Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Son Sayı Arşiv Editör Kurulu İletişim ... Giriş
ISSN 1302-9967 | e-ISSN 2149-116X | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Çukurova Üniversitesi |


ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi eğitimin tüm alanlarında güncel konularda yapılan nicel ve nitel araştırmaları yayımlayan hakemli ve akademik bir dergidir. Ayrıca eğitimle ilgili önemli ve güncel bazı konuları kuramsal açıdan ele alıp irdeleyen ve uygulamaya dönük doğurgular üzerinde duran çalışmalara da yer verilmektedir. Bu çerçevede dergide eğitimin farklı alanlarından (eğitim bilimleri, yabancı diller eğitimi, sosyal bilimler ve Türkçe eğitimi, güzel sanatlar eğitimi, temel eğitim, fen ve matematik bilimleri eğitimi, bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi ve özel eğitim) özgün nitelikli nicel, nitel ve karma desenli araştırmalar yayınlanmaktadır.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012 yılından itibaren Nisan ve Ekim aylarında olmak üzere yılda iki sayı yayınlanmaktadır. Derginin geçmiş sayılarına ise online Arşiv alanından ulaşılabilir.
Dergide yayına kabul edilecek çalışmaların eğitimle ilgili alanlarda kuramsal ve uygulama yönünden yeni ve özgün katkılar sunuyor olmaları beklenmektedir. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. Dergiye değerlendirme için gönderilen Türkçe hazırlanmış aday makalelerin değerlendirme sürecinden geçtikten ve yayınlanmasına karar verildikten sonra İngilizce sürümlerinin de gönderilmesi gerekmektedir. Yazar(lar)ın İngilizce sürüm için metin düzeltmesi yaptırmaları gerekmektedir.

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI), EBSCOhost ve ULAKBİM – SBVT (Sosyal Bilimler Veri Tabanı) tarafından indekslenmektedir.


Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 1302-9967 | e-ISSN 2149-116X | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Çukurova Üniversitesi |
Kapak Resmi


ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi eğitimin tüm alanlarında güncel konularda yapılan nicel ve nitel araştırmaları yayımlayan hakemli ve akademik bir dergidir. Ayrıca eğitimle ilgili önemli ve güncel bazı konuları kuramsal açıdan ele alıp irdeleyen ve uygulamaya dönük doğurgular üzerinde duran çalışmalara da yer verilmektedir. Bu çerçevede dergide eğitimin farklı alanlarından (eğitim bilimleri, yabancı diller eğitimi, sosyal bilimler ve Türkçe eğitimi, güzel sanatlar eğitimi, temel eğitim, fen ve matematik bilimleri eğitimi, bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi ve özel eğitim) özgün nitelikli nicel, nitel ve karma desenli araştırmalar yayınlanmaktadır.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012 yılından itibaren Nisan ve Ekim aylarında olmak üzere yılda iki sayı yayınlanmaktadır. Derginin geçmiş sayılarına ise online Arşiv alanından ulaşılabilir.
Dergide yayına kabul edilecek çalışmaların eğitimle ilgili alanlarda kuramsal ve uygulama yönünden yeni ve özgün katkılar sunuyor olmaları beklenmektedir. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. Dergiye değerlendirme için gönderilen Türkçe hazırlanmış aday makalelerin değerlendirme sürecinden geçtikten ve yayınlanmasına karar verildikten sonra İngilizce sürümlerinin de gönderilmesi gerekmektedir. Yazar(lar)ın İngilizce sürüm için metin düzeltmesi yaptırmaları gerekmektedir.

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Emerging Sources Citation Index (ESCI), EBSCOhost ve ULAKBİM – SBVT (Sosyal Bilimler Veri Tabanı) tarafından indekslenmektedir.


Cilt 48 - Sayı 2 - Eki 2019
  1. Matematik Başarısı Düşük Bir Öğrenciye Temel Çarpma İşlemlerine Akıcılık Kazandırmaya Keşfet-Kopyala-Karşılatır Tekniğinin Etkisi
    Sayfalar 960 - 993
    Serpil ALPTEKİN
  2. Frame Markers in Master Thesis Abstracts Written in English and Turkish
    Sayfalar 994 - 1011
    Serap ATASEVER BELLİ
  3. Ergenlerin Akademik Erteleme Davranışlarını Açıklamada İnternet Bağımlığı ve Temel Psikolojik İhtiyaçların Rolü
    Sayfalar 1012 - 1040
    Sermin CAN, Şerife Gonca ZEREN
  4. Community Psychology Practice and School-Community Partnerships through the Lens of School Counseling Profession in Turkey
    Sayfalar 1041 - 1053
    Sabri DOĞAN, David JULIAN
  5. The Relationship Between Secondary Traumatic Stress and Social Problem-Solving Skills of School Counselors
    Sayfalar 1054 - 1071
    Ayşegül ERÇEVİK
  6. Reviewing of Telehealth (Distance) Coaching Practices for Autism Spectrum Disorder
    Sayfalar 1072 - 1110
    Mine KİZİR
  7. Effect of 5E Learning Model on Academic Achievement and Attitude towards the Science Course: A Meta-Analysis Study
    Sayfalar 1111 - 1140
    Nevin KOZCU ÇAKIR, Gökhan GÜVEN
  8. Investigation of Middle School Students’ Self Efficacy and Entrepreneurship Level Towards Learning Science in Terms of Demographic Factors
    Sayfalar 1141 - 1162
    Uluhan KURT, Mirac Furkan BAYAR
  9. Parents’ Attitude and Opinions towards Extracurricular Sport Activity
    Sayfalar 1163 - 1201
    Aynur YILMAZ, Özbay GÜVEN
  10. Developing Achievement Test on Cell Subject for 6th Grade: A Validity and Reliability Study
    Sayfalar 1202 - 1219
    Serkan TİMUR, Fatih DOĞAN, Nagihan İMER ÇETİN, Betül TİMUR, Rüveyda IŞIK
  11. A Descriptive Study on the Play Contents of Children Aged Five-Six Attending Kindergarten
    Sayfalar 1220 - 1268
    Pınar AKSOY
  12. Metaphorical Perceptions of German Language Prospective Teacher about German Grammar
    Sayfalar 1269 - 1298
    Fatma KARAMAN
  13. Analyzing Academic Members’ Expectations from a Performance Evaluation System and Their Perceptions of Obstacles to Such an Evaluation System: Education Faculties Sample
    Sayfalar 1299 - 1339
    Gürol YOKUŞ, Tuğba YANPAR YELKEN
  14. The Effects of Creative Drama Method on Students' Attitude towards Social Studies With Respect to Learning Styles
    Sayfalar 1340 - 1366
    Özge UYGUNGÜL YILMAZ, Özlem KAF
  15. Science Notebook Practice for Science Lesson: A Research on Fourth Grades
    Sayfalar 1367 - 1399
    Burçin YEŞİLÇELEBİ BIYIK, E. Aysın ŞENEL
  16. A Study on Promoting Pre-service Science Teachers' Readiness for General Physics Laboratory I Course
    Sayfalar 1400 - 1428
    Mustafa YILMAZLAR, Alper ÇORAPÇIGİL
  17. Teacher Support for a Classroom Setting that Promotes Thinking Skills: An Analysis on the Level of Academic Achievement of Middle School Students
    Sayfalar 1429 - 1454
    Sevda DOLAPÇIOĞLU
  18. Second Language Teacher Identities of International MSc TESOL Students in a UK University
    Sayfalar 1455 - 1465
    Ammar TEKİN
  19. Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions)
    Sayfalar 1466 - 1485
    Alaettin İŞERİ