Bu
araştırmanın temel amacı, Anadolu Lisesi öğrencilerinin ‘Müzik Dersi’ kavramına
ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile belirlemektir. Araştırma verileri,
2016-2017 bahar döneminde Antalya Türk Telekom Anadolu Lisesi öğrencilerinden
(n:147) elde edilmiştir. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşan anket
formları aracılığı ile toplanmıştır. Bu formda katılımcılardan, ''Müzik Dersi … gibidir; çünkü ….’’
ifadesini doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizinde nitel araştırma
yöntemlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına
göre, Müzik dersi alan Anadolu Lisesi öğrencileri 94 adet geçerli ve farklı
metafor ürettiği saptanmıştır. Öğrenciler, ‘Müzik Dersi’ kavramını, daha çok ‘Hayat’, ‘Yemek’, ‘Aşk’, ‘Nefes’, gibi
metaforlar ile açıklamışlardır. Ayrıca, öğrencilerin oluşturduğu metaforlar 8
farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır.
Journal Section | Research article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |