This study aims to reveal how children's theater posters construct multilayered cultural narratives through visual and textual elements. The research adopts a qualitative design based on semiotic analysis. To enable an in-depth examination, the scope was limited to 10 posters exhibited by State Theaters in Ankara, Istanbul, and Izmir. Each poster is systematically analyzed using Roland Barthes’ semiotic framework. The significance of the study lies in demonstrating that these posters serve not only as promotional tools but also play a key role in the reconstruction of social values. The analysis reveals both idealized childhood themes such as innocence, freedom, hope, and creativity, and broader themes including social and individual identity, critical thinking, and free will.
Semiotics Roland Barthes Poster Theater Posters State Theater
Bu çalışma, çocuk tiyatrosu afişlerinin, görsel ve metinsel unsurlar aracılığıyla nasıl çok katmanlı bir kültürel anlatı ürettiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma modeline dayalı göstergebilimsel analiz yöntemi temel alınmıştır. Derinlemesine analiz yapılabilmesi amacıyla çalışmanın kapsamı, Ankara, İstanbul ve İzmir Devlet Tiyatroları’nda sergilenen 10 afişle sınırlandırılmıştır. Seçilen örneklem üzerinde, her bir afiş Roland Barthes’ın göstergebilimsel yaklaşımı çerçevesinde sistematik olarak incelenmiştir. Çalışmanın önemi, çocuk tiyatrosu afişlerinin yalnızca tanıtım amacı taşımadığı, aynı zamanda toplumsal değerlerin yeniden inşasında belirleyici bir işlev üstlendiğini göstermesidir. Yapılan analizler; oyun metinlerinden afişlere yansıyan masumiyet, özgürlük, umut, yaratıcılık gibi idealize edilmiş çocukluk temalarının yanı sıra, toplumsal ve bireysel kimlik, eleştirel düşünce ve özgür irade gibi temaları ortaya koymuştur.
Göstergebilim Roland Barthes Afiş Tiyatro Afişleri Devlet Tiyatrosu
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Görsel Kültür |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 2 |