The purpose of this research is to determine the opinions of primary teachers regarding the teaching skills of teacher candidates taking the teaching practice course. In order to achieve this purpose, the opinions of 3 primary teachers working in a primary school were examined. The classroom teachers who participated in the research were educators with at least 25 years of experience in their profession. In the research, a semi-structured interview design, one of the qualitative research methods, was used. The primary teachers who shared their experiences teach 1st-2nd-3rd-4th grades in a primary school. The interviews lasted 1 hour and 50 minutes in total. According to the research findings, the problems of primary teachers working in a primary school were gathered under the themes of “subject field knowledge, field education knowledge, planning, classroom management and communication”.
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlik uygulaması dersi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik becerileriyle ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmektir. Bu amaca ulaşmak için sosyoekonomik düzeyi orta dereceli bir ilkokulda görev yapan 3 sınıf öğretmeninin görüşleri ele alınmıştır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenleri görevlerinde en az 25 yıllık tecrübeye sahip eğitimcilerdir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme deseni kullanılmıştır. Deneyimlerini paylaşan sınıf öğretmenleri bir ilkokulda 1-2-3-4. sınıfları okutmaktadırlar. Görüşmeler toplamda 1 saat 50 dakika sürmüştür. Araştırma bulgularına göre, sosyoekonomik düzeyi orta olan ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları; “konu alanı bilgisi, alan eğitimi bilgisi, planlama, sınıf yönetimi ve iletişim” temaları altında toplanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Classroom Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | November 8, 2024 |
Acceptance Date | December 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |