Research Article
BibTex RIS Cite

Programlama dili için tasarlanmış uzaktan öğrenme programının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi

Year 2021, , 938 - 947, 31.07.2021
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.791659

Abstract

Teknolojideki gelişmeler birçok alanla yakından ilgilidir. Yönetim bilimleri, sağlık bilimleri, eğitim bilimleri ve birçok alanda teknolojinin etkisini görmek mümkündür. Bu gelişmeler yeni tasarımları ve inovasyon alanlarını şekillendirmektedir. Bilişim sistemlerinin sürekli kendini yenilediği günümüzde, uzaktan eğitim platformları da teknolojideki gelişmelere ayak uydurmaktadır. Bu çalışmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı, programlama dili öğretimine yönelik tasarlanmış bir uzaktan eğitim programını öğrencilerin akademik başarıları ve uygulama yetenekleri açısından incelemektir. Bu araştırma 2019 yılında Osmaniye'deki Doğa Koleji öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. 32 öğrenciden oluşan 2 sınıf araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Deney grubunda 14, kontrol grubunda 18 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubundaki öğrenciler, yazılımda "Kendini Dene" başlığı altındaki uygulama ile programlama dili eğitimlerinin ardından kendi uygulamalarını yapmışlardır. Öğrenciler için tasarlanmış web tabanlı bir öğrenme ortamı geliştirilmiştir. Öğrenme ortamı, web tabanlı ortam geliştirme ilkelerine göre tasarlanmıştır. Eğitimin başında ve sonunda öğrencilere 10 soruluk ön test ve son test soruları uygulanmıştır. Ayrıca eğitimin sonunda 50 soruluk beşli Likert tipi ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin akademik başarıları ve uygulama becerileri için tasarlanan öğrenme ortamında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir.

References

  • Alford, C., Dobbie, A., & Chumley-Jones, H. S. (2002), Web tabanlı öğrenme: Ses eğitim yöntemi aldatıcı mı? Değerlendirme literatürünün gözden geçirilmesi. Akademik Tıp, 77(10), 86-93.
  • Atam, O. (2006). Oluşturmacı yaklaşıma dayalı olarak fen ve teknoloji dersi ısı - sıcaklık konusunda hazırlanan yazılımın ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi. (Yüksek lisans tezi). Çukurova University Social Sciences Institute, Adana.
  • Ateş, A. (2011). Eğitsel yazılım değerlendirme ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 2 (1).
  • Baz, F. Ç. (2010). Bilgisayar destekli yabancı dil yazılımı olan dyned programının öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Baz, F. Ç. (2016). Web tabanlı bir uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme ortamının harmanlanmış öğretim modeline uygun olarak tasarlanması ve öğrenci başarısına etkisi. (Doktora tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Hatay.
  • Baz, F. Ç. (2018). Kodlamaya yeni başlayanlar için python programlama dili. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Çevik, E. (2006). Bilgisayar destekli kimya eğitimi ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri. (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Düzakın, E. ve Yalçınkaya, S. (2008). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemi ve çukurova üniversitesi öğretim elemanlarının yatkınlıkları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 225-244.
  • Gülnar, B. (2003). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları (SUZEP örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 259-271.
  • Güveli, E. (2004). Lise-1 fonksiyonlar konusunun web tabanlı öğretim tasarımı, uygulaması ve değerlendirilmesi. (Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Jolliffe, A., Ritter, J., & Stavins, D. (2001). Developing and using web-based learning. The online learning handbook, The Times Higher Education Supplement. London, UK: Routledge.
  • Metin, M. (2014). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Mutlu, Y. (2016). Bilgisayar destekli öğretim materyallerinin matematik öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin sayı algılama becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Özdemir, D. (2015). Özel eğitime yönelik insansı robot ve bilgisayar destekli öğrenme ortamlarının geliştirilmesi ve bu ortamlardaki etkileşimlerin dönüt türleri açısından incelenmesi. (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ronald, P., & Jamie, M. (1999). What’s the difference? A review of contemporary research on the effectiveness of distance learning in higher education. Institute for Higher Education Policy.
  • Saygı, C. ve Bilen, S. (2016). Aktif öğrenmenin müzik tarihi dersine ilişkin başarı, tutum ve özyeterlik üzerindeki etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (23).
  • Sherry, L. (1995). Issues in Distance Learning. International Jl. of Educational Telecommunications, 1(4), 337-365.
  • Sığın, S. (2020). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor? Tek durumlu bir örnek olay çalışması. (Yüksek lisans tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • TeknologWeb, (2015). Uzaktan eğitim nedir? Retrieved from https://www.teknologweb.com/uzaktan-egitim-nedir
  • Yıldırım, D. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik başarıları, etkileşim ve gezinme örüntülerinin ilişkisel çözümlenmesi. (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

The effect of the distance learning program designed for the programming language on the academic achievement of students

Year 2021, , 938 - 947, 31.07.2021
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.791659

Abstract

Advances in technology are closely related to many areas. It is possible to see the effect of technology in administrative sciences, health sciences, educational sciences and many areas. These developments shape new designs and innovation areas. Distance education platforms keep up with developments in technology. It is seen that information systems constantly renew themselves. In this study, quasi-experimental research model is used. The aim of this study is to examine a distance education program designed for programming language teaching in terms of students' academic success and ability to practice. This research was carried out with the students of Doğa College in Osmaniye in 2019. 2 classes of 32 students constitute the sample of the study. There are 14 students in the experimental group and 18 students in the control group. The students in the experimental group made their own applications after the programming language training with the application under the title "Try Yourself" in the software. A web-based learning environment designed for students has been developed. The learning environment is designed according to the principles of web-based environment development. 10-question pre-test and post-test questions were applied to the students at the beginning and end of the training. In addition, at the end of the training, a five-point Likert-type scale with 50 questions was applied. At the end of the research, it was determined that there is no significant difference in the learning environment designed for students' academic achievement and ability to practice.

References

  • Alford, C., Dobbie, A., & Chumley-Jones, H. S. (2002), Web tabanlı öğrenme: Ses eğitim yöntemi aldatıcı mı? Değerlendirme literatürünün gözden geçirilmesi. Akademik Tıp, 77(10), 86-93.
  • Atam, O. (2006). Oluşturmacı yaklaşıma dayalı olarak fen ve teknoloji dersi ısı - sıcaklık konusunda hazırlanan yazılımın ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi. (Yüksek lisans tezi). Çukurova University Social Sciences Institute, Adana.
  • Ateş, A. (2011). Eğitsel yazılım değerlendirme ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 2 (1).
  • Baz, F. Ç. (2010). Bilgisayar destekli yabancı dil yazılımı olan dyned programının öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Baz, F. Ç. (2016). Web tabanlı bir uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme ortamının harmanlanmış öğretim modeline uygun olarak tasarlanması ve öğrenci başarısına etkisi. (Doktora tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Hatay.
  • Baz, F. Ç. (2018). Kodlamaya yeni başlayanlar için python programlama dili. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Çevik, E. (2006). Bilgisayar destekli kimya eğitimi ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri. (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Düzakın, E. ve Yalçınkaya, S. (2008). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemi ve çukurova üniversitesi öğretim elemanlarının yatkınlıkları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 225-244.
  • Gülnar, B. (2003). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları (SUZEP örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 259-271.
  • Güveli, E. (2004). Lise-1 fonksiyonlar konusunun web tabanlı öğretim tasarımı, uygulaması ve değerlendirilmesi. (Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Jolliffe, A., Ritter, J., & Stavins, D. (2001). Developing and using web-based learning. The online learning handbook, The Times Higher Education Supplement. London, UK: Routledge.
  • Metin, M. (2014). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Mutlu, Y. (2016). Bilgisayar destekli öğretim materyallerinin matematik öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin sayı algılama becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Özdemir, D. (2015). Özel eğitime yönelik insansı robot ve bilgisayar destekli öğrenme ortamlarının geliştirilmesi ve bu ortamlardaki etkileşimlerin dönüt türleri açısından incelenmesi. (Doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ronald, P., & Jamie, M. (1999). What’s the difference? A review of contemporary research on the effectiveness of distance learning in higher education. Institute for Higher Education Policy.
  • Saygı, C. ve Bilen, S. (2016). Aktif öğrenmenin müzik tarihi dersine ilişkin başarı, tutum ve özyeterlik üzerindeki etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (23).
  • Sherry, L. (1995). Issues in Distance Learning. International Jl. of Educational Telecommunications, 1(4), 337-365.
  • Sığın, S. (2020). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor? Tek durumlu bir örnek olay çalışması. (Yüksek lisans tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • TeknologWeb, (2015). Uzaktan eğitim nedir? Retrieved from https://www.teknologweb.com/uzaktan-egitim-nedir
  • Yıldırım, D. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik başarıları, etkileşim ve gezinme örüntülerinin ilişkisel çözümlenmesi. (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Fatih Çağatay Baz 0000-0002-6398-9851

Ümran Koca 0000-0001-9935-0980

Publication Date July 31, 2021
Submission Date September 7, 2020
Acceptance Date October 13, 2020
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Baz, F. Ç., & Koca, Ü. (2021). The effect of the distance learning program designed for the programming language on the academic achievement of students. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 938-947. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.791659
Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.