Case Report
BibTex RIS Cite

İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2018, Issue: 1, 245 - 257, 31.12.2018

Abstract



Bu
çalışmada, kamu yönetimlerinin kökten değişimler geçirdiği günümüzde öne çıkan,
yönetişim, iyi yönetişim ve e-yönetişim gibi kavramlar açıklanmış ve önemli bir
e-devlet uygulaması olan Gümrük Tek Pencere sisteminin bahsi geçen kavramlar
ile sıkı ilişkisi ele alınmıştır. Tek Pencere sistemi gümrük işlemlerini
tamamlamak için farklı kurum ve kuruluşlara gitmek zorunda kalan vatandaşların
tek bir pencereden tek bir otorite ile muhatap olmalarını sağlayan, aynı
bilgilerin farklı kurumlara defalarca beyanını dolayısıyla mükerrer bürokratik
işlemleri ortadan kaldıran ve işlemlerin büyük oranda elektronik ortamda
tamamlanmasını sağlayarak zaman ve para israfını önleyen yapısıyla modern ve
vatandaşların yaşam kalitesini artıran bir kamu hizmeti sunumu sistemidir.
Sonuç olarak, Gümrük Tek Pencere sisteminin daha da geliştirilmesi ve diğer
taraftan kamu yönetiminin her alanında vatandaşların devlet kurumları arasında
gidip gelmelerini gerektirebilecek tüm uygulamaların ortadan kaldırılması için
gerekli reform çalışmalarının yapılması önerilmektedir.

References

  • ARGÜDEN, Yılmaz. (2011). Keys to Governance: Strategic Leadership for Quality of Life. Palgrave Macmillan.
  • Avrupa Komisyonu. (CEC). (2001). European Governance: A White Paper. Birleşmiş Milletler Ticaretin Kolaylaştırılması ve Elektronik Ticaret Merkezi. (UN-CEFACT). (2005). Recommendation and Guidelines on Establishing a Single Window. Recommendation No:33. New York and Geneva.
  • DEMİREL, Demokaan. (2010). “Yönetişimde Yeni Bir Boyut: E-Yönetişim”. Türk İdare Dergisi, Sayı:466, ss.65-93
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (DPT). (2007). Kamuda İyi Yönetişim Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara
  • Dünya Bankası. (WB). (1992). Governance and Development. World Bank Publications. Washington.
  • Dünya Gümrük Örgütü. (WCO). (2017). WCO Compendium on How to Build a Single Window Environment Volume 1. Brussels.
  • Gümrük ve Ticaret Bakanlığı. (GTB). (2018). 2017 yılı İdare Faaliyet Raporu. Ankara
  • Kalkınma Bakanlığı. (2014). Kamu Yönetimi Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2013). Onuncu Kalkınma Planı. Ankara
  • KUTLU, Rasim. (2017). Tek Pencere Sisteminin Türkiye Uygulaması. Online Makale, Gümrük ve Ticaret Uzmanları Derneği Web Sitesi. http://gtud.org/2017/03/24/tek-pencere-sisteminin-turkiye-uygulamasi-2/ (Erişim Tarihi: 30.10.2018)
  • ŞAHİN, Mustafa. (2014). “ESCAP, Sınırötesi Kâğıtsız Ticaret ve Tek Pencere”. Gümrük ve Ticaret Uzman Görüş e-Dergi, Sayı:2, ss.29-31
  • ŞAHİN, Mustafa. (2010). “2010/1 sayılı Genelge ve Yeni Beyan Sistemi”. Gümrükte Uzman Görüş Dergisi, Sayı:26, ss.52-57
  • STOKER, Gerry. (1998). “Governance as a Theory: Five Propositions”. International Social Science Journal, Sayı:155, ss.17-28Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı (TESEV). (2008). İyi Yönetişim El Kitabı. İstanbul
  • UÇKAN, Özgür. (2003). “E-Devlet, E-Demokrasi ve E-Yönetişim Modeli: Bir İlkesel Öncelik Olarak Bilgiye Erişim Özgürlüğü”. Aylık Strateji ve Analiz E-Dergisi, Sayı:5, ss.1-19.
Year 2018, Issue: 1, 245 - 257, 31.12.2018

Abstract

References

  • ARGÜDEN, Yılmaz. (2011). Keys to Governance: Strategic Leadership for Quality of Life. Palgrave Macmillan.
  • Avrupa Komisyonu. (CEC). (2001). European Governance: A White Paper. Birleşmiş Milletler Ticaretin Kolaylaştırılması ve Elektronik Ticaret Merkezi. (UN-CEFACT). (2005). Recommendation and Guidelines on Establishing a Single Window. Recommendation No:33. New York and Geneva.
  • DEMİREL, Demokaan. (2010). “Yönetişimde Yeni Bir Boyut: E-Yönetişim”. Türk İdare Dergisi, Sayı:466, ss.65-93
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (DPT). (2007). Kamuda İyi Yönetişim Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara
  • Dünya Bankası. (WB). (1992). Governance and Development. World Bank Publications. Washington.
  • Dünya Gümrük Örgütü. (WCO). (2017). WCO Compendium on How to Build a Single Window Environment Volume 1. Brussels.
  • Gümrük ve Ticaret Bakanlığı. (GTB). (2018). 2017 yılı İdare Faaliyet Raporu. Ankara
  • Kalkınma Bakanlığı. (2014). Kamu Yönetimi Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2013). Onuncu Kalkınma Planı. Ankara
  • KUTLU, Rasim. (2017). Tek Pencere Sisteminin Türkiye Uygulaması. Online Makale, Gümrük ve Ticaret Uzmanları Derneği Web Sitesi. http://gtud.org/2017/03/24/tek-pencere-sisteminin-turkiye-uygulamasi-2/ (Erişim Tarihi: 30.10.2018)
  • ŞAHİN, Mustafa. (2014). “ESCAP, Sınırötesi Kâğıtsız Ticaret ve Tek Pencere”. Gümrük ve Ticaret Uzman Görüş e-Dergi, Sayı:2, ss.29-31
  • ŞAHİN, Mustafa. (2010). “2010/1 sayılı Genelge ve Yeni Beyan Sistemi”. Gümrükte Uzman Görüş Dergisi, Sayı:26, ss.52-57
  • STOKER, Gerry. (1998). “Governance as a Theory: Five Propositions”. International Social Science Journal, Sayı:155, ss.17-28Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı (TESEV). (2008). İyi Yönetişim El Kitabı. İstanbul
  • UÇKAN, Özgür. (2003). “E-Devlet, E-Demokrasi ve E-Yönetişim Modeli: Bir İlkesel Öncelik Olarak Bilgiye Erişim Özgürlüğü”. Aylık Strateji ve Analiz E-Dergisi, Sayı:5, ss.1-19.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section 2018 Yılı Özel Sayı/Kamu Hzimetlerinde İyi Yönetim İlkeleri
Authors

Mustafa Şahin 0000-0003-4529-0040

Publication Date December 31, 2018
Acceptance Date December 25, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 1

Cite

APA Şahin, M. (2018). İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Ombudsman Akademik(1), 245-257.
AMA Şahin M. İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. OA. December 2018;(1):245-257.
Chicago Şahin, Mustafa. “İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ombudsman Akademik, no. 1 (December 2018): 245-57.
EndNote Şahin M (December 1, 2018) İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Ombudsman Akademik 1 245–257.
IEEE M. Şahin, “İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ”, OA, no. 1, pp. 245–257, December 2018.
ISNAD Şahin, Mustafa. “İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ombudsman Akademik 1 (December 2018), 245-257.
JAMA Şahin M. İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. OA. 2018;:245–257.
MLA Şahin, Mustafa. “İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ombudsman Akademik, no. 1, 2018, pp. 245-57.
Vancouver Şahin M. İYİ YÖNETİŞİMİN BİR GEREĞİ OLARAK E-YÖNETİŞİM VE GÜMRÜK TEK PENCERE SİSTEMİNİN E-YÖNETİŞİM ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ. OA. 2018(1):245-57.