Research Article
BibTex RIS Cite

Teachers' Opinions on the Teaching Skills of Primary Teacher Candidates

Year 2024, Volume: 11 Issue: 2, 164 - 198, 31.12.2024
https://doi.org/10.59409/ojer.1581643

Abstract

The purpose of this research is to determine the opinions of primary teachers regarding the teaching skills of teacher candidates taking the teaching practice course. In order to achieve this purpose, the opinions of 3 primary teachers working in a primary school were examined. The classroom teachers who participated in the research were educators with at least 25 years of experience in their profession. In the research, a semi-structured interview design, one of the qualitative research methods, was used. The primary teachers who shared their experiences teach 1st-2nd-3rd-4th grades in a primary school. The interviews lasted 1 hour and 50 minutes in total. According to the research findings, the problems of primary teachers working in a primary school were gathered under the themes of “subject field knowledge, field education knowledge, planning, classroom management and communication”.

References

  • Abazoğlu, İ., Yıldırım, O., & Yıldızhan, Y. (2016). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016(6), 143-160.
  • Akçaoğlu, M. Ö., Külekçi, E., & Mor Dirlik, E. (2020). Öğretmen adaylarının bakış açısından meslek bilgisi derslerinin gereklilik düzeyi ve öğretmenlik mesleği yeterlikleri. Journal of Computer and Education Research, 8(16), 545-566. https://doi.org/10.18009/jcer.739602
  • Akçay, C. (2006). Türk eğitim sistemi. Anı Yayıncılık.
  • Aslan, K., Aslan, N., & Cansever Arslan, B. (2012). Eğitim bilimine giriş. Pegem Akademi.
  • Aykaç, N., Kabaran, H., & Bilgin, H. (2014). Türkiye’de ve bazı Avrupa Birliği ülkelerindeki öğretmen yetiştirme uygulamalarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Turkish Studies: International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(3), 279-292.
  • Baş, H., & Nural, E. (2023). Türkiye’de öğretmen yetiştirme uygulamalarında yaşanan sorunların belirlenmesi ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 4(1), 16-46. https://doi.org/10.54637/ebad.1222046
  • Batmaz, O., & Ergen, Y. (2020). İlkokul öğretmenleri ve öğretim üyelerinin öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 53(2), 549-576. https://doi.org/10.30964/auebfd.541079
  • Bay, D. N., Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-20. https://doi.org/10.34056/aujef.625497
  • Bayrak Özmutlu, E., & Ergan, S. N. (2022). 21. yüzyıl becerileri ve öğretimine yönelik öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 3(2), 81-105. https://doi.org/10.55661/jnate.1082299
  • Çakmak, M., & Kayabaşı, Y. (2023). Öğretim elemanlarının bakış açısından öğretimde kalite unsuru. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(24), 6-22. https://doi.org/10.58635/ufuksbedergi.1367261
  • Çam-Tosun, F. (2019). Öğretmenlik uygulamasının süre açısından incelenmesi ve bir çözüm önerisi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(3), 837-868. https://doi.org/10.30964/auebfd.539374
  • Çelikkaya, H. (2010). Eğitim bilimlerine giriş. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çimen, B. (2021). Öğretmenlerin gözünden öğretmenlik mesleğinin ilk yılları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 367-378. https://doi.org/10.21666/muefd.688637
  • Demir, S. (2023a). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 131-150.
  • Demir, S. (2023b). Öğretmen adaylarının konuşmaya yönelik kaygılarını etkileyen faktörler: Bir yol analizi çalışması. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(1), 408-424. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1246344
  • Dilber, F., & Akhan, O. (2019). Öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerinin incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(17), 473-493. https://doi.org/10.33692/avrasyad.590721
  • Dilekman, M., Başçı, Z., & Bektaş, F. (2010). Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletişim becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 223-231.
  • Durmuş, E., & Baş, K. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi. Turkish Studies: International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(19), 325-336. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.9981
  • Girgin, Z. (2015). Öğretmen sözlüğü. Vizetek Yayıncılık.
  • Gültekin, G. G. (2007). Yetişkin eğitimi bilimi ışığında mesleki eğitim. Education Sciences, 2(1), 1-14. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Gültekin, M. (2020). Değişen toplumda eğitim ve öğretmen nitelikleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 654-700. https://doi.org/10.18039/ajesi.682130
  • Gündoğdu, K., Altın, M., Üstündağ, N., & Altay, B. (2018). Öğretmen adayları öğretmenlik uygulamasında yeterli mi? (Bir olgubilim çalışması). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 150-166. https://doi.org/10.30803/adusobed.338417
  • Koç, S., Ergezen, S., Ayas, A., Baki, A., Çepni, S., Kıncal, R., ... & Yılmaz, M. (1998). Fakülte-okul işbirliği kılavuzu. YÖK/Dünya Bankası.
  • Kudu, M., Özbek, R., & Bindak, R. (2006). Okul deneyimi-I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları (Dicle Üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15), 99-109.
  • MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. https://gorusoneri.meb.gov.tr
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Sage Publications, Inc.
  • Mustan, Y. D. D. T. (2002). Dünyada ve Türkiye'de öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29(29), 115-127.
  • Özcan, M. (2011). Bilgi çağında öğretmen eğitimi, nitelikleri ve gücü: Bir reform önerisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(4), 123-140.
  • Özerbaş, M. A., & Koç, M. (2022). Türkiye'de Cumhuriyetten günümüze ilkokul eğitim programlarının incelenmesi. Journal of Turkic Civilization Studies, 3(2), 95-105.
  • Ramazan, O., & Yılmaz, E. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 332-349. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304638
  • Sarıkaya, B. (2020). Konuşma eğitimi dersinin Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına etkisi. International Journal of Field Education, 6(1), 79-91. https://doi.org/10.32570/ijofe.699046
  • Şahin, Ç., & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164-179. https://doi.org/10.12780/UUSBD143
  • Şişman, M. (2010). Eğitim bilimine giriş. Pegem Akademi.
  • Taşkaya, S. M. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(33), 283-298.
  • Tolun, K., & Güvey Aktay, E. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının konuşma kaygıları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(1), 86-98.
  • Uzungöz, A., Aktepe, V., & Gündüz, M. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin, mesleki açıdan kazandırdıklarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri: Nitel bir çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 5(3), 317-339. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.5c3s14m
  • Yazçayır, N., & Yıldırım, N. (2021). Öğretmen yetiştirme lisans programları ve öğretmenlik meslek bilgisi alt boyutunun karşılaştırılmalı analizi: Türkiye ve Singapur. TEBD, 19(1), 182-218. https://doi.org/10.37217/tebd.733698
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (2. baskı). Seçkin Yayıncılık. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK). (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Yükseköğretim Kurulu.
  • Yücel, A. M., & Mızıkacı, F. (2023). Eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersinin öğrenci uygulamaları açısından değerlendirilmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 56(1), 246-281. https://doi.org/10.30964/auebfd.932517
  • Zeki, K. (2022). Öğretmenlerin yaptıkları mesleki hataların pedagojik yansımaları. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 10(2), 57-77. https://doi.org/10.47215/aji.1176977
  • Zeybek, G., & Karataş, K. (2022). Öğretmenlik deneyimine ilk adım: Öğretmenlik uygulaması sürecinin incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(3), 973-990.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Becerileri Hakkında Öğretmen Görüşleri

