Teknolojideki gelişmeler birçok alanla yakından ilgilidir. Yönetim bilimleri, sağlık bilimleri, eğitim bilimleri ve birçok alanda teknolojinin etkisini görmek mümkündür. Bu gelişmeler yeni tasarımları ve inovasyon alanlarını şekillendirmektedir. Bilişim sistemlerinin sürekli kendini yenilediği günümüzde, uzaktan eğitim platformları da teknolojideki gelişmelere ayak uydurmaktadır. Bu çalışmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı, programlama dili öğretimine yönelik tasarlanmış bir uzaktan eğitim programını öğrencilerin akademik başarıları ve uygulama yetenekleri açısından incelemektir. Bu araştırma 2019 yılında Osmaniye'deki Doğa Koleji öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. 32 öğrenciden oluşan 2 sınıf araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Deney grubunda 14, kontrol grubunda 18 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubundaki öğrenciler, yazılımda "Kendini Dene" başlığı altındaki uygulama ile programlama dili eğitimlerinin ardından kendi uygulamalarını yapmışlardır. Öğrenciler için tasarlanmış web tabanlı bir öğrenme ortamı geliştirilmiştir. Öğrenme ortamı, web tabanlı ortam geliştirme ilkelerine göre tasarlanmıştır. Eğitimin başında ve sonunda öğrencilere 10 soruluk ön test ve son test soruları uygulanmıştır. Ayrıca eğitimin sonunda 50 soruluk beşli Likert tipi ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin akademik başarıları ve uygulama becerileri için tasarlanan öğrenme ortamında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir.
Advances in technology are closely related to many areas. It is possible to see the effect of technology in administrative sciences, health sciences, educational sciences and many areas. These developments shape new designs and innovation areas. Distance education platforms keep up with developments in technology. It is seen that information systems constantly renew themselves. In this study, quasi-experimental research model is used. The aim of this study is to examine a distance education program designed for programming language teaching in terms of students' academic success and ability to practice. This research was carried out with the students of Doğa College in Osmaniye in 2019. 2 classes of 32 students constitute the sample of the study. There are 14 students in the experimental group and 18 students in the control group. The students in the experimental group made their own applications after the programming language training with the application under the title "Try Yourself" in the software. A web-based learning environment designed for students has been developed. The learning environment is designed according to the principles of web-based environment development. 10-question pre-test and post-test questions were applied to the students at the beginning and end of the training. In addition, at the end of the training, a five-point Likert-type scale with 50 questions was applied. At the end of the research, it was determined that there is no significant difference in the learning environment designed for students' academic achievement and ability to practice.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Submission Date | September 7, 2020 |
Acceptance Date | October 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |