Araştırmada,
müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarının tespit edilmesi
ve bu tutumların bölüm, sınıf, mezun olunan lise türü ve cinsiyet değişkenleri
açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiş,
ilgili veriler örneklem grubuna “Piyano Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”
uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda müzik öğretmeni
adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu,
cinsiyet değişkenine göre kadın müzik öğretmeni adaylarının erkek müzik
öğretmeni adaylarından daha olumlu bir tutum sergilediği tespit edilmiştir.
Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarının bölüm ve sınıf
düzeyleri değişkenlerine göre ise istatiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermediği
belirlenmiştir.
In the
research, the aim is to find out music teacher candidates' attitudes towards piano lessons and to
examine these attitudes in terms of their department, class, the high school
they graduated from and gender. This research was designed using the screening
model, the data related were obtained by applying "Attitude Scale Intended
for Piano Lessons" to the sample group. In accordance with the data
obtained, it was found out that music teacher candidates' attitudes towards
piano lessons are generally positive, and the female music teacher candidates showed a more positive
attitude than the male ones. It was also discovered that music teacher candidates attitudes
towards the piano lessons did not show statistically significant differences
according to the variables of the department and class levels.
Journal Section | Research article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |