Çalışma, Nijerya'nın güney bölgesindeki yapraklı kabak (yaprak kabak) çiftçileri arasında tercih edilen pazarlama satış noktalarını ve bunların belirleyicilerini belirledi. Amaçlı ve çok aşamalı rastgele örnekleme teknikleri kullanılarak iki yüz elli çiftçi seçildi. Toplanan bilgileri analiz etmek için tanımlayıcı istatistikler ve çok terimli logit modeli kullanıldı. Sosyoekonomik özelliklerin sonuçları, çiftçilerin çoğunluğunun kadın olduğunu, nispeten genç, eğitimli ve orta hane büyüklüğüne sahip olduklarını ancak sosyal sermayelerinin düşük olduğunu gösterdi. Çalışma, tercih edilen pazarlama satış noktaları olarak sözleşmeli satışları, yerel pazara doğrudan satışları ve aracılar/acenteler aracılığıyla yapılan satışları belirledi. Ayrıca çiftçilerin yaşı, çiftçilik tecrübesi, sosyal organizasyonda geçen süre, hane büyüklüğü, örgün eğitim yılı, çiftlik geliri, hane halkı harcamaları, tarımsal yayım hizmetine erişim, tarımsal bilgi kaynakları, çiftlik büyüklüğü ve çiftlik kapısı ile noktaya olan mesafe Satışların oranı, temel kategoriye göre yerel pazardaki doğrudan satışların önemli belirleyicileriydi. Ayrıca sosyal kuruluş üyeliği, örgün eğitim yılı, çiftlik geliri, tarım dışı gelir, hane halkı harcaması, çiftçi cinsiyeti, tarımsal bilgi kaynakları, çiftçinin yaşı, hane büyüklüğü, çiftlik büyüklüğü, vergiler ve çiftlik kapısına uzaklık satış noktasına kadar olan mesafe, aracı/acente seçeneğinin önemli belirleyicileriydi. Yaprak kabağı yetiştiricileri arasında pazarlama noktası seçiminde verimliliğin artırılması için çabalar, onların okuryazarlık seviyelerinin iyileştirilmesine, sosyal sermayenin oluşturulmasına, yerel pazarda ödenen vergilerin azaltılmasına, iyi bir yol ağının sağlanmasına ve bölgedeki tarımsal yayım hizmetlerinin güçlendirilmesine yönlendirilmelidir.
Pazarlama mağazası yivli kabak yapraklı sebze kırsal çiftçiler Seçimler Nijerya
NIL
The study identified preferred marketing outlets and their determinants among leafy fluted pumpkin (leaf gourd) farmers in the southern region of Nigeria. Two hundred and fifty farmers were selected using purposive and multi-stage random sampling techniques. Descriptive statistics and a multinomial logit model were used to analyze the information collected. The results of the socioeconomic characteristics showed that the majority of farmers were women, relatively young, educated and of medium household size, but had low social capital. The study identified contract sales, direct sales to the local market and sales through middlemen/agents as the preferred marketing outlets. Also, farmers' age, farming experience, years in social organization, household size, years of formal education, farm income, household expenditure, access to agricultural extension service, agricultural information sources, farm size and the distance from the farm gate to the point of sale were significant determinants of direct sales on the local market relative to the base category. In addition, social organization membership, years of formal education, farm income, non-farm income, household expenditure, farmer gender, sources of agricultural information, farmers’ age, household size, farm size, taxes, and the distance from the farm gate to the point of sale were significant determinants of middleman/agent option. For increase efficiency in the choice of marketing outlets among leaf gourd farmers, efforts should be directed towards improving their literacy level, building social capital, reducing taxes paid in the local market, providing a good road network and strengthening agricultural extension services in the region.
Marketing outlet fluted pumpkin leafy vegetable rural farmers choices Nigeria
THE RESEARCH DOES NOT REQUIRE THE APPROVAL OF ETHICAL COMMITTEE
Sponsored by authors
NIL
the team is grateful to all respondents and the team members.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tarım Politikaları |
Bölüm | Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | NIL |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 40 Sayı: 1 |