Türkiye 2003 yılından bu yana
Sağlıkta Dönüşüm Programı ile birlikte sağlık sisteminde önemli reformlara imza
atmıştır. Bu çalışmada, bu reformların sağlık hizmetleri
kalitesini arttırmada etkili olup olmadığını test etmek için, 2003-2016 arası
her yıl yapılan Yaşam Memnuniyeti Anketi (YMA) mikro verisi kullanılarak, hastaların sağlık
hizmetlerinden memnuniyeti incelenmiştir. Bulgularımıza
göre; sağlık hizmetlerinden memnuniyet bu dönemde önemli bir artış kaydetmiştir.
Ayrıca, her bir sosyal güvence
grubunun memnuniyetinde artış olduğu gözlemlenmektedir. Bu çalışmanın
sonuçlarına göre; 2003-2016 döneminde sağlık sisteminde yaşanan sorunlarda
özellikle organizasyonel konularda, sağlık personelinin hastalara
muamelelerinde, hijyen konusundaki sorunlarda ciddi azalmalar olmasına rağmen;
sağlık hizmetlerinin ücretleri en sorunlu alan olarak belirtilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2018 Yılı Özel Sayı/Kamu Hzimetlerinde İyi Yönetim İlkeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 1 |