuniyeti Ankara İli Örneği”, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Sayı: 12, Cilt:1. Moloğlu, V. (2015). “Yükselen Bir Değer Olan Medikal Turizmin Türkiye Ekonomisine Katkısı”, Session 5D, Mikroekonomi. Özgen, Ü. (2011). “Termal Turizm Açısından Afyonkarahisar İlinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Afyon Kocatepe Üniversitesi. Pırnar, İ. (2008). ”Turizm Çeşitlendirmesi Kapsamında İzmir’de Termal Turizmin Tedavi Amaçlı Kullanımı ve Ekonomik Değeri”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi. Sandıkçı, M. (2008). “Termal Turizm İşletmelerinde Sağlık Beklentileri ve Müşteri Memnuniyeti”, Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon Kocatepe Üniversitesi. Sav, D. (2016). “Müşteri Beklentileri Ve Memnuniyetinin Stratejik Planlama Açısından Değerlendirilmesi: Afyonkarahisar İlindeki Termal Turizm İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma”, Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul. Tavşan, S. (2012). “Termal Turizm İşletmelerinde Müşteri Şikayetlerinin Analizi Üzerine Bir Alan Araştırması”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. Temizkan, S. P. ve Çiçek, D. Sağlık Turizmi Kavramı ve Özellikleri. Saadet Pınar Temizkan (Ed.), Sağlık Turizmi (s.11-36). Ankara: Detay. Timur, B. (2015). “Termal Turizmde Hizmet Kalitesi, Algılanan Destinasyon İmajı Ve Tekrar Ziyaret Niyeti Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. Timur, B. (2015). Turizm Kavramına Genel Bakış. Saadet Pınar Temizkan (Ed.), Sağlık Turizmi (s. 1-10). Ankara: Detay. Toy, S. Çatakçı, S. Eymirli, B. E. ve Karapınar, M. (2010). “Erzurum Termal Turizm Potansiyeli”, Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı, Turizm Raporları, No: 3. Türksoy, A. ve Türksoy, S. S. (2010). “Termal Turizmin Geliştirilmesi Kapsamında Çeşme İlçesi Termal Kaynaklarının Değerlendirilmesi”, Ege Akademik Bakış, 10(1), ss. 699-725. Zengingönül, O. Emeç, H. İyilikçi, E. D. ve Bingöl, P. (2012). “Sağlık Turizmi: İstanbul’a Yönelik Bir Değerlendirme”, İstanbul Kalkınma Ajansı Ekonomistler Platformu, İstanbul. İnternet Kaynakları http://www.bolutso.org.tr (Çevrimiçi) [20.04.2018] http://www.bolu.gov.tr [20.04.2018] http://bolu.gov.tr/kultur-ve-turizm (Çevrimiçi)[12.04.2018] http://www.haberturk.com //dünya nüfusu yaşlanıyor (Çevrimiçi), [05.11.2017] http://kulturportali.gov.t/turkiye/bolu/TurizmAktiviteleri/bolukaplicalari (Çevrimiçi) [08.04.2018] http://sonsöz.com.tr/turizm-de-bolu-yine-araplarin-tercih-ettigi iloldu/398/(Çevrimiçi), [08.04.2018]
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nergis Dereli This is me 0000-0002-6734-564X

Rahman Temizkan 0000-0002-9750-1543

Publication Date December 31, 2019
Submission Date November 13, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 20 Issue: 2

Cite

APA Dereli, N., & Temizkan, R. (2019). Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 321-347. https://doi.org/10.17494/ogusbd.672851
AMA Dereli N, Temizkan R. Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. December 2019;20(2):321-347. doi:10.17494/ogusbd.672851
Chicago Dereli, Nergis, and Rahman Temizkan. “Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli Ve Termal Turist Profili”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no. 2 (December 2019): 321-47. https://doi.org/10.17494/ogusbd.672851.
EndNote Dereli N, Temizkan R (December 1, 2019) Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 2 321–347.
IEEE N. Dereli and R. Temizkan, “Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 20, no. 2, pp. 321–347, 2019, doi: 10.17494/ogusbd.672851.
ISNAD Dereli, Nergis - Temizkan, Rahman. “Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli Ve Termal Turist Profili”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/2 (December 2019), 321-347. https://doi.org/10.17494/ogusbd.672851.
JAMA Dereli N, Temizkan R. Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:321–347.
MLA Dereli, Nergis and Rahman Temizkan. “Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli Ve Termal Turist Profili”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 20, no. 2, 2019, pp. 321-47, doi:10.17494/ogusbd.672851.
Vancouver Dereli N, Temizkan R. Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20(2):321-47.