Bu çalışmada video tabanlı bir mesleki gelişim süreci olan video kulüp modeli tanıtılmış ve bu modelin öğretmen mesleki gelişimine katkısı incelenmiştir. Araştırmada, özellikle son yıllarda matematik öğretiminde kullanımıyla popülerliğini arttıran video kulüp modeliyle ilgili yapılan araştırmalar incelenerek öğretmenlerin mesleki gelişimleri üzerindeki katkıları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu anlamda, video kulüplerin öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik işbirlikçi düşünme, eleştirel meslektaşlık, öğrenci düşünmesine odaklanma, fark etmeyi öğrenme ve sınıf içi uygulama alanlarında katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Video kulüp modelinin esnek bir yapıya sahip olması öğretmen ve öğretmen adaylarının ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanması açısından kolaylık sağlamaktadır. Dolayısıyla bu durumun dikkate alınması, modelin ülkemizde kullanımının yaygınlaştırılması ve sürdürülebilir olmasında etkili olabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |