Sağlık ombudsmanlığı, son 20-30 yılda ortaya çıkmış bir kavramdır. Bazı
Avrupa ülkelerinde ve Amerika Birleşik Devletleri’nde, hasta haklarını korumak
amacıyla giderek yaygınlaşmaktadır. Hastaların şikâyetlerine cevap vermek için
kurulmuş olup, amaç kamuya sağlık hizmetleri sunumunu daha nitelikli ve sağlık çalışanlarını
daha sorumlu hale getirmektir. Sağlık Ombudsmanı tarafından yapılan tavsiyeler
doğrultusunda sağlık hizmetlerinin kalitesinen sürekli artırılması ve sağlık çalışanlarının
kamuya karşı daha bilinçli ve sorumlu hale gelmesi mümkün olur. Birçok ülkedeki
sağlık ombudsmanı uygulamaları, yetkileri ve konumu bakımından farklıdır. Çoğu
sağlık ombudsmanı sadece hastalar ve sağlık kurumları arasında arabuluculuk
yapsa da, bazılarının soruşturma yapma gibi güçleri de vardır. Sağlık
ombudsmanlarının sadece bir bölümü merkezi bir yapıya sahipken, bazıları yerel
ve bazıları da kurumsal düzeydedir. Bu makale, sağlık ombudsmanın tanımı, rolü,
özellikleri ve bazı ülke uygulamalarının, literatür bilgileri eşliğinde ele
alınması amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | 2017 Yılı 6. Sayı |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Acceptance Date | May 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 6 |