Son yıllarda MEB tarafından geliştirilen öğretim programlarının ana çatısını, kavramlar, beceriler, tutumlar ve değerler oluşturmaktadır. Ancak programların içeriğinde değerler eğitimine yönelik etkinlik ve kazanımların farklı programlarda farklı boyut ve nitelikte yer aldığı görülmektedir. Diğer yandan, eğitim sürecinin duygu, tutum ve davranışlar ile birlikte gelişmesi açısından değerler eğitimi önemlidir. Ders kitapları ve sınıf içi etkinliklerde değerler eğitiminin somutlaştırılması ise dersin programının izin verdiği ölçülerde olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, gezegenimizin sürdürülebilirliği açısından son zamanlarda oldukça önem kazanan geri dönüşüm kavramının Milli Eğitim Bakanlığı Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Dersleri Öğretim Programlarında (2017) bir değer olarak nasıl yer edindiğini tespit etmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile gerçekleştirilmiş ve ilgili öğretim programlarına yönelik olarak betimsel içerik analizi ile veriler toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre yukarıda bahsi geçen ilkokul ve ortaokul programlarındaki kazanımların çoğu, geri dönüşümü bir değer olarak kazandırmaya yönelik değildir. Dolayısıyla programların içeriğinde, kazanım boyutu ele alındığında yeterli ve uygulamaya dönük kazanımlara daha fazla yer verilmesi önerilmektedir. Ayrıca ülkemizin geri dönüşüm oranlarında, Avrupa ülkelerine göre bulunduğu düzey düşünülürse ilkokul ve ortaokul programlarına geri dönüşümün ayrı bir değer olarak yer verilmesi gerektiği önerilmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | May 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume 5, Issue 1 |
Bibtex | @ { ojer594911, journal = {Osmangazi Journal of Educational Research}, eissn = {2651-4206}, address = {Osmangazi Journal of Educational Research (OJER) Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Meşelik Yerleşkesi 26480 Eskişehir /TURKEY}, publisher = {Eskişehir Osmangazi University}, year = {2018}, volume = {5}, number = {1}, pages = {18 - 33}, title = {İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm}, key = {cite}, author = {Artvinli, Eyüp and Bayar, Vildan} } |
APA | Artvinli, E. & Bayar, V. (2018). İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm . Osmangazi Journal of Educational Research , 5 (1) , 18-33 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ojer/issue/47233/594911 |
MLA | Artvinli, E. , Bayar, V. "İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm" . Osmangazi Journal of Educational Research 5 (2018 ): 18-33 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ojer/issue/47233/594911> |
Chicago | Artvinli, E. , Bayar, V. "İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm". Osmangazi Journal of Educational Research 5 (2018 ): 18-33 |
RIS | TY - JOUR T1 - İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm AU - EyüpArtvinli, VildanBayar Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Osmangazi Journal of Educational Research JF - Journal JO - JOR SP - 18 EP - 33 VL - 5 IS - 1 SN - -2651-4206 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Osmangazi Journal of Educational Research İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm %A Eyüp Artvinli , Vildan Bayar %T İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm %D 2018 %J Osmangazi Journal of Educational Research %P -2651-4206 %V 5 %N 1 %R %U |
ISNAD | Artvinli, Eyüp , Bayar, Vildan . "İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm". Osmangazi Journal of Educational Research 5 / 1 (May 2018): 18-33 . |
AMA | Artvinli E. , Bayar V. İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm. OJER. 2018; 5(1): 18-33. |
Vancouver | Artvinli E. , Bayar V. İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm. Osmangazi Journal of Educational Research. 2018; 5(1): 18-33. |
IEEE | E. Artvinli and V. Bayar , "İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Bir Değer Olarak Geri Dönüşüm", Osmangazi Journal of Educational Research, vol. 5, no. 1, pp. 18-33, May. 2018 |