It is one of the important problems
of managers to manage its members who are working outside the physical
boundaries of organization. The focus of this study is on a growing group of
“remote employees” who have been working outside the physical boundaries of the
organization. It is seen that almost all of the studies are conducted in the
information technology sector and especially on employees who are working
home-office structure. However, vehicle drivers working in the logistics sector
have been working on behalf of their companies for years without seeing the
head office. Additionally, studies on long-distance drivers are generally
conducted on risk factors, work stress and drivers' health. Therefore, it is an
important deficiency that those workers who worked in transportation function
of logistics have not been subjected to management and organizational behavior
studies. Current study aims to fulfill this research gap. This study is a
qualitative research that tries to solve one of the managerial problems with an
anti-positivist approach. The unit of analysis of this study are the fleet
managers of large-scale road transport companies in the sector. The data
obtained from the open-ended interviews were subjected to content analysis with
Nvivo 12 program. The findings revealed that the concepts of commitment,
education, happiness, satisfaction and communication are the factors that are
focused on managing remote employees.
Organizasyonların
bir parçası olmakla birlikte onun fiziki sınırları dışında görev alan üyeleri
örgütsel amaçlar çerçevesinde yönetmek yöneticilerin önemli problemlerinden
birisidir. Bu çalışmanın odağını oluşturan söz konusu “dışardaki çalışanlar”
üzerinde çalışma yapılması ihmal edilmiş ancak giderek büyüyen bir çalışan
grubudur. Yapılan literatür araştırmasında mevcut az sayıdaki çalışmanın
neredeyse tamamının IT sektöründe ve özellikle evden çalışanlar üzerine
yapılmış araştırmalar olduğu görülmektedir. Oysaki lojistik sektöründe çalışan
araç şoförleri neredeyse merkez ofisi hiç görmeden yıllarca firmaları adına
çalışmaktadırlar. Öte yandan uzun yol şoförleri üzerine yapılmış çalışmaların
ise genellikle risk faktörleri, iş stresi ve şoförlerin sağlıkları üzerine
yapılmış araştırmalar olduğu görülmektedir. Dolayısıyla lojistiğin taşımacılık
fonksiyonundaki bu çalışanların yönetim ve davranış araştırmalarının konusu
yapılmamış olması önemli bir eksikliktir. Mevcut çalışma bu konudaki açıklığı
gidermek amacını gütmektedir. Bu çalışma yönetsel sorunlardan birisi olan
işletmenin fiziki çerçevesi dışındaki çalışanların yönetilmesi sorununa
anti-pozitivist yaklaşımla çözüm getirmeye çalışan nitel bir araştırmadır.
Bugüne kadar yapılan çalışmaların aksine analiz birimi olarak çalışanlar
(şoförler) değil sektörde yer alan büyük ölçekli kara taşımacılığı firmalarının
filo yöneticileri seçilmiştir. Yapılan serbest görüşmelerden elde edilen
veriler Nvivo 12 programıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular sonucu
bağlılık, eğitim, mutluluk, tatmin ve iletişim kavramlarının kurum dışı
çalışanların yönetilmesinde odaklanılan unsurlar olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 18, 2019 |
Submission Date | July 5, 2019 |
Acceptance Date | September 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 4 |
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.