Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 9 Issue: 1, 227 - 254, 30.06.2022

Abstract

References

  • Algan, M. ve Algan, b (2013). Eğitim Hakkı ve Özgürlüğü Bağlamında Eğitim Hizmetlerinin Ruhsat Usulü ile Özel Kişilere Gördürülmesi, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi XVII (3): 147-194.
  • Alkalay, g. (2020). İlkokul yöneticilerine ve sınıf öğretmenlerine göre Suriyeli sığınmacı öğrencilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Almadani, Donia S., (2018). Syrıan Refugee Students' Academic And Social Experinces In American Public Schools. College of Education Theses and Dissertations, https://via.library.depaul.edu/soe_etd/129.
  • Anıs, R. (2019). Devlet ilkokullarında eğitim gören Suriyeli öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Aydoğdu, Y. (2019). Türkiye’de eğitim gören Suriyeli öğrencilerin sosyokültürel problemlerine yönelik bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Aytekin, M. D. (2019). İmam-Hatip liselerinde okuyan Suriyeli öğrencilerin yaşadıkları uyum ve dil sorunları (Yayımlanmamaış Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem Akademi
  • Balkar, B., Şahin, S. ve Babahan, N. I. (2016). Geçici Eğitim Merkezlerinde (Gem) Görev Yapan Suriyeli Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (6): 1290-1310.
  • Biner, Ö. ve Soykan, C. (2016). Suriyeli Mültecilerin Perspektifinden Türkiye'de Yaşam, http://www.multeci.org.tr/wp-content/uploads/2016/10/SURIYELI-M ULTECILERIN-PERSPEKTIFINDEN-TURKIYE-DE-YASAM.pdf.
  • Bozan, M. A., & Çelik, S. (2021). Mülteci eğitiminde “uyum sınıflarına” yönelik bir değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 317-332. doi: 10.16986/HUJE.2020060235
  • Bozan, M. A. , Akçay, A. O. & Karahan, E. (2021). İlkokullarda eğitim gören Suriyeli öğrencilerin uyum sürecinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ, 309-335. DOI: 10.37669/milliegitim.960017
  • Bunar, N. (2019). Education of Refugee and Asylum-Seeking Children, https://oxfor dre.com/education/view/10.1093/acrefore/9780190264093.001.0001/acrefore-9780190264093-e-118 .
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme Yöntemleri, http://cv.ankara.edu.tr/duzenle me/kisisel/dosyalar/18082015132036.pdf.
  • Canatan, K., Yükleyen, A., Serbest, F., Okumuş, F., (2015), 2014 yılı Hollanda insan hakları raporu: İslamofobi ve entegrasyon arasında azınlıklar (1st ed., p. 186). İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi ISBN: 978-605-62038-9-3
  • Castles, S. and Miller. J. M. (2008). Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri Çev: B. U. Bal ve İ. Akbulut, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Crul, M., Lelie, F., Biner, Ö., Bunar,N., Keskiner, E., Kokkali, N., Schneider, J. And Shuayb, M. How The Different Policies And School Systems Affect The İnclusion Of Syrian Refugee Children İn Sweden, Germany, Greece, Lebanon And Turkey, https://link.springer.com/article/10.1186/s40878-018-0110-6.
  • Çağlayan, S. (2006). Göç Kuramları, Göç ve Göçmen İlişkisi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE), Güz (17): 67-91.
  • Erdoğan, M. (2019). Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler, İstanbul: Konrad Adenauer Stifting Vakfı Yayınları.
  • Ertuş, G. (2017). Suriyeli sığınmacı çocukların Türk eğitim kurumlarında karşılaştıkları sorunlar (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • GİGM, (2022). Suriyeli Göçmen, https://www.goc.gov.tr/ .
  • Gökmen,, H. (2020). Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sorunu (Bursa Yıldırım ilçesi örneği) (Yayımlanmamaış Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Graham, H. R., Minhas, R. S. and Paxton, G. (2016). Learning Problems in Children of Refugee Background: A Systematic Review. PEDIATRICS, 137, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi
  • Grillo, R. (2008). The Family İn Question: Immigrant And Ethnic Minorities İn Multicultural Europe. Amsterdam: Amsterdam University Press.
  • Gümüş, A. T. (2012). Eğitim Hakkının Dönüşümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3 (1): 119-134.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe-Yöntem Analiz. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Güzel, S. (2019). Türkiye’de öğrenim gören geçici koruma altındaki Suriyeli öğrencilerin uyum problemlerinin incelenmesi, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara.
  • Hussain, M. and Shen, H. (2019) A Study on Academic Adaptation of International Students in China, Higher Education Studies, 9 (4): 80-91.
  • İzol (2019). Suriyeli mülteci çocukların eğitim hayatına uyum sürecinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Jabbar, S. A. ve Zaza, H. I. (Şubat, 2014). Impact of conflict in Syria on Syrian children at the Zaatari refugee camp in Jordan. Early Child Development and Care, 184, 1507-1530.
  • Kaya, (2020). Sınıfında Suriyeli öğrencisi bulunan öğretmenlerin sınıf yönetiminde karşılaştığı sorunların incelenmesi, Üniversitesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Koehler, C. and Schneider, J. (2019). Young Refugees İn Education: The Particular Challenges Of School Systems İn Europe, Comparative Migration Studies. 7 (28): 1-23
  • Küçükdüvenci, E. (2019). Geçici koruma statüsündeki Suriyeli çocukların eğitim alanında yaşadıkları sorunlar ve sosyal desteklerinin incelenmesi: Altındağ örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Hizmet Anabilim Dalı.
  • Mcgarry, J., O’leary, B., Simeon, R. (2008). Integration Or Accommodation? The Enduring Debate İn Conflict Regulation, Sujit Choudhry, Constitutional Design for Divided Societies, New York, Oxford University Press
  • MEB (2019a). Türkiye’deki Yabancı Öğrenci Sayıları, MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_06/261 15239_14_HAziran___2019_YNTERNET_SUNUUU_.pdf]
  • Oğraş, (2019). Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğrenim sürecine yönelik öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay Özdemir, Ç. (2016). Suriye’de İç Savaşın Nedenleri: Otokratik Yönetim mi, Bölgesel ve Küresel Güçler mi?, Bilgi (33) K ı ş: 81-102.
  • Özgün, E. (2019). İlkokul öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin akademik başarı ve okul ortamı uyumuna ilişkin gözlemlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Polat, A. (2019). Yabancılara (Suriyeli göçmen çocuklara) okuma yazma öğretimi sürecine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Saklan, M. (2018). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir çözümleme (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tüfekçi, Y. (2020). Gaziantep’teki Suriyeli sığınmacıların Türk eğitim sistemine entegrasyonunda yaşanan sorunlara ilişkin STK’ların görüşleri ve çözüm önerilerinin incelenmesi (Gaziantep ili) (Yayımlanmamaış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • UNICEF (2015). Access To Education For Syrian Refugee Children And Youth In Jordan Host Communities Joint Education Needs Assessment Report, UNICEF Publıcations. Uysal, A. (2019). Geçici koruma altında olan Suriyeli öğrencilerin lise düzeyinde eğitimlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: bir çoklu durum çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım A. Ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık.
  • Yüce, E. (2018). Geçici Koruma Altında Bulunan Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

The Problems Experienced in the Integration of Syrian Students into the Turkish Education System

Year 2022, Volume: 9 Issue: 1, 227 - 254, 30.06.2022

Abstract

The aim of this study is to determine the problems that Syrian students experience in the integration into the Turkish Education System. The research was designed with a case study, one of the qualitative research methods. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. The participants of the research are 27 teachers working in the 2019-2020 academic year. It was determined that Syrian students’ Turkish language problem is an important obstacle in social cohesion and in the integration process into Turkish Education System, cultural and adaptation problems are the trauma they experience due to migration. Also, it was determined that Syrian students have an aggressive and belligerent attitude in classroom environment, they are introverted or they only play with their Syrian friends because they cannot speak Turkish but the ones having learned Turkish are compatible. Also, the level of students’ attendance to school differs according to their ages, especially the children of low income families have started working life. In addition, solution suggestions were also developed depending on the teachers’ views.

References

  • Algan, M. ve Algan, b (2013). Eğitim Hakkı ve Özgürlüğü Bağlamında Eğitim Hizmetlerinin Ruhsat Usulü ile Özel Kişilere Gördürülmesi, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi XVII (3): 147-194.
  • Alkalay, g. (2020). İlkokul yöneticilerine ve sınıf öğretmenlerine göre Suriyeli sığınmacı öğrencilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Almadani, Donia S., (2018). Syrıan Refugee Students' Academic And Social Experinces In American Public Schools. College of Education Theses and Dissertations, https://via.library.depaul.edu/soe_etd/129.
  • Anıs, R. (2019). Devlet ilkokullarında eğitim gören Suriyeli öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Aydoğdu, Y. (2019). Türkiye’de eğitim gören Suriyeli öğrencilerin sosyokültürel problemlerine yönelik bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Aytekin, M. D. (2019). İmam-Hatip liselerinde okuyan Suriyeli öğrencilerin yaşadıkları uyum ve dil sorunları (Yayımlanmamaış Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem Akademi
  • Balkar, B., Şahin, S. ve Babahan, N. I. (2016). Geçici Eğitim Merkezlerinde (Gem) Görev Yapan Suriyeli Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (6): 1290-1310.
  • Biner, Ö. ve Soykan, C. (2016). Suriyeli Mültecilerin Perspektifinden Türkiye'de Yaşam, http://www.multeci.org.tr/wp-content/uploads/2016/10/SURIYELI-M ULTECILERIN-PERSPEKTIFINDEN-TURKIYE-DE-YASAM.pdf.
  • Bozan, M. A., & Çelik, S. (2021). Mülteci eğitiminde “uyum sınıflarına” yönelik bir değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 317-332. doi: 10.16986/HUJE.2020060235
  • Bozan, M. A. , Akçay, A. O. & Karahan, E. (2021). İlkokullarda eğitim gören Suriyeli öğrencilerin uyum sürecinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ, 309-335. DOI: 10.37669/milliegitim.960017
  • Bunar, N. (2019). Education of Refugee and Asylum-Seeking Children, https://oxfor dre.com/education/view/10.1093/acrefore/9780190264093.001.0001/acrefore-9780190264093-e-118 .
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme Yöntemleri, http://cv.ankara.edu.tr/duzenle me/kisisel/dosyalar/18082015132036.pdf.
  • Canatan, K., Yükleyen, A., Serbest, F., Okumuş, F., (2015), 2014 yılı Hollanda insan hakları raporu: İslamofobi ve entegrasyon arasında azınlıklar (1st ed., p. 186). İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi ISBN: 978-605-62038-9-3
  • Castles, S. and Miller. J. M. (2008). Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri Çev: B. U. Bal ve İ. Akbulut, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Crul, M., Lelie, F., Biner, Ö., Bunar,N., Keskiner, E., Kokkali, N., Schneider, J. And Shuayb, M. How The Different Policies And School Systems Affect The İnclusion Of Syrian Refugee Children İn Sweden, Germany, Greece, Lebanon And Turkey, https://link.springer.com/article/10.1186/s40878-018-0110-6.
  • Çağlayan, S. (2006). Göç Kuramları, Göç ve Göçmen İlişkisi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE), Güz (17): 67-91.
  • Erdoğan, M. (2019). Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler, İstanbul: Konrad Adenauer Stifting Vakfı Yayınları.
  • Ertuş, G. (2017). Suriyeli sığınmacı çocukların Türk eğitim kurumlarında karşılaştıkları sorunlar (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • GİGM, (2022). Suriyeli Göçmen, https://www.goc.gov.tr/ .
  • Gökmen,, H. (2020). Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sorunu (Bursa Yıldırım ilçesi örneği) (Yayımlanmamaış Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Graham, H. R., Minhas, R. S. and Paxton, G. (2016). Learning Problems in Children of Refugee Background: A Systematic Review. PEDIATRICS, 137, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi
  • Grillo, R. (2008). The Family İn Question: Immigrant And Ethnic Minorities İn Multicultural Europe. Amsterdam: Amsterdam University Press.
  • Gümüş, A. T. (2012). Eğitim Hakkının Dönüşümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3 (1): 119-134.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe-Yöntem Analiz. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Güzel, S. (2019). Türkiye’de öğrenim gören geçici koruma altındaki Suriyeli öğrencilerin uyum problemlerinin incelenmesi, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara.
  • Hussain, M. and Shen, H. (2019) A Study on Academic Adaptation of International Students in China, Higher Education Studies, 9 (4): 80-91.
  • İzol (2019). Suriyeli mülteci çocukların eğitim hayatına uyum sürecinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Jabbar, S. A. ve Zaza, H. I. (Şubat, 2014). Impact of conflict in Syria on Syrian children at the Zaatari refugee camp in Jordan. Early Child Development and Care, 184, 1507-1530.
  • Kaya, (2020). Sınıfında Suriyeli öğrencisi bulunan öğretmenlerin sınıf yönetiminde karşılaştığı sorunların incelenmesi, Üniversitesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Koehler, C. and Schneider, J. (2019). Young Refugees İn Education: The Particular Challenges Of School Systems İn Europe, Comparative Migration Studies. 7 (28): 1-23
  • Küçükdüvenci, E. (2019). Geçici koruma statüsündeki Suriyeli çocukların eğitim alanında yaşadıkları sorunlar ve sosyal desteklerinin incelenmesi: Altındağ örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Hizmet Anabilim Dalı.
  • Mcgarry, J., O’leary, B., Simeon, R. (2008). Integration Or Accommodation? The Enduring Debate İn Conflict Regulation, Sujit Choudhry, Constitutional Design for Divided Societies, New York, Oxford University Press
  • MEB (2019a). Türkiye’deki Yabancı Öğrenci Sayıları, MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_06/261 15239_14_HAziran___2019_YNTERNET_SUNUUU_.pdf]
  • Oğraş, (2019). Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğrenim sürecine yönelik öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay Özdemir, Ç. (2016). Suriye’de İç Savaşın Nedenleri: Otokratik Yönetim mi, Bölgesel ve Küresel Güçler mi?, Bilgi (33) K ı ş: 81-102.
  • Özgün, E. (2019). İlkokul öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin akademik başarı ve okul ortamı uyumuna ilişkin gözlemlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Polat, A. (2019). Yabancılara (Suriyeli göçmen çocuklara) okuma yazma öğretimi sürecine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Saklan, M. (2018). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir çözümleme (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tüfekçi, Y. (2020). Gaziantep’teki Suriyeli sığınmacıların Türk eğitim sistemine entegrasyonunda yaşanan sorunlara ilişkin STK’ların görüşleri ve çözüm önerilerinin incelenmesi (Gaziantep ili) (Yayımlanmamaış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • UNICEF (2015). Access To Education For Syrian Refugee Children And Youth In Jordan Host Communities Joint Education Needs Assessment Report, UNICEF Publıcations. Uysal, A. (2019). Geçici koruma altında olan Suriyeli öğrencilerin lise düzeyinde eğitimlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: bir çoklu durum çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım A. Ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık.
  • Yüce, E. (2018). Geçici Koruma Altında Bulunan Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

İsmail Mustafa Akçay

Fatih Serbest 0000-0001-7724-0828

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Akçay, İ. M., & Serbest, F. (2022). The Problems Experienced in the Integration of Syrian Students into the Turkish Education System. Osmangazi Journal of Educational Research, 9(1), 227-254.