Research Article
BibTex RIS Cite

Road Network Marketing Peter Clothier’s Sucses Principles

Year 2017, Volume: 10 Issue: 3, 154 - 167, 08.07.2017
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.296592

Abstract



               Direct sales through network
marketing is a type; aiming to reach out directly to consumers or companies,
the competitive advantage it provides is a method that many companies are
trying to use. By examining marketing applications through the network in
Turkey; through a distributor network to determine the point of view of the
principles of success in marketing is to draw conclusions and develop proposals
in this direction. The question on the survey portion of the Multi Level
Marketing book by Peter Clothier statement in the light of information obtained
from the theoretical analysis of the principles of success in marketing through
the network has been established. compatibility between applications has tried
to be understood as those described in theory. Looking at the results as they
participate in the expression of a general distributor, the company is the
distributor of the principles of success, education level, number of years it
was determined that 
his
distribution and its accompanying effects of variables such as use of the
company's products. In this study, Izmir, Istanbul, Adana, Gaziantep, Istanbul
and Kocaeli consists of companies in the marketing system through the network
in the province Avon, Herbalife, Mega Holdings, Amway, Oriflame, the Biobel
Royal Sales, Tupperware, Aliover to, Forivi, Goa Excel, Souvenirs, Hunchlif to
, QNet, Winning Gold has been investigated on the European Networking
distributor. Snowball sampling from the research were included face-to-face
survey of 346 people applied, results of frequency analysis, as measured by
ratings and Manov-order analysis. Although the start to be implemented in the
country has been observed that more and more work to be done by the principles
of success in network marketing. principles of success in network marketing
through work, mostly used by employees that have been identified related to
this company.

References

  • Angun, Şerife. 2011. "Mağazasız Perakendecilik Aracılığıyla Tüketicilerin Kozmetik Ürün Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Anne T. Coughlan, Kent Grayson. 1998. "Network Marketing Organizations: Compensation plans, retail network growth, and profitability." İnternational Journal of Research in Marketing 15.
  • Argan, Metin. 1997. "Çok Katlı Pazarlama ve Türkiyede Bir Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Anadolu Üniversitesi.
  • Aydın, Sonay Zeki. 1997. "Pazarlama Tekniklerinde Doğrudan Pazarlama ve Bankacılık Sektöründe Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Clothier, Peter. 1992. Peter. Multi Level Marketing, A Practical Guide to Successful Network Selling
  • Çakmak, Ali Çağlar. 2009. "Şebeke Yoluyla Pazarlama Sistemi ve Bir Uygulama." Sosyal Bİlimler Enstitüsü, Erciyes Üniversitesi.
  • Çakmak, Ali Çağlar. 2013. "ŞEBEKE YOLUYLA PAZARLAMA SİSTEMİNDE TEŞVİK PLANLARI VE GELİR HESAPLAMA YÖNTEMLERİ COMPENSATION PLANS AND INCOME CALCULATION METHODS IN MULTILEVEL MARKETING SYSTEM." BUSINESS & MANAGEMENT STUDIES: AN INTERNATIONAL JOURNAL 1 (1):1-15.
  • Durmuş, Abdullah. 2015. "Doğrudan Satış Yöntemlerinden Çok Katlı Pazarlama (Network Marketing) ve Fıkhi Değerlendirmesi." İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 33.
  • Failla, Don. 1995. How to Build a Large Sucsesful Multi- Level- Marketing Organization: Joe Hardwick.
  • Gürağaç, Nihal. 2006. "Doğrudan Pazarlama Yönelimlerinde Çok Katlı Pazarlama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dumlupınar Üniversitesi.
  • Koçkaya, Figen Arslan. 2006. "Doğrudan Pazarlama Aracı Kiosklar ve Tüketiciler Tarafından Kullanım Etkinliği: Kayseri'de Kiosk Kullanan İşyerleri Üzerine Bir Uygulama." Sosyal Bİlimler Enstitüsü, Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Mucuk, İsmet. 2012. Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Mustafa Uysal, Esma Uysal. 2016. "20 Soruda Doğrudan Satış." http://www.uysalakademi.com/?pnum=58&pt=20+Soruda+Do%C4%9Frudan+Sat%C4%B1%C5%9F. (Erişim Tarihi : 01.05.2016)
  • Odabaşı, Yavuz. 1995. Pazarlama İletişimi Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No:1.
  • Oyan, Deniz. 2009. "Tüketicilerin Bulunduğu Yerin, İnternet Ortamında Yapılan Ürün Satın Alma Davranışlarına Etkisinin Araştırılması Üzerine Bir Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aban İzzet Baysal üniversitesi.
  • Özcan, Sema. 2008. "KOBİ’lerde Markalaşma Sorununun Tespiti ve Tutundurma Faaliyetlerinin Geliştirilmesi Üzerine Konya Tekstil-Hazır Giyim Sanayi Bölgesinde Bir Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Selçuk Üniversitesi.
  • Özmoralı, Hakkı. 1995. "Oriflama ve Çok Katlı Pazarlama." Marketing Türkiye Dergisi 107 (5).
  • Özsavaşcı, Ozan. 2016. "Dünyada Doğrudan Satış." http://dsd.org.tr/baskandan-mesaj.html. (Erişim Tarihi : 06.05.2016)
  • Paşalı, Nihal. 2006. "Çok Katlı Pazarlamada Uygulanan İletişim Stratejilerinin Müşteri İlişkileri Yönetimi Açısından Analizi ve Herbalife Distribütörlerinin İş Tatminine Yönelik Bir Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Marmara Üniversitesi.
  • Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens and Joeri Van den Bergh. 2001. "Marketing Communications." In
  • Philip Kotler, Gary Armstrong. 2004. Principles of Marketing. Edited by Prentice Hall.
  • Philip Kotler, Gary Armstrong. 2013. Principles of Marketing.
  • Philip Kotler, John T. Bowen, James Makens. 2014. Marketing for Hospitality and Tourism. Edited by Sixth Edition.
  • Pırnar, İge. 2008. Doğrudan Pazarlama.
  • Ruziye, COP, and Çiler Gülen. 2007. "Tutundurma Faaliyetlerinin Beyaz Eşya Sektöründeki Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Boluda Bir Uygulama." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (14):1-30.
  • Tek, Ömer Baybars. 1997. Pazarlama İlkeleri Genişletilmiş 7. Baskı.
  • Tekbaş, Necmettin Özerkmen ve Erdinç. 2007. "Çok Katlı Pazarlama Sisteminde Bİrincil Toplumsal İlişkilerin Ticarileşmesi ve Sonuçları: Herbalife Örneği." Akademik Araştırmalar Dergisi (34).
  • Ülker, Didem, and Esin Küheylan. 2009. "Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama." Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • William Perreault Jr., Joseph Cannon, E. Jerome McCarthy 1993. Basic Marketing: A Global Managerial Approach
  • Wunderman, Lester. 2006. Doğrudan Pazarlamanın Kurucusu. İstanbul: Medicat Yayıncılık.

Şebeke Yolu Pazarlamada Peter Clothier’in Başari Prensipleri

Year 2017, Volume: 10 Issue: 3, 154 - 167, 08.07.2017
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.296592

Abstract

Doğrudan
satışın bir türü olan şebeke yoluyla pazarlama; tüketicilere ya da firmalara
doğrudan ulaşmayı amaçlayan, sağladığı rekabet avantajından birçok firmanın
kullanmaya çalıştığı bir yöntemdir. Türkiye’deki şebeke yoluyla pazarlama
uygulamalarını inceleyerek; distribütörlerin şebeke yoluyla pazarlamada başarı
prensiplerine  bakış  açısını belirlemek, sonuçlar çıkarmak ve bu
doğrultuda öneriler geliştirmektir. Anket bölümündeki sorular Peter
Clothier'in  ‘‘Multi Level Marketing’’
kitabındaki şebeke yoluyla pazarlamada başarı prensiplerinin  teorik incelemesinden elde edilen bilgiler
ışığında ifadeler oluşturulmuştur. Teoride anlatılanlar ile uygulama arasındaki
uyum anlaşılmaya çalışılmıştır. Sonuçlara bakıldığında genel olarak
distribütörlerin  ifadelere katıldıkları,
başarı prensiplerini distribütörü olduğu firma, eğitim düzeyi, distribütörlük
yaptığı yıl sayısı ve bağlı bulunduğu şirketin ürününü kullanmak gibi
değişkenler etkilediği belirlenmiştir. Bu çalışma 6 ilde 16 farklı firma
Manisa, İstanbul, Adana, Gaziantep, Karabük ve Kocaeli illerinde bulunan şebeke
yoluyla pazarlama sistemindeki firmalardan oluşan Avon, Herbalife, Mega
Holdings, Amway, Oriflame, Biobelinda, Royal Sales, Tupperware, Aliovera,
Forivia, Gone Excel, Hediyelik eşyalar, Hunchlife, Qnet, Kazandıran Altın,
Avrupa Networking distribütörlerinin üzerinde incelenmiştir. Kartopu
örnekleminden yüz yüze anketin uygulandığı araştırmaya 346 kişi dahil edilerek,
sonuçlar frekans analizi, mertebeli derecelendirme ve Manova analizi ile
ölçülmüştür. Ülkede giderek daha fazla uygulanmaya başlamasına rağmen şebeke
yoluyla pazarlamada başarı prensipleriyle ilgili çalışma yapılmadığı
gözlemlenmiştir. Çalışmada şebeke yoluyla 
pazarlamada başarı prensiplerinin, bu firmalara bağlı  çalışanlar tarafından çoğunlukla
kullanıldığını tespit edilmiştir.

References

  • Angun, Şerife. 2011. "Mağazasız Perakendecilik Aracılığıyla Tüketicilerin Kozmetik Ürün Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Anne T. Coughlan, Kent Grayson. 1998. "Network Marketing Organizations: Compensation plans, retail network growth, and profitability." İnternational Journal of Research in Marketing 15.
  • Argan, Metin. 1997. "Çok Katlı Pazarlama ve Türkiyede Bir Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Anadolu Üniversitesi.
  • Aydın, Sonay Zeki. 1997. "Pazarlama Tekniklerinde Doğrudan Pazarlama ve Bankacılık Sektöründe Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Clothier, Peter. 1992. Peter. Multi Level Marketing, A Practical Guide to Successful Network Selling
  • Çakmak, Ali Çağlar. 2009. "Şebeke Yoluyla Pazarlama Sistemi ve Bir Uygulama." Sosyal Bİlimler Enstitüsü, Erciyes Üniversitesi.
  • Çakmak, Ali Çağlar. 2013. "ŞEBEKE YOLUYLA PAZARLAMA SİSTEMİNDE TEŞVİK PLANLARI VE GELİR HESAPLAMA YÖNTEMLERİ COMPENSATION PLANS AND INCOME CALCULATION METHODS IN MULTILEVEL MARKETING SYSTEM." BUSINESS & MANAGEMENT STUDIES: AN INTERNATIONAL JOURNAL 1 (1):1-15.
  • Durmuş, Abdullah. 2015. "Doğrudan Satış Yöntemlerinden Çok Katlı Pazarlama (Network Marketing) ve Fıkhi Değerlendirmesi." İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 33.
  • Failla, Don. 1995. How to Build a Large Sucsesful Multi- Level- Marketing Organization: Joe Hardwick.
  • Gürağaç, Nihal. 2006. "Doğrudan Pazarlama Yönelimlerinde Çok Katlı Pazarlama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Dumlupınar Üniversitesi.
  • Koçkaya, Figen Arslan. 2006. "Doğrudan Pazarlama Aracı Kiosklar ve Tüketiciler Tarafından Kullanım Etkinliği: Kayseri'de Kiosk Kullanan İşyerleri Üzerine Bir Uygulama." Sosyal Bİlimler Enstitüsü, Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Mucuk, İsmet. 2012. Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Mustafa Uysal, Esma Uysal. 2016. "20 Soruda Doğrudan Satış." http://www.uysalakademi.com/?pnum=58&pt=20+Soruda+Do%C4%9Frudan+Sat%C4%B1%C5%9F. (Erişim Tarihi : 01.05.2016)
  • Odabaşı, Yavuz. 1995. Pazarlama İletişimi Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No:1.
  • Oyan, Deniz. 2009. "Tüketicilerin Bulunduğu Yerin, İnternet Ortamında Yapılan Ürün Satın Alma Davranışlarına Etkisinin Araştırılması Üzerine Bir Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aban İzzet Baysal üniversitesi.
  • Özcan, Sema. 2008. "KOBİ’lerde Markalaşma Sorununun Tespiti ve Tutundurma Faaliyetlerinin Geliştirilmesi Üzerine Konya Tekstil-Hazır Giyim Sanayi Bölgesinde Bir Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Selçuk Üniversitesi.
  • Özmoralı, Hakkı. 1995. "Oriflama ve Çok Katlı Pazarlama." Marketing Türkiye Dergisi 107 (5).
  • Özsavaşcı, Ozan. 2016. "Dünyada Doğrudan Satış." http://dsd.org.tr/baskandan-mesaj.html. (Erişim Tarihi : 06.05.2016)
  • Paşalı, Nihal. 2006. "Çok Katlı Pazarlamada Uygulanan İletişim Stratejilerinin Müşteri İlişkileri Yönetimi Açısından Analizi ve Herbalife Distribütörlerinin İş Tatminine Yönelik Bir Uygulama." Sosyal Bilimler Enstitüsü, Marmara Üniversitesi.
  • Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens and Joeri Van den Bergh. 2001. "Marketing Communications." In
  • Philip Kotler, Gary Armstrong. 2004. Principles of Marketing. Edited by Prentice Hall.
  • Philip Kotler, Gary Armstrong. 2013. Principles of Marketing.
  • Philip Kotler, John T. Bowen, James Makens. 2014. Marketing for Hospitality and Tourism. Edited by Sixth Edition.
  • Pırnar, İge. 2008. Doğrudan Pazarlama.
  • Ruziye, COP, and Çiler Gülen. 2007. "Tutundurma Faaliyetlerinin Beyaz Eşya Sektöründeki Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Boluda Bir Uygulama." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (14):1-30.
  • Tek, Ömer Baybars. 1997. Pazarlama İlkeleri Genişletilmiş 7. Baskı.
  • Tekbaş, Necmettin Özerkmen ve Erdinç. 2007. "Çok Katlı Pazarlama Sisteminde Bİrincil Toplumsal İlişkilerin Ticarileşmesi ve Sonuçları: Herbalife Örneği." Akademik Araştırmalar Dergisi (34).
  • Ülker, Didem, and Esin Küheylan. 2009. "Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama." Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • William Perreault Jr., Joseph Cannon, E. Jerome McCarthy 1993. Basic Marketing: A Global Managerial Approach
  • Wunderman, Lester. 2006. Doğrudan Pazarlamanın Kurucusu. İstanbul: Medicat Yayıncılık.
There are 30 citations in total.

Details

Subjects Economics
Journal Section Articles
Authors

Pınar Hassülün

Damra Erol

Publication Date July 8, 2017
Submission Date March 6, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Hassülün, P., & Erol, D. (2017). Şebeke Yolu Pazarlamada Peter Clothier’in Başari Prensipleri. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(3), 154-167. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.296592

Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.