Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
ISSN 1300-302X | e-ISSN 2548-0278 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 1986 | Yayıncı Ondokuz Mayıs Üniversitesi |


Yazarların Dikkatine

OMÜ-EFD, sisteme yükleme yapıp süreci devam eden çalışmalarda dahil olmak üzere Aralık sayısı için her bir makaleyi tam metin Türkçe ve tam metin İngilizce olarak yayınlamaktadır. Bu doğrultuda anadili Türkçe olan yazar(lar) tarafından kaleme alınan çalışmalar için hakem değerlendirme sürecini tamamladıktan ve kabul aldıktan sonra sertifikalı redaksiyon hizmeti veren bir şirketten alınan belge (sertifika) ile birlikte makalenin İngilizce tam metninin de dergimizin sistemine yüklenmesi istenecektir.

Eğer çalışma anadili Türkçe olan yazar(lar) tarafından İngilizce dilinde kaleme alınmışsa makale dergimize ilk kez yüklenirken sertifikalı redaksiyon hizmeti veren bir şirketten alınan belge (sertifika) ile birlikte yüklenecek ve makale kabul aldıktan sonra yazar(lar)dan Türkçe kopyasını da sisteme yüklemeleri istenecektir.

Anadili İngilizce olan yazar(lar) tarafından kaleme alınan çalışmalardan da ilk başvuru sırasında sertifikalı redaksiyon hizmeti veren bir şirketten alınan belge (sertifika) ile birlikte makaleyi sisteme yüklemeleri istenecektir. 

TR Dizin Dergi Değerlendirme kriterleri güncellenmiş olup 2020 yılı için TR Dizin'de taranan dergilerde yayınlanacak araştırma makalelerinin tümü için etik kurul onayına sahip olma zorunluluğu getirilmiştir. ULAKBİM tarafından alınan karara "https://trdizin.gov.tr/about" bağlantısından ulaşabilirsiniz. Bu ölçüt, dergimizin 2020 sayılarında yayımlanacak olan tüm makaleler için zorunlu olarak uygulanacaktır. 

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 1300-302X | e-ISSN 2548-0278 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 1986 | Yayıncı Ondokuz Mayıs Üniversitesi |
Kapak Resmi


Yazarların Dikkatine

OMÜ-EFD, sisteme yükleme yapıp süreci devam eden çalışmalarda dahil olmak üzere Aralık sayısı için her bir makaleyi tam metin Türkçe ve tam metin İngilizce olarak yayınlamaktadır. Bu doğrultuda anadili Türkçe olan yazar(lar) tarafından kaleme alınan çalışmalar için hakem değerlendirme sürecini tamamladıktan ve kabul aldıktan sonra sertifikalı redaksiyon hizmeti veren bir şirketten alınan belge (sertifika) ile birlikte makalenin İngilizce tam metninin de dergimizin sistemine yüklenmesi istenecektir.

Eğer çalışma anadili Türkçe olan yazar(lar) tarafından İngilizce dilinde kaleme alınmışsa makale dergimize ilk kez yüklenirken sertifikalı redaksiyon hizmeti veren bir şirketten alınan belge (sertifika) ile birlikte yüklenecek ve makale kabul aldıktan sonra yazar(lar)dan Türkçe kopyasını da sisteme yüklemeleri istenecektir.

Anadili İngilizce olan yazar(lar) tarafından kaleme alınan çalışmalardan da ilk başvuru sırasında sertifikalı redaksiyon hizmeti veren bir şirketten alınan belge (sertifika) ile birlikte makaleyi sisteme yüklemeleri istenecektir. 

TR Dizin Dergi Değerlendirme kriterleri güncellenmiş olup 2020 yılı için TR Dizin'de taranan dergilerde yayınlanacak araştırma makalelerinin tümü için etik kurul onayına sahip olma zorunluluğu getirilmiştir. ULAKBİM tarafından alınan karara "https://trdizin.gov.tr/about" bağlantısından ulaşabilirsiniz. Bu ölçüt, dergimizin 2020 sayılarında yayımlanacak olan tüm makaleler için zorunlu olarak uygulanacaktır. 

Cilt 39 - Sayı 2 - 31 Ara 2020
  1. Türkiye’de ve Avusturalya’da Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Yüksek Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları
    Sayfalar 1 - 21
    Hüseyin ASLAN, Kheyransa BABİRZADE
  2. Ortaokul Müzik Ders Kitaplarında Yer Alan Okul Şarkılarının İncelenmesi
    Sayfalar 22 - 44
    Siyar KÖKSAL, Ersan ÇİFTCİ
  3. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Osmanlı ve Fetih Kavramlarına İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Yoluyla Analizi
    Sayfalar 45 - 63
    Hilmi DEMİRKAYA, Ahmet KÖÇ, Orhan ÜNAL
  4. Okul Öncesi Eğitiminde Değerlendirme Sürecine İlişkin Öğretmen Tutumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 64 - 80
    Büşra GELEBEK ÜSTÜN, Halil UZUN
  5. Dimension Culturelle Dans les Manuels de Méthode FLE
    Sayfalar 81 - 100
    Rıfat GÜNDAY
  6. Anasanat Atölye Seçimleri ve Tutumlar Bağlamında Temel Tasarım Dersini Değerlendirmek
    Sayfalar 101 - 122
    Zeynep HASIRCI, Berna COŞKUN ONAN
  7. Ortaokul Öğrencilerinin Üstbilişsel Yazma Farkındalık Düzeylerinin Ölçülmesi: Bir Literatür İnceleme ve Ölçek Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 123 - 152
    Hasan Basri KANSIZOĞLU
  8. Değerler Eğitimi Açısından Müzik Dersi Kitaplarındaki Çocuk Şarkıları
    Sayfalar 153 - 178
    Mehmet KARA, Tuğba EMİRHAN
  9. Çokkültürlü Eğitim Ortamlarına Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerini Hazırlamak: Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Yeterlikleri
    Sayfalar 179 - 201
    Yıldıray KARADAĞ, Döndü ÖZDEMİR ÖZDEN
  10. Fakülte - Okul İşbirliği Modelinin Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisine Etkisi
    Sayfalar 202 - 215
    Hulya KİLİC, Oğuzhan DOĞAN
  11. Üniversite Öğrencilerinin Yetersizlik Duygusu ile Genel Aidiyet Düzeyleri Arasındaki İlişki
    Sayfalar 216 - 225
    Sena KILIÇ, Yücel ÖKSÜZ
  12. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Hücre Bölünmeleri Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 226 - 251
    Mücahit KÖSE, Mahmut SELVİ
  13. Okul Öncesi Dönemde Çocukları Olan Ebeveynlerin Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 252 - 268
    Büşra Nur OĞUZ, Ali Yiğit KUTLUCA
  14. Argümantasyon Destekli İşbirlikli Öğrenme Modelinin Akademik Başarıya, Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutuma Etkisi
    Sayfalar 269 - 293
    Seda OKUMUŞ
  15. Türkiye’de Eğitimde Eşitsizlikleri Azaltmak İçin Uygulanan Politikalar
    Sayfalar 294 - 312
    Mahmut ÖZER, Cem GENÇOĞLU, Eren SUNA
  16. An Analysis of Dress up Games Played by Preschool Children on Smartphones
    Sayfalar 313 - 326
    Bayram ÖZER, Büşra KURT
  17. Şemalarla Matematik Problemi Çözme: Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerle Yürütülen Şema Temelli Öğretim Araştırmaların İncelenmesi
    Sayfalar 327 - 342
    Ufuk ÖZKUBAT, Alpaslan KARABULUT, İrem AKÇAYIR
  18. Geçici Koruma Altındaki Suriyeli Öğrencilere İlk Okuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi
    Sayfalar 343 - 359
    Furkan ŞAHİN, Emrah BOYLU
  19. Karakter ve Değerler Eğitimi Dersinin Proje Tabanlı Öğrenmeye Göre Düzenlenmesi
    Sayfalar 360 - 384
    Şeyma ŞAHİN, Burcu ÖKMEN, Abdurrahman KILIÇ
  20. Türk ve Amerikan Doktora Adaylarının Akademik Becerilerine İlişkin Öz-Değerlendirmeleri: Nitel Bir Çalışma
    Sayfalar 385 - 410
    Murat Bayram YILAR
Dizinler