Bu noktada, trafik kazalarının neden ve sonuçlarını değiştirmek, olası insan ölümlerinin önüne geçmek, daha konforlu seyir güvenliğini sağlamak amacı, özellikle trafik kazalarının sık gerçekleştiği ülkemiz karayolu kesimlerinde olağan bir durum teşkil etmekle birlikte; yapılan çalışma da, ülkemiz gündemine 2013 yılında Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından getirilen ve halen uygulama konusunda aksaklıkları bulunan affeden yol kavramı irdelenmiştir. Aynı tip kazaların sık gerçekleştiği kara yolu kesimlerinde incelemeler yapılmış, bu karayolu kesimlerinin nasıl affeden yol olabileceği üzerinde durulmuştur. Doğru ve planlı bir yol tasarımı veya iyileştirmesi, kaza oranlarının büyük ölçüde azalmasına doğrudan katkıda bulunacaktır. Bu kapsamda Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen, 2016 yılı içerisinde iyileştirilmesi gereken 2 kaza kara noktası ve kaza kara noktası olma potansiyeline sahip 1 nokta belirlenmiştir. Toplam üç karayolu kesimi üzerinde affedici yol tasarım özellikleri göz önünde bulundurularak yerinde incelemeler yapılmış, tavsiyelerde bulunulmuştur.
The aim of changing the causes and consequences of traffic accidents, preventing possible human deaths, and providing more comfortable navigational safety is a common situation especially in the highway sections of our country where traffic accidents occur frequently. In the study, the concept of the forgiving road, which was brought to the agenda of our country by the General Directorate of Highways (KGM) in 2013 and still has problems in implementation, was examined. Investigations have been made on the highway sections where the same type of accidents occur frequently, and it has been emphasized how these highway sections can be forgiving roads. A correct and planned road design or improvement will directly contribute to a dramatic reduction in accident rates. In this context, three different accident points that need improvement within KGM have been determined. Considering the forgiving road design features on a total of three highway sections, on-site investigations were made, and recommendations were made.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Civil Engineering |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2023 |
Submission Date | October 4, 2022 |
Acceptance Date | May 16, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
* Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)
* Yazar/yazarlardan hiçbir şekilde MAKALE BASIM ÜCRETİ vb. şeyler istenmemektedir (Free submission and publication).
* Yılda Ocak, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık'ta olmak üzere 5 sayı yayınlanmaktadır (Published 5 times a year)
* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler basılmaktadır.
*Dergi açık erişimli bir dergidir.
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.