Bu çalışmanın amacı,
Eskişehir’de yaşayan halkın şehir marka algılarını etkileyen faktörleri
önerilen bir araştırma modeliyle ortaya koymaktır. Önerilen modelde, sosyal yaşam, kültür, güven, çevre, iş imkânları, uluslararasılaşma, trafik,
eğitim olanakları, boyutları ele alınmıştır.
Modelde yer alan boyutlar arasındaki ilişikler birinci düzey, şehir marka
algısı olarak tanımlanan üst boyut ile şehrin
yaşam kalitesini etkileyen faktörler arasındaki ilişki ikinci Düzey Doğrulayıcı
Faktör Analizi ile araştırılmıştır. Çalışmada
şehir marka algısı olarak tanımlanan üst boyutun varlığı ve şehrin yaşam
kalitesini etkilediği varsayılan faktörlerin de üst boyutun alt boyutları
olabileceği ikinci düzey doğrulayıcı faktör analiziyle
değerlendirilmiştir. Trafik, Eğitim
olanakları, Sosyal yaşam ve çevre kalitesi ile şehir marka algısı arasındaki standartlaştırılmış
ilişki katsayıları sırasıyla 0,77; 0,76; 0,75 ve 0.61 olarak tahmin edilmiştir.
The aim of this study is to present the factors affecting the perceptions of the city brand of people living in Eskişehir with a proposed research model. In the proposed model, social life, culture, trust, environment, job opportunities, internationalization, traffic, education opportunities, dimensions are discussed. The relationship between the dimensions included in the model and the first dimension, the upper dimension defined as city brand perception and the factors affecting the quality of life of the city were investigated by second level confirmatory factor analysis. In the study, the existence of the upper dimension defined as city brand perception and the factors that affect the quality of life of the city may be sub-dimensions of the upper dimension were evaluated with second-order confirmatory factor analysis. The standardized path coefficients between traffic, education opportunities, social life and environment quality and city brand perception were estimated as 0.77; 0.76; 0.75 and 0.61.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2019 |
Submission Date | April 16, 2019 |
Acceptance Date | August 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 3 |
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.