Bu çalışmada, yetişkin eğitiminin kadınların güçlenmesi üzerindeki etkisi ele alınmış ve bu sürecin psikolojik dayanıklılıkla ilişkisi incelenmiştir. Araştırma kapsamında, yetişkin eğitimi ve kadınların güçlenmesine dair literatür, ulusal ve uluslararası düzenlemeler ile göstergeler değerlendirilmiştir. Bu araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş olup, çalışmanın sorularına yanıt bulmak amacıyla geleneksel literatür taraması yapılmış ve doküman analizi tekniği uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, yetişkin eğitiminin kadınların güçlenmesine katkıda bulunduğunu ve bunun psikolojik dayanıklılıklarını artırdığını göstermektedir. Ancak, bu sürecin etkin olabilmesi için kadın güçlenmesine yönelik faktörlerin bütüncül bir anlayışla ele alınması gerektiği belirlenmiştir. Öte yandan, küresel ve ulusal ölçekte yaşanan neoliberal ekonomik dönüşümün, yetişkin eğitimini yalnızca istihdam odaklı bir araç olarak konumlandırarak bu süreci engellediği tespit edilmiştir. Bu bağlamda, ilerleyen çalışmalarda eğitimin sosyal, ekonomik ve politik boyutlarıyla yeniden değerlendirilmesi önerilmektedir. Kadınların karşılaştıkları ayrımcılıkları ortadan kaldırmayı amaçlayan çalışmalarla eşgüdümlü eğitim programlarının geliştirilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca, eğitim içeriklerinin kadınların toplumsal cinsiyet, temel haklar ve özgürlükler konusunda farkındalık kazanmalarını sağlayacak şekilde yapılandırılması ve onları aktif bireyler haline getirecek biçimde düzenlenmesi tavsiye edilmiştir.
This study examines the impact of adult education on women's empowerment and its relationship with psychological resilience. Within the scope of the research, relevant literature, national and international regulations, and indicators concerning adult education and women's empowerment have been analyzed. For the research, a qualitative research approach was adopted, and traditional literature review and document analysis techniques were utilized to address the research questions. The findings indicate that adult education significantly contributes to women's empowerment and, consequently, enhances their psychological resilience. However, for this process to be effective, the factors related to women's empowerment must be addressed through a holistic perspective. On the other hand, the global and national neoliberal economic transformation, which reduces adult education to merely a tool for employment, has been identified as a barrier to this process. In this context, future studies should reconsider education from social, economic, and political perspectives. It has been emphasized that educational programs should be developed in coordination with initiatives aimed at eliminating discriminatory practices against women. Furthermore, it is recommended that educational content be restructured to enhance women's awareness of gender issues, fundamental rights, and freedoms, and to encourage their active participation in society.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Women's Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 24, 2025 |
Publication Date | June 26, 2025 |
Submission Date | February 22, 2025 |
Acceptance Date | June 10, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 1 |
Publication of Application and Research Center of Women's and Family Studies
SAMSUN