Tüm dünyada yaygın olarak öğretilen ve önemi her geçen gün artan dillerden biri de İngilizce’dir. Yabancı dil öğrenmenin bireyin hayatı içindeki öneminden bahsedilmesine rağmen yabancı dilin nasıl öğrenileceği ve dil öğrenmede nasıl başarı sağlanacağı konusunda çoğu zaman tatmin edici cevaplar bulunamamıştır. Bu araştırmada İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin dil öğrenme stratejilerine yönelik görüşleri ve öz yeterlik inançlarının sınıf ve cinsiyet değişkenleri açısından farklılık oluşturup oluşturmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ölçme aracı olarak Oxford tarafından geliştirilen (1990) SLIL (Strategy Inventory of Language Learning)’ in Cesur tarafından Türkçeye uyarlanmış versiyonu olan DÖSE (Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri) adlı envanter, Bümen ve Yanar (2012) tarafından geliştirilen İngilizce ile İlgili Öz Yeterlik Testi ve araştırmacı tarafından hazırlanan Odak Grup Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel örneklemini 2008 tarihinden sonra kurulan ve Karadeniz bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim görmekte olan 80 öğrenci ve nitel örneklemini de bu öğrenciler arasından seçilen 10 öğrenci oluşturmaktadır. Örnekleme tipi olarak nicel çalışmalar için basit tesadüfi örnekleme ve nitel çalışma için amaçlı örnekleme tipi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin İngilizce öz yeterlik inançlarına ilişkin puanları arasında erkek öğrenciler lehine ve 1. Sınıf ile 2. Sınıf arasında 2. Sınıf lehine, 3. Sınıf ile 4. Sınıf arasında ise 4. Sınıf lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Öz yeterlik inancı dil öğrenme stratejisi Yabancı dil öğretimi.
English is one of the languages widely taught all over the world and its importance is increasing day by day. Although the importance of learning a foreign language in the life of the individual is mentioned, satisfactory answers are often not provided on how to learn a foreign language and how to achieve success in language learning. In this study, it was tried to determine the opinions of the students studying in the English Language Teaching department about language learning strategies and it was tried to determine whether their self-efficacy beliefs difference in terms of class and gender variables. As a measurement tool in the study, the inventory named DÖSE (Language Learning Strategies Inventory), which is the Turkish version of SLIL (Strategy Inventory of Language Learning) developed by Oxford (1990) by Cesur, and the English Self-Efficacy Test developed by Bümen and Yanar (2012) and the Focus Group Interview Form prepared by the researcher was used. Mixed design was used in the research. The quantitative sample of the research consisted of 80 students studying in the English Language Teaching department of a state university located in the Black Sea region established after 2008 ,which was and the qualitative sample consists of 10 students selected from among these students. Simple random sampling was used for quantitative studies and purposive sampling was used for qualitative study. As a result of the research, it was determined that there was a significant difference between the scores of students' English self-efficacy beliefs in favor of male students, between 1st and 2nd grade in favor of 2nd grade, and between 3rd grade and 4th grade in favor of 4th grade.
Self-efficacy belief language learning strategy foreign language teaching.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer), Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |