Küreselleşen
dünyada, gerek işletme faaliyetlerinin önemli bir kısmını oluşturan lojistik fonksiyonunun,
gerekse ülke ekonomilerinin önemli bir bileşeni olan lojistik sektörünün önemi
giderek artmaktadır. İşletmelerin ve ülkelerin stratejik anlamda rekabet
üstünlüğü elde etmelerinde oldukça önemli olan lojistik faaliyetlerin başarısı,
çalışanların işlerine karşı olan olumlu tutumlarının artırılması ile
sürdürülebilir hale getirilebilir. Olumlu tutumların artırılması noktasında en
sık incelenen kavramlardan bir tanesi iş tatminidir. İş tatmini, bir çalışanın
iş ve işin sağladıklarına ilişkin bir algısı ve bu algıya karşılık olarak
verdiği duygusal cevap olarak tanımlanmaktadır. İşinden tatmin olan bir
çalışanın, mikro düzeyde çalıştığı işletmeye, makro düzeyde ise işletmesinin
yer aldığı sektöre ve ülke ekonomisine olumlu katkı sağlaması söz konusudur.
Bu
çalışma, lojistik sektörü yöneticilerinin iş tatmini düzeylerinin belirlenmesi
amacını taşımaktadır. Bu amaçla, SWARA ve DEMATEL yöntemleri kullanılarak iş
tatminini ortaya çıkaran kriterlerin önem dereceleri ve kriterler arasındaki
nedensel ilişkiler incelenmiş ve sonuçlar detaylı şekilde ortaya konulmuştur.
Çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, lojistik sektöründe yöneticilerin
iş tatminlerinin artırılmasına yönelik önerilerde de bulunulmuştur.
In globalizing world, the importance of
the logistics function, which constitutes an important part of the business
activities and the logistics sector, which is an important component of the
national economy, is increasing. The success of logistic activities, which are
very important for businesses and countries to achieve a strategic competitive
advantage, can be sustainable by increasing the positive attitudes of employees
towards their jobs. At this point, job satisfaction is one of the most studied
subjects. Job satisfaction is defined as employee’s perception about job and
things provided by job, and his emotional response to this perception. An
employee who is satisfied with his job will contribute positively to the
business in which he works at micro level, and to the sector in which his
business takes part and the economy of country at macro level.
This study aims to determine the job
satisfaction levels of managers in logistics sector. For this purpose, the
importance of job satisfaction criteria and causal relationships between them
have been examined using DEMATEL method and the results are presented in
detail. In line with the findings, suggestions to increase the job satisfaction
of managers in logistics sector are also made.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2020 |
Submission Date | July 6, 2019 |
Acceptance Date | December 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |