Dünya hızla küreselleşmekte ve eğitimde bazı değişim ve dönüşümlere yol açmaktadır. Bu değişimler arasında eğitimin uluslararasılaşma politikası önem kazanmaktadır. Yabancı olarak adlandırılan uluslararası öğrenciler gittikleri ülkelerde sorunlar ile karşılaşmaktadırlar. Bu sorunlar arasında yabancı düşmanlığı (zenofobi) önemli yer tutmaktadır. Bu çalışmada demografik ve sosyoekonomik bağlamda uluslararası öğrencilere karşı Karabük yerel halkının yabancı düşmanlığı (zenofobi) tutumuna etkileri incelenmiştir. Uluslararası öğrencilerin karşılaştıkları eşitsizlikleri anlamak ve yabancı düşmanlığına neden olan eğilimleri tespit etmek bu araştırmanın temel amacıdır. Araştırma uluslararası öğrencilere karşı yerel halkın tutumlarını incelemek amacıyla nitel araştırma deseni ile yürütülmüştür. Araştırma güncel bir konunun incelenmesi üzerine durum çalışması yaklaşımı olarak tasarlanmıştır. Veri toplama aracı derinlemesine görüşmedir. Veriler toplandıktan ve deşifre edildikten sonra MAXQDA programına yüklenerek analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Karabük halkının uluslararası öğrenciler ile ilgili olumlu ve olumsuz görüşleri ve deneyimleri bulunmaktadır. Uluslararası öğrenciler genel anlamda olumlu değerlendiriliyor; ancak bazı uyumsuzlukların yaşandığı görülmektedir. Yabancı düşmanlığı ise belirli önyargılar ve güvensizlikler etrafında oluşmaktadır. Bu durum, uluslararası öğrencilerin uyum aşamasında karşılaştıkları zorlukları ve yerli halkın algısının iyileştirilmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır. Yapılan araştırma, Karabük yerel halkının uluslararası öğrencilere karşı davranış ve algıları ile ilgili geniş bir bakış açısı sunmaktadır. Bu bağlamda, uluslararasılaşma sürecinin başarılı bir şekilde yönetilmesi ve Karabük şehrindeki sosyal uyumun güçlendirilmesi, uluslararası öğrencilerin ve yerel halkın karşılıklı faydalarını artırabilir ve yabancı düşmanlığının azaltılmasına katkıda bulunabilir.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Olgu Sosyoloji Dergisi’nin tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Bu çalışmanın etik kurul izin sayısı 280902’dir.
TÜBİTAK
1919B012303453
Bu çalışmayı destekleyen TÜBİTAK kurumuna ve araştırma sorumlum Dr. Öğretim Üyesi Zeynep Kurnaz'a çalışmaya katkılarından dolayı teşekkür ederim. Değerli hakemlere katkılarından ve incelemelerinden dolayı teşekkür ederim. Katkıları sayesinde çalışma daha ileriye taşınabilmiştir.
The world is rapidly globalizing, leading to significant educational changes and transformations. One of the key changes is the growing importance of internationalization policies in education. International students, often called foreigners, encounter various challenges in the countries they move to. Among these challenges, xenophobia plays a significant role. This study examines the impact of demographic and socioeconomic factors on the xenophobic attitudes of the residents of Karabük towards international students. The primary aim is to understand the inequalities faced by these students and to identify the trends that contribute to xenophobia. The research employed a qualitative design, using a case study approach to explore this pressing issue. In-depth interviews were used as the data collection method. Once the data were collected and transcribed, they were analyzed using the MAXQDA program. The findings indicate that the residents of Karabük hold positive and negative opinions about international students. While international students are generally viewed positively, some incompatibilities and negative attitudes exist. Xenophobia arises from certain prejudices and insecurities among the locals, highlighting the difficulties that international students face during their adaptation process. This situation underscores the need to improve local perceptions of these students. This study offers valuable insights into the behaviours and perceptions of the people in Karabük towards international students. Effectively managing the internationalization process and fostering social cohesion in Karabük can enhance the mutual benefits for both international students and locals, thus reducing xenophobia.
1919B012303453
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology of Inequalities, Sociology of Migration, Ethnicity and Multiculturalism |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 1919B012303453 |
Early Pub Date | June 27, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | February 22, 2025 |
Acceptance Date | April 25, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 4 Issue: 1 |
Olgu Journal of Sociology © 2022 is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives (CC BY-NC-ND) 4.0 International