Bu çalışmanın amacı, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü lisans öğrencilerinin Türkiye Muhasebe Standartları (TMS)/Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS) konusunda ilgi düzeylerini ve bu konudaki beklentilerini, farkındalıklarını ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında, Turhan (2016) tarafından geliştirilen ve veri toplama aracı olarak kullanılan anket formu 2019-2020 akademik yılı bahar döneminde İşletme Bölümü’nde öğrenim görmekte olan 152 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici istatistikler ve nonparametrik istatistiksel yöntemlerden Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın başlıca bulgularına göre, katılımcı öğrencilerin yarıdan fazlasının TMS/TFRS kavramları hakkında bir bilgi sahibi olmadıkları, yine yarıya yakınının ders içeriklerinde bu kavramlara yer verilmesini istedikleri belirlenmiştir. Ayrıca, kadın öğrencilerin TMS/TFRS hakkındaki beklenti ve farklılık düzeylerinin erkek öğrencilere göre yüksek olduğu ve son sınıf öğrencilerinin ilgi, beklenti ve farkındalık düzeylerinin de birinci ve ikinci sınıf öğrencilerine göre anlamlı derecede yüksek olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this study is to examine the interest, expectation and awareness levels of Sivas Cumhuriyet University Faculty of Economics and Administrative Sciences Department Business undergraduate students about Turkey Accounting Standards (TAS)/Turkey Financial Reporting Standards (TFRS). Within the scope of the study, the questionnaire form developed by Turhan (2016) used as data collection tool was applied to 152 students studying in the Department of Business Administration in the spring semester of the 2019-2020 academic year. The data obtained were analyzed using descriptive statistics and nonparametric statistical methods, Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis test. According to the main findings of the study, it was determined that more than half of the participant students did not have any knowledge about the TAS / TFRS concepts, and almost half of them wanted to include these concepts in the course contents. Also, it was determined that the expectation and awareness levels of female students about TAS / TFRS are higher than male students, and the interest, expectation and awareness levels of senior students are significantly higher than that of first and second grade students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2021 |
Submission Date | April 1, 2020 |
Acceptance Date | November 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |