Review
BibTex RIS Cite

KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2018, , 59 - 73, 30.06.2018
https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.443448

Abstract

Kamu Denetçiliği Kurumuna başvuru yapılması, başvuruya konu edilen idari işleme karşı dava
açma süresi
ni durdurmaktadır. Başvuru üzerine durmuş olan dava açma süresinin yeniden işlemeye
başlamasına ilişkin olarak ise mevzuatımızda detaylı düzenlemeler
getirilmiştir. Bu çalışma kapsamında, Kamu Denetçiliği Kurumuna yapılan başvuru
üzerine durmuş olan idari yargıdaki dava açma sürelerinin yeniden işlemeye
başlamasına dair ilgili mevzuat hükümleri ve yabancı ülke uygulamaları
kapsamında bazı değerlendirmeler sunulmaktadır.

References

  • ASLAN, Süleyman (1986). “İngiltere’de Ombudsman Müessesesi”, Amme İdaresi Dergisi, 19 (1), 157- 172. AZRAK, Ülkü (1969). Yargı ve İdare: İki Fonksiyonun Karşılaştırılması Üzerine Bir Teorik Deneme, İÜHFM, 34 (1-4): 129-155. BERTRAN, Michele (2002). “Judiciary Ombudsman: Solving Problems in the Courts.” Fordham Urban Law Journal, Article 4, V.29 (5), 2099-2116. DURAN, Lütfi (1946). İdari Müracaatlar ve Bunların Karşısında İdarenin Sükutu, İ.Ü.H.F.M. C XII, S.1. ERGEN, Cafer (2007). İdari Yargıda Dava Açma Süreleri, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara. ERHÜRMAN, Tufan (1998). “Ombudsman”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt: 31, Sayı: 3, s. 87-102. EUROPEAN UNION, (2011). The European Ombudsman’s guide to complaints, ISBN 978-92-9212-251-5, Germany. GÖZÜBÜYÜK, Şeref (1996). Yönetsel Yargı, 10. Baskı, Turhan Kitapevi, Ankara. GÖZÜBÜYÜK, Şeref ve Turgut Tan (2012). İdare Hukuku, İdari Yargılama Hukuku, Cilt 2, 5. Baskı, Turhan Kitapevi, Ankara. GÜÇLÜ, Yaşar (2012). Temel Kanunlarda ve Usul Kanunlarında Yeralan Süreler, 6. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara. KARAHANOĞULLARI, Onur (2015). İdarenin Hukukla Kavranması Yasallık ve İdari İşlemler, 3. Baskı, Turhan Kitapevi, Ankara. KRIEBAUM, Ursula and Gabriele Kucsko Stadlmayer (2016). Asian Ombudsman Institutions, A Comperative Legal Analysis, Mörlenbach, Germany. PAYASLIOĞLU, Arif (1969). “Yönetimde Davaları Azaltma Yolları”, Amme İdaresi Dergisi, 2 (3) 3-13. PİCKL, Victor J. (1986). “Ombudsman ve Yönetimde Reform” (Çeviren: Turgay Ergun), Amme İdaresi Dergisi, 19 (4), s.37-46. SEZEN, Seriye (2001). “Ombudsman: Türkiye İçin Nasıl Bir Çözüm”, Amme İdaresi Dergisi, 34 (4): 71-96. STADLMAYER, Gabriele Kucsko (2008). European Ombudsman Institutions, A Comparative Legal Analysis Regarding The Multifaceted Realisation Of An Idea, SpringerVienNewyork, Austria. TAN, Turgut (2014). İdare Hukuku, 3. Baskı, Turhan Kitapevi, Ankara. TAYŞİ, İsmet (1997). “Ombudsman Kurumu ve Ülkemizde Uygulanabilirliği”, Sayıştay Dergisi, S.23, 1997, s.110. TORTOP, Nuri (1998). “Ombudsman Sistemi ve Çeşitli Ülkelerde Uygulanması”, Amme İdaresi Dergisi, 31 (1), 3-11. UNDP (2006). Guide for Ombudsman Institutions, How to Handle Complaints, United Nations Development Programme, Bratislava, Slovak Republic.
Year 2018, , 59 - 73, 30.06.2018
https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.443448

