Doğrudan satışın bir türü olan şebeke yoluyla pazarlama; tüketicilere ya da firmalara doğrudan ulaşmayı amaçlayan, sağladığı rekabet avantajından birçok firmanın kullanmaya çalıştığı bir yöntemdir. Türkiye’deki şebeke yoluyla pazarlama uygulamalarını inceleyerek; distribütörlerin şebeke yoluyla pazarlamada başarı prensiplerine bakış açısını belirlemek, sonuçlar çıkarmak ve bu doğrultuda öneriler geliştirmektir. Anket bölümündeki sorular Peter Clothier'in ‘‘Multi Level Marketing’’ kitabındaki şebeke yoluyla pazarlamada başarı prensiplerinin teorik incelemesinden elde edilen bilgiler ışığında ifadeler oluşturulmuştur. Teoride anlatılanlar ile uygulama arasındaki uyum anlaşılmaya çalışılmıştır. Sonuçlara bakıldığında genel olarak distribütörlerin ifadelere katıldıkları, başarı prensiplerini distribütörü olduğu firma, eğitim düzeyi, distribütörlük yaptığı yıl sayısı ve bağlı bulunduğu şirketin ürününü kullanmak gibi değişkenler etkilediği belirlenmiştir. Bu çalışma 6 ilde 16 farklı firma Manisa, İstanbul, Adana, Gaziantep, Karabük ve Kocaeli illerinde bulunan şebeke yoluyla pazarlama sistemindeki firmalardan oluşan Avon, Herbalife, Mega Holdings, Amway, Oriflame, Biobelinda, Royal Sales, Tupperware, Aliovera, Forivia, Gone Excel, Hediyelik eşyalar, Hunchlife, Qnet, Kazandıran Altın, Avrupa Networking distribütörlerinin üzerinde incelenmiştir. Kartopu örnekleminden yüz yüze anketin uygulandığı araştırmaya 346 kişi dahil edilerek, sonuçlar frekans analizi, mertebeli derecelendirme ve Manova analizi ile ölçülmüştür. Ülkede giderek daha fazla uygulanmaya başlamasına rağmen şebeke yoluyla pazarlamada başarı prensipleriyle ilgili çalışma yapılmadığı gözlemlenmiştir. Çalışmada şebeke yoluyla pazarlamada başarı prensiplerinin, bu firmalara bağlı çalışanlar tarafından çoğunlukla kullanıldığını tespit edilmiştir.
Direct sales through network marketing is a type; aiming to reach out directly to consumers or companies, the competitive advantage it provides is a method that many companies are trying to use. By examining marketing applications through the network in Turkey; through a distributor network to determine the point of view of the principles of success in marketing is to draw conclusions and develop proposals in this direction. The question on the survey portion of the Multi Level Marketing book by Peter Clothier statement in the light of information obtained from the theoretical analysis of the principles of success in marketing through the network has been established. compatibility between applications has tried to be understood as those described in theory. Looking at the results as they participate in the expression of a general distributor, the company is the distributor of the principles of success, education level, number of years it was determined that his distribution and its accompanying effects of variables such as use of the company's products. In this study, Izmir, Istanbul, Adana, Gaziantep, Istanbul and Kocaeli consists of companies in the marketing system through the network in the province Avon, Herbalife, Mega Holdings, Amway, Oriflame, the Biobel Royal Sales, Tupperware, Aliover to, Forivi, Goa Excel, Souvenirs, Hunchlif to , QNet, Winning Gold has been investigated on the European Networking distributor. Snowball sampling from the research were included face-to-face survey of 346 people applied, results of frequency analysis, as measured by ratings and Manov-order analysis. Although the start to be implemented in the country has been observed that more and more work to be done by the principles of success in network marketing. principles of success in network marketing through work, mostly used by employees that have been identified related to this company.
Subjects | Economics |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Application Date
: March 6, 2017
|
APA | Hassülün, P , Erol, D . (2017). Şebeke Yolu Pazarlamada Peter Clothier’in Başari Prensipleri . Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 10 (3) , 154-167 . DOI: 10.25287/ohuiibf.296592 |