Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anadolu Lisesi Ögrencilerinin 'Müzik Dersi' Kavramına İlişkin Algıları: Metafor Analizi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 86 - 117, 28.12.2017

Öz

Bu
araştırmanın temel amacı, Anadolu Lisesi öğrencilerinin ‘Müzik Dersi’ kavramına
ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile belirlemektir. Araştırma verileri,
2016-2017 bahar döneminde Antalya Türk Telekom Anadolu Lisesi öğrencilerinden
(n:147) elde edilmiştir. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşan anket
formları aracılığı ile toplanmıştır. Bu formda katılımcılardan, ''Müzik Dersi … gibidir; çünkü ….’’
ifadesini doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizinde nitel araştırma
yöntemlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına
göre, Müzik dersi alan Anadolu Lisesi öğrencileri 94 adet geçerli ve farklı
metafor ürettiği saptanmıştır. Öğrenciler, ‘Müzik Dersi’ kavramını, daha çok ‘Hayat’, ‘Yemek’, ‘Aşk’, ‘Nefes’, gibi
metaforlar ile açıklamışlardır. Ayrıca, öğrencilerin oluşturduğu metaforlar 8
farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. 

Kaynakça

  • Babacan, E. (2014). AGSL Öğrencilerinin müzik kavramına ilişkin algıları: metafor analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 124-132. Black, M. (1962). Models and metaphors: Studies in language and phılosophy. Ithaca, NY: Cornell Unıversıty Press. Koca, Ş. (2012). The pre-School Teacher Candidates' Metaphorical Thinking About The Concept of Music Learning, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 1485-1489. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysıs, Thousand Oaks, CA: Sage. Morgan, G. (1998). Yönetim ve Örgüt Teorilerinden Metafor. Çev. İstanbul: BZD Yay. Oxford, R. L., Tomlinson, S. Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z. Saleh, A. ve Longhini A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26, 3-50. Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496. Sözbir, S. A. ve Çakmak, Ö. Ç. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik kavramına ilişkin metaforik algıları. The Journal of Academic Social Science Studies, s.42, 269-282. Thompkins, P. ve Lawley, J. (2002). 'The magıc of metaphore. The Caroline Newsletter, http://www.cleanlanguage.co.uk/Magıc-of-Metaphor.html Umuzdaş, S. ve Umuzdaş, M. S. (2013). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi, Internatıonal Journal of Human Sciences, 10 (1), 719-728 Uygun, M. A. (2015). Öğretmen adaylarının geleneksel müzik türlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile incelenmesi, Akü Amader, S:1, doi: 10.5578/AMRJ.8905. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (2. basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık Yıldırım, K. (2010). Nitel Araştırmalarda Niteliği Arttırma. İlköğretim Online, 9 (1), 79-92 Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yay. Kılıç, I. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (3), ISSN: 2146-9199.
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 86 - 117, 28.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Babacan, E. (2014). AGSL Öğrencilerinin müzik kavramına ilişkin algıları: metafor analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 124-132. Black, M. (1962). Models and metaphors: Studies in language and phılosophy. Ithaca, NY: Cornell Unıversıty Press. Koca, Ş. (2012). The pre-School Teacher Candidates' Metaphorical Thinking About The Concept of Music Learning, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 1485-1489. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysıs, Thousand Oaks, CA: Sage. Morgan, G. (1998). Yönetim ve Örgüt Teorilerinden Metafor. Çev. İstanbul: BZD Yay. Oxford, R. L., Tomlinson, S. Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z. Saleh, A. ve Longhini A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26, 3-50. Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496. Sözbir, S. A. ve Çakmak, Ö. Ç. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik kavramına ilişkin metaforik algıları. The Journal of Academic Social Science Studies, s.42, 269-282. Thompkins, P. ve Lawley, J. (2002). 'The magıc of metaphore. The Caroline Newsletter, http://www.cleanlanguage.co.uk/Magıc-of-Metaphor.html Umuzdaş, S. ve Umuzdaş, M. S. (2013). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi, Internatıonal Journal of Human Sciences, 10 (1), 719-728 Uygun, M. A. (2015). Öğretmen adaylarının geleneksel müzik türlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile incelenmesi, Akü Amader, S:1, doi: 10.5578/AMRJ.8905. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (2. basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık Yıldırım, K. (2010). Nitel Araştırmalarda Niteliği Arttırma. İlköğretim Online, 9 (1), 79-92 Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yay. Kılıç, I. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (3), ISSN: 2146-9199.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Haydar Düzgören Bu kişi benim

SAMİ EMRAH Gerekten

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Düzgören, H., & Gerekten, S. E. (2017). Anadolu Lisesi Ögrencilerinin ’Müzik Dersi’ Kavramına İlişkin Algıları: Metafor Analizi. Online Journal of Music Sciences, 2(3), 86-117.