avatar
Zeliha Demir Kaymak Dr. Öğr. Üyesi Sakarya Üniversitesi
Yayın 8 Hakemlik 8 CrossRef Atıf 1 TR Dizin Atıf 7
8 Yayın
8 Hakemlik
1 CrossRef Atıf
7 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Eğitim

Biyografi

1. Adı Soyadı: Zeliha DEMİR KAYMAK
2. Doğum Tarihi: 20/04/1984
3. Unvanı: Dr. Öğr. Üyesi
4. Öğrenim Durumu:
Derece Alan Üniversite Yıl
Lisans Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sakarya Üniversitesi 2005
Y. Lisans Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sakarya Üniversitesi 2008
Doktora Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sakarya Üniversitesi 2015
5. Akademik Unvanlar:
Dr. Öğr. Üyesi Tarihi : 04/10/2016
Doçentlik Tarihi :
Profesörlük Tarihi :
6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
1 ŞULE KILINÇ 2021 Çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk ve teknoloji ile öz-yönelimli öğrenmenin başarı, performans ve algılanan öğrenmeye etkisi
2 MEHMET ERMAN 2020 Ortaokul öğretmenlerinin teknoloji kabul düzeyleri ile Eğitim Bilişim Ağını kullanmaya yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi
3 FUNDA NUR KİBAROĞLU 2020 Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile akademik erteleme, öz yeterlik ve bilgi işlemsel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
4 MEHMET BAŞAR 2019 Üniversite öğrencilerinin teknoloji bağımlılık, sanal zorba ve sanal mağdur olma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

6.2. Doktora Tezleri

7. Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)
DEMİR KAYMAK ZELİHA,AKGÜN ÖZCAN ERKAN (2019). Effects of Cloud Computing Tools, Study Type and Task Difficulty on Cognitive Load and Performance. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 7(4), 155-167., Doi: 10.17220/mojet.2019.04.011 (Yayın No: 5541303)



HORZUM MEHMET BARIŞ,DEMİR KAYMAK ZELİHA,CANAN GÜNGÖREN ÖZLEM (2015). Structural Equation Modeling towards Online Learning Readiness Academic Motivations and Perceived Learning. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(3), 759-770., Doi: 10.12738/estp.2015.3.2410 (Yayın No: 2503427)



DEMİR KAYMAK ZELİHA,HORZUM MEHMET BARIŞ (2013). Çevrimiçi Öğrenme Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Düzeyleri Algıladıkları Yapı ve Etkileşim Arasındaki İlişki. Educational Sciences: Theory & Practice, 13, 1783-1797., Doi: 10.12738/estp.2013.3.1580 (Yayın No: 2519888)




7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
KAYMAK, Z. D., GÜNGÖREN, Ö. C., Akgün, Ö. E., & KIYICI, M. (2021). Social Networking Literacy Scale: A Study of Validity and Reliability. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 9(1), 97-107.

GÜNGÖREN, Ö. C., KAYMAK, Z. D., İŞBULAN, O., Bayram, T. O. K., SAVAŞ, F., YILDIRIM, S., ... & ÖZTÜRK, İ. Topic Trends in Educational Technology Research (2015-2020). Sakarya University Journal of Education, 11(2), 285-304.

DEMİR-KAYMAK, Z., DUMAN, İ., RANDLER, C., & HORZUM, M. B. (2022). The Effect of Gender, Grade, Time and Chronotype on Computational Thinking: Longitudinal Study. Informatics in Education.

DEMIR KAYMAK, Z., & HORZUM, M. B. (2022). STUDENT BARRIERS TO ONLINE LEARNING AS PREDICTORS OF PERCEIVED LEARNING AND ACADEMIC ACHIEVEMENT. Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE), 23(2).


7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler
1. İşman, A. & Demir Kaymak, Z. (2013). Facebook üzerinden sunulan akademik destek faaliyetleri ile ilgili yüzyüze ve karma öğrenme öğrenci görüşlerinin karşılaştırılması. International Conference on New Horizons in Education 2013 Proceedings Book Volume 3. Rome / ITALY
2. Demir Kaymak, Z., Canan Güngören, Ö., İşman, A. & Kıyıcı, M. (2011). Uzaktan Eğitim ve Etik. XI. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Bildiri Kitabı, İstanbul.
3. İşman A. & Demir, Z. (2009). Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri (SAÜ örneği). IX. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Bildiri Kitabı, Ankara.
4. İşman A., Demir Z., Canan Ö. & İşbulan, O. (2008). Social Barriers : A Study of Teacher Candidates of Using Technology. ED-MEDIA 2008, World Conferance on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications Proceedings Book, Page:123-128. Vienna, Austria.
5. İşman A., Canan Ö., İşbulan O., & Demir Z. (2008). Communication Barriers : A Study of Teacher Candidates of Using Technology. VIII. International Educational Technology Conference Proceedings Book, Page: 169-177. Eskişehir, Turkey
6. İşman A., İşbulan O., Demir Z. & Canan Ö. (2008). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanma Bariyerleri. VIII. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Bildiri Kitabı, Eskişehir.
7. İşman A., İşbulan O., Demir Z. & Canan Ö. (2008). Web Siteleri Açısından Kullanılabilirlik. VIII. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Bildiri Kitabı, Eskişehir.
8. İşman, A., Gündüz, H. B., İşbulan, O. & Demir, Z.(2006). Eğitim Yönetimi Tezsiz Master Programında Bulunan Eğitim Yöneticisi Adayı Öğretmenlerin Teknolojiye İlişkin Tutumları."VI. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Cilt 2".Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC
9. İşman, A., Gündüz, H. B., İşbulan, O. & Demir, Z.(2006). Eğitim Yönetimi Tezsiz Master Programında Bulunan Eğitim Yöneticisi Adayı Öğretmenlerin Bilgisayar Kullanma Yeterlilikleri."VI. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Cilt 2".Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC
10. İşman, A., Gündüz, H. B., İşbulan, O. & Demir, Z.(2006). Eğitim Yönetimi Tezsiz Master Programında Bulunan Eğitim Yöneticisi Aday Öğretmenlerin İnternete Yönelik Yeterlilikleri."VI. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı,Cilt 2".Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC
11. İşman, A., Gündüz, H. B., İşbulan, O. ve Demir, Z.(2006). Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Tezsiz Master Programında Bulunan Eğitim Yöneticisi Aday Öğretmenlerin Eğitim Teknolojilerini Kullanma Yeterlilikleri."VI. Uluslararası Eğtim Teknolojileri Konferansı,Cilt 2".Doğu Akdeniz Üniversitesi, KKTC
12. DEMİR KAYMAK ZELİHA,CANAN GÜNGÖREN ÖZLEM,HORZUM MEHMET BARIŞ (2017). ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ KABUL MODELİ ÖLÇEĞİ GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. ITTES 2017 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3741944)
13. Ohlaz, H. Ve Demir Kaymak, Z. (2019). Lisansüstü Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyon Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Congresses on Education 2019.
14. KILINÇ, Ş., & DEMİR KAYMAK, Z. E. L. İ. H. A. (2019). Lisansüstü uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerinin kişilik yapılarına göre incelenmesi. International Congresses on Education 2019.
15. Ernab, M. Ve Demir Kaymak, Z. (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Kullanımlarına Yönelik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi (Kocaeli İli Darıca İlçesi Örneği). International Congresses on Education 2019.

7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
101 Araçla web 2.0, Bölüm adı:(Kavram Haritası ve Diyagram Araçları: Bubble.us) (2019)., DEMİR KAYMAK ZELİHA, pegem akademi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 33, ISBN:978-605-241-567-2, Türkçe(Bilimsel Kitap),
101 Araçla web 2.0, Bölüm adı:(Kavram Haritası ve Diyagram Araçları: Cacoo) (2019)., DEMİR KAYMAK ZELİHA, pegem akademi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 33, ISBN:978-605-241-567-2, Türkçe(Bilimsel Kitap),
101 Araçla web 2.0, Bölüm adı:(Kavram Haritası ve Diyagram Araçları: Popplet) (2019)., DEMİR KAYMAK ZELİHA, pegem akademi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 33, ISBN:978-605-241-567-2, Türkçe(Bilimsel Kitap),
101 Araçla web 2.0, Bölüm adı:(Kavram Haritası ve Diyagram Araçları: Mindmup) (2019)., DEMİR KAYMAK ZELİHA, pegem akademi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 33, ISBN:978-605-241-567-2, Türkçe(Bilimsel Kitap),
101 Araçla web 2.0, Bölüm adı:(Kavram Haritası ve Diyagram Araçları: Draw.io) (2019)., DEMİR KAYMAK ZELİHA, pegem akademi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 33, ISBN:978-605-241-567-2, Türkçe(Bilimsel Kitap),
101 Araçla web 2.0, Bölüm adı:(Kavram Haritası ve Diyagram Araçları: Mindomo) (2019)., DEMİR KAYMAK ZELİHA, pegem akademi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 33, ISBN:978-605-241-567-2, Türkçe(Bilimsel Kitap),
101 Araçla web 2.0, Bölüm adı:(Kavram Haritası ve Diyagram Araçları: Gliffy) (2019)., DEMİR KAYMAK ZELİHA, pegem akademi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 33, ISBN:978-605-241-567-2, Türkçe(Bilimsel Kitap),
Teknolojinin Olumsuz Etkileri, Bölüm adı:(Oyun Bağımlılığı) (2018)., HORZUM MEHMET BARIŞ,CANAN GÜNGÖREN ÖZLEM,DEMİR KAYMAK ZELİHA, Vizetek, Editör:Mehmet Barış HORZUM, Basım sayısı:4, ISBN:978-605-7523-00-6, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 4621561)
Teknolojinin Olumsuz Etkileri, Bölüm adı:(Oyun Bağımlılığı) (2016)., HORZUM MEHMET BARIŞ,CANAN GÜNGÖREN ÖZLEM,DEMİR KAYMAK ZELİHA, Vize Yayıncılık, Editör:Ayas Tuncay, Horzum Mehmet Barış, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 184, ISBN:978-605-9278-04-1, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 3131363)
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları I, Bölüm adı:(ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME-ÖĞRETME YAKLAŞIMI) (2014)., CANAN GÜNGÖREN ÖZLEM,DEMİR KAYMAK ZELİHA,HORZUM MEHMET BARIŞ, Pegem Akademi, Editör:Doç. Dr. Gülay Ekici, Basım sayısı:1, ISBN:978-605-318-003-6, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 2503816)


7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
HORZUM MEHMET BARIS,DUMAN İBRAHİM, DEMIR KAYMAK ZELIHA (2020). Durumsal Duygular Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi; 2020; (39); 46-59.
HORZUM MEHMET BARIŞ,DEMİR KAYMAK ZELİHA,CANAN GÜNGÖREN ÖZLEM (2017). ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENMEDE ÖĞRENCİ ENGELLERİ ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇE’YE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 61-84.
AKGÜN ÖZCAN ERKAN,GÖKMEN ÖMER FARUK,ALBAYRAK ÖZER EBRU,DEMİR KAYMAK ZELİHA,HORZUM MEHMET BARIŞ,KIYICI MÜBİN (2015). ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA DESTEK VERMEK İÇİN GELİŞTİRİLECEK BİLİŞİM SİSTEMİNE YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ SONUÇLARI. EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA, 5(2), 54-72.


Kurum

Sakarya Üniversitesi

Popüler Yayınları

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA DESTEK VERMEK İÇİN GELİŞTİRİLECEK BİLİŞİM SİSTEMİNE YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ SONUÇLARI
Yazarlar: Özcan Akgün, Ömer Gökmen, Ebru Albayrak Özer, Zeliha Demir Kaymak , Mehmet Horzum , Mübin Kıyıcı
DOI: 10.17943/etku.61026
ATIF 1 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1531

1

1

1531

Yayınlar

0

38

Students' Opinions on Distance Education: Pandemic and Before
DOI: 10.55236/tuara.1313470
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 173

0

173

0

131

Eğitim Teknolojisi Araştırmalarındaki Konu Eğilimleri (2015-2020)
Yazarlar: Özlem Canan Güngören , Zeliha Demir Kaymak , Onur İşbulan , Bayram Tok, Fatma Savaş , Sedef Yıldırım, Nermin Elibol, Sedat Tufançlı , Elif Çivi, İsa Öztürk
DOI: 10.19126/suje.836031
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 454

0

454

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA DESTEK VERMEK İÇİN GELİŞTİRİLECEK BİLİŞİM SİSTEMİNE YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ SONUÇLARI
Yazarlar: Özcan Akgün, Ömer Gökmen, Ebru Albayrak Özer, Zeliha Demir Kaymak , Mehmet Horzum , Mübin Kıyıcı
DOI: 10.17943/etku.61026
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1531

1

1531

Yayınlar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA DESTEK VERMEK İÇİN GELİŞTİRİLECEK BİLİŞİM SİSTEMİNE YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ SONUÇLARI
Yazarlar: Özcan Akgün, Ömer Gökmen, Ebru Albayrak Özer, Zeliha Demir Kaymak , Mehmet Horzum , Mübin Kıyıcı
DOI: 10.17943/etku.61026
ATIF 1 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1531

1

1

1531

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.