Research Article
BibTex RIS Cite

AMATÖR ÇALGI ÖĞRETİMİNE YÖNELİK SERTİFİKA SINAV PROGRAMLARININ ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 182 - 197, 31.12.2019
https://doi.org/10.31811/ojomus.642240

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye’de
amatör (özengen) çalgı eğitimi alan öğrencilerin girdiği sertifika sınavları
hakkında öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Bu
amaçla öğretmen, öğrenci ve velilerden alınan görüşler tema ve kodlarla
tablolaştırılmıştır. Çalışma, alan araştırmasına dayalı olup, elde edilen nitel
verilere içerik analizi uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; sertifika
sınav programları hakkındaki öğretmen, öğrenci ve veli görüşleriyle sınavlara
katılımın  öğrencilerde “motivasyon”,
“ilerleme” ve “sosyalleşme-güven” temalarıyla ilgili olumlu kazanımlar
sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Epik Müzik Okulu (2010). Uygulamalı sınavlar. http://www.mariaritaepikmuzikokulu.com/abrsm/uygulamali-sinavlar-pid-7.html sayfasından erişilmiştir.Karnaval Sanat Okulu (2015). London college of music nedir. http://karnavalsanat.com/blog/lcm-london-college-of-music/lcm-london-college-of-music-nedir/ sayfasından erişilmiştir.
  • Krippendorff, K., (1980), Content Analysis: An Introduction to is Methodology, Sage, Beverly Hills.
  • Öktem, F. (2014). Shinichi suzuki kimdir. http://www.ferdaoktem.com/muzik/shinichi-suzuki-kimdir-5.html sayfasından erişilmiştir.
  • Sak Brody, Z. (2016). “Suzuki yetenek eğitim” felsefesine kısa bir bakış. Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1, 80-88.
  • Saraç, A.G., (1992), ‘Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi BölümlerindeViyolonsel Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Tekniklerin Öğrenciye Yansıması’, Yüksek Lisans Tezi, G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A., (1999), Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. EĞİTİM VE BİLİM, 23, (112), ISSN 1300-1337.
Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 182 - 197, 31.12.2019
https://doi.org/10.31811/ojomus.642240

Abstract

References

  • Epik Müzik Okulu (2010). Uygulamalı sınavlar. http://www.mariaritaepikmuzikokulu.com/abrsm/uygulamali-sinavlar-pid-7.html sayfasından erişilmiştir.Karnaval Sanat Okulu (2015). London college of music nedir. http://karnavalsanat.com/blog/lcm-london-college-of-music/lcm-london-college-of-music-nedir/ sayfasından erişilmiştir.
  • Krippendorff, K., (1980), Content Analysis: An Introduction to is Methodology, Sage, Beverly Hills.
  • Öktem, F. (2014). Shinichi suzuki kimdir. http://www.ferdaoktem.com/muzik/shinichi-suzuki-kimdir-5.html sayfasından erişilmiştir.
  • Sak Brody, Z. (2016). “Suzuki yetenek eğitim” felsefesine kısa bir bakış. Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1, 80-88.
  • Saraç, A.G., (1992), ‘Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi BölümlerindeViyolonsel Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Tekniklerin Öğrenciye Yansıması’, Yüksek Lisans Tezi, G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A., (1999), Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. EĞİTİM VE BİLİM, 23, (112), ISSN 1300-1337.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research article
Authors

Nesibe Zeynep Duruman

Şebnem Yıldırım Orhan 0000-0002-6181-9680

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Duruman, N. Z., & Yıldırım Orhan, Ş. (2019). AMATÖR ÇALGI ÖĞRETİMİNE YÖNELİK SERTİFİKA SINAV PROGRAMLARININ ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Online Journal of Music Sciences, 4(2), 182-197. https://doi.org/10.31811/ojomus.642240