In this research,
it is aimed to present the current situations of the institutions that provide vocational
music education at primary/secondary school, high school and undergraduate
levels in our country. The survey aimed
to present the current situation of institutions providing vocational music
education at primary / secondary school, high school and undergraduate levels
in our country. This research is limited to primary/secondary schools, and high
school levels od conservatory , music departments of fine arts high schools,
and Higher Education Programs which admit students according to the results of
2016-2017 Special Ability Examination. The institutions that provide vocational
music education are classified according to the types with the given education
and the obtained data were interpreted
with tables and graphics provided.
According
to the results obtained, it was concluded
that 101 departments at
primary/secondary and high school levels and 90 departments of 69 universities
at undergraduate level vocational music education is given.
Institutions Providing Professional Music Education Conservatory Education Faculty Faculty of Fine Art
Araştırmada,
ülkemizde ilkokul/ortaokul, lise ve lisans düzeyinde mesleki müzik eğitimi
veren kurumların mevcut durumlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu
araştırma konservatuvarların ilkokul/ortaokul, lise devreleri, güzel sanatlar
liseleri müzik bölümleri ve 2016-2017 Özel Yetenek Sınav Sonuçlarına Göre
Öğrenci Alan Yükseköğretim Programları ile
sınırlandırılmıştır. Mesleki müzik eğitimi veren kurumlar eğitim türüne göre
sınıflandırılmış, veriler tablo ve grafiklerle gösterilerek elde edilen veriler
yorumlanmıştır.
Elde edilen
sonuçlara göre ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde 101, lisans düzeyinde 69
üniversitenin 90 bölümünde mesleki müzik eğitimi verildiği sonucuna
ulaşılmıştır.
Mesleki müzik eğitimi veren kurumlar Konservatuvar Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Fakültesi
Journal Section | Research article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |