The objective of this study was to determine the differences in operational characteristics between standard power take-off (PTO) 540 rpm and 750 rpm operations in tractors. Loads were applied to three tractors (JD 5625, NH TD85, MF 3085) with similar technical specifications, by means of a PTO dynamometer (Eddy-current) under stable conditions. Measurements were done to determine tractor PTO torque, engine fuel consumption, specific fuel consumption, and engine exhaust gas and cooling water temperatures. The torque values measured for 540 and 750 rpm at load steps (5-50 kW) were 88 Nm-888 Nm and 63 Nm-638 Nm, respectively. Data analysis showed that the fuel consumption in 750 rpm increased by 1.00-2.80%, 7.56-12.63%, and 7.59-14.64%, respectively, for JD 5625, MF 3085, and NH TD85. Specific fuel consumption decreased with power increase in both PTO operations in each tractor. Exhaust gas temperatures varied between 237 562 ºC and 229-562 ºC, respectively for 540 and 750 rpm in all tractors. The cooling water temperatures of the engines varied between 79-87 ºC, 63-77 ºC and 66-72 ºC, respectively, for the JD 5625, MF 3085, and NH TD85 tractors. Findings showed that the 750 rpm PTO operation had lower pto torque, higher fuel consumption and specific fuel consumption values than those of the 540 rpm pto operation for the all tested tractors. However, 750 rpm operation may be an alternative to 540 rpm operation for some PTO driven machines.
Bu çalışmada, traktörlerde 540 d/dak ve 750 d/dak kuyruk mili hızları arasındaki farklılıkların laboratuar koşullarında belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için, benzer teknik özelliklerde üç farklı marka traktöre (JD 5625, NH TD85, MF 3085), laboratuar koşullarında bir kuyruk mili dinamometresi (eddy current) ile yükler uygulanmıştır. Her iki kuyruk mili uygulaması için ayrı ayrı yürütülen denemelerde traktör kuyruk mili torku, traktör motoruna ait yakıt tüketimi, özgül yakıt tüketimi, motor egzoz gazı ve soğutma suyu sıcaklığı parametreleri belirlenmiştir. Traktörlerin kuyruk millerine, 540 d/dak ve 750 d/dak çalışma hızlarında, uygulanan yük adımlarında ölçülen tork değerleri sırasıyla 88 Nm-888 Nm ve 63 Nm-638 Nm arasında değişmiştir. Veri analizleri, maksimum dinamometre yüklerine kadar (0-50 kW) 540 yerine 750 uygulamasının yakıt tüketimi değerlerinde JD 5625, MF 3085, ve NH TD85 traktörleri için sırasıyla %1.00-2.80, %7.5612.63 ve %7.59-14.64, oranlarında artışlara neden olduğunu göstermiştir. Denemelerde kullanılan üç traktörde ölçülen motor egzoz gazı sıcaklıkları, 540 ve 750 uygulamaları için sırasıyla, 237-562 ºC ve 229-562 ºC arasında değişim göstermiştir. Motor soğutma suyu sıcaklığı değerleri ise, JD 5625, MF 3085, ve NH TD85 traktörleri için sırasıyla, 79-87 ºC, 63-77 ºC ve 66-72 ºC arasındadır. Araştırma bulguları, 750 d/dak uygulamasının 540 d/dak uygulamasına kıyasla daha düşük kuyruk mili torku, daha yüksek yakıt tüketimi ve özgül yakıt tüketimi değerlerine sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Sonuç olarak, 750 d/dak kuyruk mili uygulamasının maksimum yüklenmelere kadar, bir çok kuyruk milinden hareketli tarım makinası için 540 uygulamasına önemli bir alternatif olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Tarım Bilimleri (Agricultural Sciences) Eski Sayılar (Back Issues) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 25 Sayı: 3 |