Dünya nüfusu sürekli arttığından ve artan nüfusun ihtiyaçları da sürekli çoğaldığından tükenebilir kaynakların bilinçli kullanımı söz konusu olmaktadır. Böylelikle çevresel kaynaklar, yeni nesillere aktarılması gereken varlıklar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun içindir ki; okul yönetimlerinin çevre eğitimi alanında yaptığı çalışmaların tanıtılması ve var olan uygulamaların geliştirilmesi gerekmektedir. Bu araştırma ile okullarda çevre eğitimi ile ilgili olarak neler yapıldığı ve nasıl uygulandığı, bu konudaki sorunların önlenmesine yönelik çözüm yollarının neler olduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, araştırma deseni olarak “Olgubilim (Phenomenology)” seçilmiştir. Araştırmada çalışılan olgu, “Çevreye duyarlı okul yönetimleri” olarak düşünülmüştür. Romanya Maramureş BaiaMare’de bir arada bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler ile Türkiye’nin Osmaniye ilinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın bulguları, çevre yönetimi konusunda eğitim yöneticilerine rehberlik etmesi, yeni yöntem ve metotların geliştirilmesi açısından önemlidir. Araştırma sonucunda; Türkiye ve Romanya’daki okullarda yapılan çalışmalar arasında çevre bilincinin arttırılmasına yönelik benzerlikler görülmüş olmamakla birlikte farklılıklara da rastlanmaktadır.
-
-
Çalışmaya verilerin toplanması sırasında katkı sağlayan Romanian Inspectoratul Judetean Maramureş bünyesinde müfettiş Dr. Ligia DURUŞ’ya, aynı bölgede okul müdürlüğü yapan Loredana OFRİM ve Gicu MARİNA’ya, ayrıca verilerin toplanması sırasında iletişim konusunda ve makalenin çevirinde her zaman yardımcı olan Osmaniye ARGE de görevli İngilizce Öğretmeni Medine GÜNEY’e, yine araştırmanın çevirisinde yardımcı olan İngilizce Öğretmeni Zeynep ÇELİK’e ve Osmaniye İl MEM’ne teşekkür ederiz.
As the world population is constantly increasing and their needs are increasing too, the need to use consumable resources properly is emerging. Therefore, environmental resources confront us as assets to be transferred to the new generation. It is necessary to introduce the practices of school administrations in the field of environmental education and develop the existing ones. This research aims to clarify what kind of environmental education is given at schools, how it is done and the solutions needed to prevent these problems. Qualitative research method was used in the study and "Phenomenology" was selected as the research design. The case studied in the study was considered as "environmentally sensitive school administrations".The working group of the research constitute of Romania Maramureş, administrators and teachers working in primary and secondary schools in Baia Mare, Maramures Romania and Osmaniye, Turkey. Studies carried out to increase the environmental consciousness show similarities both in Turkish and Romanian schools. However not big but slight differences are seen between the two countries. The find outs of this research are significant to guide school administrators in environmental management and develop new methods and technics.
-
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | October 13, 2021 |
Submission Date | June 20, 2021 |
Acceptance Date | October 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |