Oyunlar günlük hayatımızın bir parçasıdır. Etkin bir öğrenme için kullanılan yöntemlerden biri de oyunlaştırarak öğrenmedir. Zaman zaman bu yöntemin daha etkili ve verimli olduğu gözlemlenmiştir. Oyunlaştırma, bilgilerin daha fazla akılda kalmasına yönelik yenilikçi bir yaklaşımdır. Bu yüzden birçok alanda büyük bir etkiye sahiptir. Eğitim alanında da, öğrencilerin dikkatini çekmek, öğrenme motivasyonunu arttırmak ve daha etkili bilgi edinmelerini sağlamak için kullanılır. Oyunlaştırarak öğrenme öğrencilerin derse olan bağlılığını arttırarak daha ilgili olmalarına imkan sağlayacaktır. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte Yönetim Bilişim Sistemleri uygulamaları hemen hemen hayatımızın her alanında kullanılmaya başlanmıştır. Bu uygulamaları öğrenmeye çalışırken daha iyi anlamak adına oyunlaştırma kullanımının daha çok tercih edildiği görülmektedir. Bu bağlamda yapılan çalışmanın amacı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bucak Zeliha Tolunay Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü üçüncü sınıf öğrencilerinin oyunlaştırmaya yönelik algısını belirlemektir. Araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında üç bölümden oluşan anket formundan yararlanılmıştır. Belirlenen anket ile 50 öğrenci ile görüşme sağlanmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin genelinin derslerin oyunlaştırılmasına yönelik olumlu bir algıya sahip oldukları tespit edilmiştir.
Games are part of our daily lives. One of the methods used for effective learning is gamified learning. It has been observed from time to time that this method is more effective and efficient. Gamification is an innovative approach to increasing information retention. That’s why it has a great impact in many areas. It is also used in the field of education to attract students’ attention, increase their motivation to learn and enable them to acquire more effective information. Learning through gamification will increase students’ commitment to the course and allow them to be more interested. With the development of tecnology, Management Informatıon Systems applications have begun to be used in almost every aspect of our lives. While trying to learn these applications, it seems that the use of gamification is more preferred in order to understand them better. In this context, the purposeof the study is yo determine the perception of third-year students of Mehmet Akif Ersoy Universty Bucak Zeliha Tolunay Applied Tecnology and Business School Management Information Systems Department towards gamification. Descriptive analysis method was used in the research. Within the scope of the study, a survey form consisting of three parts was used. With the determined survey, fifty students were interviewed. As a result of the interviews, it was determined that the majority of students had a positive perception towards gamification lessons.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Information Systems (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 29, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | March 5, 2024 |
Acceptance Date | June 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 1 |