This study aims at analyzing the musical piece numbered 9 in Suzuki Violin Book II in terms of purpose and critical behaviors and making recommendations for practice accordingly. It is a descriptive study conducted with content analysis among qualitative research methods. The musical piece under consideration is analyzed from the point of purpose and critical behaviors as the first step of the contemporary instruction program. The analysis does not cover other educational aspects such as assessment and evaluation. The purpose of the piece and the target critical behaviors for improving technical ability of both hands are presented in a table. The table is followed by supplementary explanations. Finally, recommendations are listed for people practicing violin playing.
Bu araştırma, Suzuki Keman Okulu II Kitabı 9 numaralı parçayı amaç ve kritik davranışlar açısından inceleyerek çalışma önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Betimsel nitelikli olan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiz modeli kullanılmıştır. Bu çalışmada ele alınan parça, çağdaş öğretim programının ilk iki basamağı olan amaç ve kritik davranışlar bakımından incelenmiştir. Ölçme durumları ve değerlendirme işlemleri kapsam dışında tutulmuştur. Parçanın içerdiği, her iki elin tekniksel gelişimine katkı sağlayacak, öğrencilere kazandırılması planlanan amaç ve kritik davranışları tablo olarak sunulmuştur. Parça ile ilgili açıklamalara tablonun altında yer verilmiştir. Yapılan analiz ve elde edilen bulgular doğrultusunda çalışma önerileri sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |