Research Article
BibTex RIS Cite

DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI

Year 2016, Volume: 6 Issue: 10, 54 - 89, 29.02.2016

Abstract

Öğretmenin motivasyon yöntemlerini kullanmasının, genelde, öğrenci motivasyonunu artırdığına inanılır, ancak literatürde bu iddiayı destekleyecek tecrübeye dayanan deliller yok denecek kadar azdır. Güney Kore’de 27 öğretmen ve 1300’den fazla öğrenciyi içine alan 40 ESOL sınıfıyla ilgili geniş kapsamlı bir araştırmaya dayanan bu çalışmada öğretmenlerin güdülemeye yönelik öğretim uygulamaları ve öğrencilerinin dil öğrenme güdüsü arasındaki ilişki incelendi. Öğrencilerin motivasyonu, kendileri hakkında bilgi veren bir anketle ve bu araştırma için özel olarak geliştirilen (the motivation orientation of language teaching) dil öğretiminin güdüleme-yönlendirme programı (MOLT) adlı bir sınıf gözlem aracı ile ölçüldü. MOLT gözlem planı ayrıca gözlemci tarafından bu maksatla doldurulan derecelendirme ölçeği ile birlikte, öğretmenlerin motivasyonyöntemlerini kullanma gücünü değerlendirmek için de kullanıldı. MOLT, Spada ve Fröhlich’in (1995) dil öğretiminin iletişim yönlendirme (COLT) planıyla alâkalı gerçek zamanlı şifreleme ilkesini örnek alıyor, ama Dörnyei’nin (2001) yabancı dil sınıfları için hazırlanmış motivasyon stratejileri taslağından çıkarılan gözlenebilir öğretmen davranışları türlerini kullanıyor. Sonuçlar gösteriyor ki dil öğretmenlerinin güdülemeye yönelik uygulaması hem öğrencilerin güdüsel durumuyla hem de onların motive edilmiş yükseltilmiş öğrenme seviyeleriyle ilişkilidir. 

References

  • Cheng, H.-F., & Dörnyei, Z. (2007). The use of motivational strategies in
  • language instruction: The case of EFL teaching in Taiwan. Innovation in
  • Language Learning and Teaching, I, 153-174
Year 2016, Volume: 6 Issue: 10, 54 - 89, 29.02.2016

Abstract

References

  • Cheng, H.-F., & Dörnyei, Z. (2007). The use of motivational strategies in
  • language instruction: The case of EFL teaching in Taiwan. Innovation in
  • Language Learning and Teaching, I, 153-174
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Sıddık Yüksel This is me

Publication Date February 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 10

Cite

APA Yüksel, S. (2016). DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), 6(10), 54-89.
AMA Yüksel S. DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). February 2016;6(10):54-89.
Chicago Yüksel, Sıddık. “DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 6, no. 10 (February 2016): 54-89.
EndNote Yüksel S (February 1, 2016) DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 6 10 54–89.
IEEE S. Yüksel, “DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI”, Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), vol. 6, no. 10, pp. 54–89, 2016.
ISNAD Yüksel, Sıddık. “DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 6/10 (February 2016), 54-89.
JAMA Yüksel S. DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). 2016;6:54–89.
MLA Yüksel, Sıddık. “DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), vol. 6, no. 10, 2016, pp. 54-89.
Vancouver Yüksel S. DİL ÖĞRENENLERİ GÜDÜLEME: ÖĞRENCİ MOTİVASYONU İLE ALÂKALI GÜDÜLEME STRATEJİLERİNİN ETKİLERİNİN SINIF MERKEZLİ BİR ARAŞTIRMASI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). 2016;6(10):54-89.