Year 2024, Volume: 11 Issue: 2, 164 - 198, 31.12.2024
https://doi.org/10.59409/ojer.1581643

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlik uygulaması dersi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik becerileriyle ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmektir. Bu amaca ulaşmak için sosyoekonomik düzeyi orta dereceli bir ilkokulda görev yapan 3 sınıf öğretmeninin görüşleri ele alınmıştır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenleri görevlerinde en az 25 yıllık tecrübeye sahip eğitimcilerdir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme deseni kullanılmıştır. Deneyimlerini paylaşan sınıf öğretmenleri bir ilkokulda 1-2-3-4. sınıfları okutmaktadırlar. Görüşmeler toplamda 1 saat 50 dakika sürmüştür. Araştırma bulgularına göre, sosyoekonomik düzeyi orta olan ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları; “konu alanı bilgisi, alan eğitimi bilgisi, planlama, sınıf yönetimi ve iletişim” temaları altında toplanmıştır.

References

  • Abazoğlu, İ., Yıldırım, O., & Yıldızhan, Y. (2016). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016(6), 143-160.
  • Akçaoğlu, M. Ö., Külekçi, E., & Mor Dirlik, E. (2020). Öğretmen adaylarının bakış açısından meslek bilgisi derslerinin gereklilik düzeyi ve öğretmenlik mesleği yeterlikleri. Journal of Computer and Education Research, 8(16), 545-566. https://doi.org/10.18009/jcer.739602
  • Akçay, C. (2006). Türk eğitim sistemi. Anı Yayıncılık.
  • Aslan, K., Aslan, N., & Cansever Arslan, B. (2012). Eğitim bilimine giriş. Pegem Akademi.
  • Aykaç, N., Kabaran, H., & Bilgin, H. (2014). Türkiye’de ve bazı Avrupa Birliği ülkelerindeki öğretmen yetiştirme uygulamalarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Turkish Studies: International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(3), 279-292.
  • Baş, H., & Nural, E. (2023). Türkiye’de öğretmen yetiştirme uygulamalarında yaşanan sorunların belirlenmesi ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 4(1), 16-46. https://doi.org/10.54637/ebad.1222046
  • Batmaz, O., & Ergen, Y. (2020). İlkokul öğretmenleri ve öğretim üyelerinin öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 53(2), 549-576. https://doi.org/10.30964/auebfd.541079
  • Bay, D. N., Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-20. https://doi.org/10.34056/aujef.625497
  • Bayrak Özmutlu, E., & Ergan, S. N. (2022). 21. yüzyıl becerileri ve öğretimine yönelik öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 3(2), 81-105. https://doi.org/10.55661/jnate.1082299
  • Çakmak, M., & Kayabaşı, Y. (2023). Öğretim elemanlarının bakış açısından öğretimde kalite unsuru. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(24), 6-22. https://doi.org/10.58635/ufuksbedergi.1367261
  • Çam-Tosun, F. (2019). Öğretmenlik uygulamasının süre açısından incelenmesi ve bir çözüm önerisi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(3), 837-868. https://doi.org/10.30964/auebfd.539374
  • Çelikkaya, H. (2010). Eğitim bilimlerine giriş. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çimen, B. (2021). Öğretmenlerin gözünden öğretmenlik mesleğinin ilk yılları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 367-378. https://doi.org/10.21666/muefd.688637
  • Demir, S. (2023a). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 131-150.
  • Demir, S. (2023b). Öğretmen adaylarının konuşmaya yönelik kaygılarını etkileyen faktörler: Bir yol analizi çalışması. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(1), 408-424. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1246344
  • Dilber, F., & Akhan, O. (2019). Öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerinin incelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(17), 473-493. https://doi.org/10.33692/avrasyad.590721
  • Dilekman, M., Başçı, Z., & Bektaş, F. (2010). Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletişim becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 223-231.
  • Durmuş, E., & Baş, K. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi. Turkish Studies: International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(19), 325-336. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.9981
  • Girgin, Z. (2015). Öğretmen sözlüğü. Vizetek Yayıncılık.
  • Gültekin, G. G. (2007). Yetişkin eğitimi bilimi ışığında mesleki eğitim. Education Sciences, 2(1), 1-14. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Gültekin, M. (2020). Değişen toplumda eğitim ve öğretmen nitelikleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 654-700. https://doi.org/10.18039/ajesi.682130
  • Gündoğdu, K., Altın, M., Üstündağ, N., & Altay, B. (2018). Öğretmen adayları öğretmenlik uygulamasında yeterli mi? (Bir olgubilim çalışması). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 150-166. https://doi.org/10.30803/adusobed.338417
  • Koç, S., Ergezen, S., Ayas, A., Baki, A., Çepni, S., Kıncal, R., ... & Yılmaz, M. (1998). Fakülte-okul işbirliği kılavuzu. YÖK/Dünya Bankası.
  • Kudu, M., Özbek, R., & Bindak, R. (2006). Okul deneyimi-I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları (Dicle Üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15), 99-109.
  • MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. https://gorusoneri.meb.gov.tr
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Sage Publications, Inc.
  • Mustan, Y. D. D. T. (2002). Dünyada ve Türkiye'de öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29(29), 115-127.
  • Özcan, M. (2011). Bilgi çağında öğretmen eğitimi, nitelikleri ve gücü: Bir reform önerisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(4), 123-140.
  • Özerbaş, M. A., & Koç, M. (2022). Türkiye'de Cumhuriyetten günümüze ilkokul eğitim programlarının incelenmesi. Journal of Turkic Civilization Studies, 3(2), 95-105.
  • Ramazan, O., & Yılmaz, E. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 332-349. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304638
  • Sarıkaya, B. (2020). Konuşma eğitimi dersinin Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına etkisi. International Journal of Field Education, 6(1), 79-91. https://doi.org/10.32570/ijofe.699046
  • Şahin, Ç., & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164-179. https://doi.org/10.12780/UUSBD143
  • Şişman, M. (2010). Eğitim bilimine giriş. Pegem Akademi.
  • Taşkaya, S. M. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(33), 283-298.
  • Tolun, K., & Güvey Aktay, E. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının konuşma kaygıları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(1), 86-98.
  • Uzungöz, A., Aktepe, V., & Gündüz, M. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin, mesleki açıdan kazandırdıklarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri: Nitel bir çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 5(3), 317-339. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.5c3s14m
  • Yazçayır, N., & Yıldırım, N. (2021). Öğretmen yetiştirme lisans programları ve öğretmenlik meslek bilgisi alt boyutunun karşılaştırılmalı analizi: Türkiye ve Singapur. TEBD, 19(1), 182-218. https://doi.org/10.37217/tebd.733698
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (2. baskı). Seçkin Yayıncılık. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK). (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Yükseköğretim Kurulu.
  • Yücel, A. M., & Mızıkacı, F. (2023). Eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersinin öğrenci uygulamaları açısından değerlendirilmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 56(1), 246-281. https://doi.org/10.30964/auebfd.932517
  • Zeki, K. (2022). Öğretmenlerin yaptıkları mesleki hataların pedagojik yansımaları. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 10(2), 57-77. https://doi.org/10.47215/aji.1176977
  • Zeybek, G., & Karataş, K. (2022). Öğretmenlik deneyimine ilk adım: Öğretmenlik uygulaması sürecinin incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(3), 973-990.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Classroom Education
Journal Section Articles
Authors

İpek Yılmaz 0000-0002-8791-0933

Hilmi Demiral 0000-0001-6289-3738

Publication Date December 31, 2024
Submission Date November 8, 2024
Acceptance Date December 21, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, İ., & Demiral, H. (2024). Teachers’ Opinions on the Teaching Skills of Primary Teacher Candidates. Osmangazi Journal of Educational Research, 11(2), 164-198. https://doi.org/10.59409/ojer.1581643