Abstract

References

  • ASLAN, Süleyman (1986). “İngiltere’de Ombudsman Müessesesi”, Amme İdaresi Dergisi, 19 (1), 157- 172. AZRAK, Ülkü (1969). Yargı ve İdare: İki Fonksiyonun Karşılaştırılması Üzerine Bir Teorik Deneme, İÜHFM, 34 (1-4): 129-155. BERTRAN, Michele (2002). “Judiciary Ombudsman: Solving Problems in the Courts.” Fordham Urban Law Journal, Article 4, V.29 (5), 2099-2116. DURAN, Lütfi (1946). İdari Müracaatlar ve Bunların Karşısında İdarenin Sükutu, İ.Ü.H.F.M. C XII, S.1. ERGEN, Cafer (2007). İdari Yargıda Dava Açma Süreleri, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara. ERHÜRMAN, Tufan (1998). “Ombudsman”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt: 31, Sayı: 3, s. 87-102. EUROPEAN UNION, (2011). The European Ombudsman’s guide to complaints, ISBN 978-92-9212-251-5, Germany. GÖZÜBÜYÜK, Şeref (1996). Yönetsel Yargı, 10. Baskı, Turhan Kitapevi, Ankara. GÖZÜBÜYÜK, Şeref ve Turgut Tan (2012). İdare Hukuku, İdari Yargılama Hukuku, Cilt 2, 5. Baskı, Turhan Kitapevi, Ankara. GÜÇLÜ, Yaşar (2012). Temel Kanunlarda ve Usul Kanunlarında Yeralan Süreler, 6. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara. KARAHANOĞULLARI, Onur (2015). İdarenin Hukukla Kavranması Yasallık ve İdari İşlemler, 3. Baskı, Turhan Kitapevi, Ankara. KRIEBAUM, Ursula and Gabriele Kucsko Stadlmayer (2016). Asian Ombudsman Institutions, A Comperative Legal Analysis, Mörlenbach, Germany. PAYASLIOĞLU, Arif (1969). “Yönetimde Davaları Azaltma Yolları”, Amme İdaresi Dergisi, 2 (3) 3-13. PİCKL, Victor J. (1986). “Ombudsman ve Yönetimde Reform” (Çeviren: Turgay Ergun), Amme İdaresi Dergisi, 19 (4), s.37-46. SEZEN, Seriye (2001). “Ombudsman: Türkiye İçin Nasıl Bir Çözüm”, Amme İdaresi Dergisi, 34 (4): 71-96. STADLMAYER, Gabriele Kucsko (2008). European Ombudsman Institutions, A Comparative Legal Analysis Regarding The Multifaceted Realisation Of An Idea, SpringerVienNewyork, Austria. TAN, Turgut (2014). İdare Hukuku, 3. Baskı, Turhan Kitapevi, Ankara. TAYŞİ, İsmet (1997). “Ombudsman Kurumu ve Ülkemizde Uygulanabilirliği”, Sayıştay Dergisi, S.23, 1997, s.110. TORTOP, Nuri (1998). “Ombudsman Sistemi ve Çeşitli Ülkelerde Uygulanması”, Amme İdaresi Dergisi, 31 (1), 3-11. UNDP (2006). Guide for Ombudsman Institutions, How to Handle Complaints, United Nations Development Programme, Bratislava, Slovak Republic.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section 2017 Yılı 8. Sayı
Authors

Bilge Uz This is me 0000-0002-9615-2417

Publication Date June 30, 2018
Acceptance Date May 14, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Uz, B. (2018). KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Ombudsman Akademik(8), 59-73. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.443448
AMA Uz B. KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. OA. June 2018;(8):59-73. doi:10.32002/ombudsmanakademik.443448
Chicago Uz, Bilge. “KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Ombudsman Akademik, no. 8 (June 2018): 59-73. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.443448.
EndNote Uz B (June 1, 2018) KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Ombudsman Akademik 8 59–73.
IEEE B. Uz, “KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, OA, no. 8, pp. 59–73, June 2018, doi: 10.32002/ombudsmanakademik.443448.
ISNAD Uz, Bilge. “KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Ombudsman Akademik 8 (June 2018), 59-73. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.443448.
JAMA Uz B. KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. OA. 2018;:59–73.
MLA Uz, Bilge. “KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Ombudsman Akademik, no. 8, 2018, pp. 59-73, doi:10.32002/ombudsmanakademik.443448.
Vancouver Uz B. KAMU DENETÇİLİĞİ (OMBUDSMANLIK) KURUMUNA YAPILAN BAŞVURULARIN DAVA AÇMA SÜRELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. OA. 2018(8):59-73.