Hakkında
Hakkında
Trendler
DOI Hizmeti
Konular
Dergiler
Yayıncılar
Tümü
Üniversite
Kamu
Dernek
Vakıf
Meslek Odası
Şahıs
Sendika
Firma
Araştırmacılar
Dergi Sihirbazı
Yardım
Duyurular
Geliştirmeler
Yol Haritası
Türkçe
Türkçe
İngilizce
Yönetici Paneli
Kullanıcı Paneli
Bilimsel Yayın Koordinatörü Paneli
Dergilerim
Araştırmalarım
Takiplerim
Profil
Çıkış
Giriş
Hakan Şevki Ayvacı
Prof. Dr.
TRABZON ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yayın
55
Hakemlik
19
CrossRef Atıf
71
55
Yayın
19
Hakemlik
71
CrossRef Atıf
Takip Et
Takip Ediyorsunuz
Profilimi Düzenle
Takipçi
Takip Edilen
Hakkında
Yayınlar
Görevler
Atıf
Uzmanlık Alanları
Eğitim Programları ve Öğretim
Fizik Eğitimi
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Kurum
TRABZON ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
Popüler Yayınları
BAĞLAM TEMELLİ SORU OLUŞTURMA AŞAMALARI; ULUSAL VE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLARI
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.21764/maeuefd.1017324
ATIF
3
FAVORİ
3
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
5724
3
ATIF
3
FAVORİ
5724
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Yazarlar:
Gürhan Bebek
,
Hakan Şevki Ayvacı
,
Ayşe Durmuş
Yayın Bilgisi: 2015 ,
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
ATIF
0
FAVORİ
2
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
3903
0
ATIF
2
FAVORİ
3903
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Ortaöğretim Öğrencilerinin Karşılaştıkları Fen Problemlerine Bağlam Temelli Yaklaşım İle Çözüm Getirebilme Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Emine Bilge
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
ATIF
0
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1471
0
ATIF
1
FAVORİ
1471
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Astronomi ile İlgili Yapılan Çalışmalara Yönelik Betimsel İçerik
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Kübra Sezer
Yayın Bilgisi: 2019 ,
International e-Journal of Educational Studies
DOI: 10.31458/iejes.480799
ATIF
7
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
6094
7
ATIF
1
FAVORİ
6094
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Bilimleri Öğretim Programında Yeniden Yapılandırılan Fen ve Mühendislik Uygulamalarının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Merve Bahar Alaca
,
Sibel Er Nas
Yayın Bilgisi: 2020 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: -
ATIF
0
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1070
0
ATIF
1
FAVORİ
1070
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Yayınlar
Okulların Laboratuvar Niteliği Puanı ile LGS Fen Bilimleri Dersi Başarı Puanı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
Yazarlar:
Hülya Köroğlu
,
Hakan Şevki Ayvacı
Yayın Bilgisi: 2025 ,
Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi
DOI: 10.54637/vizetek.27579522.6.2.2
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
269
0
FAVORİ
269
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
“ATOM VE MOLEKÜL” KAVRAMLARINA İLİŞKİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİNSEL MODELLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI: ÜÇ BOYUTLU MODEL ÖRNEĞİ
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Emine Bilge
Yayın Bilgisi: 2025 ,
Trakya Eğitim Dergisi
DOI: 10.24315/tred.1457972
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
235
0
FAVORİ
235
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Eğitiminde Eğitici Bilgisayar Oyunlarının Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Gürhan Bebek
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2025 ,
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.14812/cuefd.1517150
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
371
0
FAVORİ
371
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Özel Yetenekli Öğrencilerin Proje Üretme Süreçlerine Yönelik Hazırlanan Proje Eğitiminin Değerlendirilmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Ayşe Durmuş
Yayın Bilgisi: 2025 ,
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.9779/pauefd.1414130
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
483
0
FAVORİ
483
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Doğal Afetten Etkilenen Öğrencilerin Deprem Kavramına Yönelik Metafor Algılarının Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Belirlenmesi: Hatay (Antakya)
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Emine Bilge
,
Elif Sude Bilge
Yayın Bilgisi: 2024 ,
Caucasian Journal of Science
DOI: 10.48138/cjo.1424425
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
408
0
FAVORİ
408
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Akademisyenlerin Bilim, Bilim İnsanı ve Bilimsel Gelişim Algılarına İlişkin Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Serkan Sevım
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2024 ,
Bartın University Journal of Faculty of Education
DOI: 10.14686/buefad.1255375
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
371
0
FAVORİ
371
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Bilgisayar Destekli Ders Materyalinin Öğrenci Başarısına ve Tutuma Etkisi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Bahar Gülay Köroğlu Ergel
Yayın Bilgisi: 2024 ,
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.17679/inuefd.1205081
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
815
0
FAVORİ
815
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Addressing Challenges: Lesson Study Method in Teaching Practice Course
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Dilek Özbek
Yayın Bilgisi: 2024 ,
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
300
0
FAVORİ
300
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Bilimin Doğası Öğretimine Yönelik Etkinliklerin Uygulanması ve Değerlendirilmesi: Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Kapalı Cezaevi Örneği
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Engin Çelebi
Yayın Bilgisi: 2024 ,
Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi
DOI: 10.54637/ebad.1414896
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1424
0
FAVORİ
1424
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
“Yıldız, kuyruklu yıldız ve takımyıldızı” kavramlarına ilişkin öğrencilerin zihinsel modellerinin belirlenmesi ve eğitim düzeylerine göre karşılaştırılması
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Gürhan Bebek
,
Selenay Yamaçlı
,
Cansu Uçmak
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi
DOI: 10.33400/kuje.1222937
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1556
0
FAVORİ
1556
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Orta Okul Öğrencilerinin Modelleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Etkinlik Tasarlama: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.52826/mcbuefd.1306944
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
581
0
FAVORİ
581
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Comparison of the Theoretical and Practical Knowledge of the Pre-Service Science Teachers in Turkey: The Context of Simple Electrical Circuits
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Gürhan Bebek
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Participatory Educational Research
DOI: 10.17275/per.23.48.10.3
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
654
0
FAVORİ
654
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Özel Yetenekli Öğrencilerin STEM Mesleklerine Yönelik İlgilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Mehmet Küçük
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.33711/yyuefd.1122482
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
776
0
FAVORİ
776
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Experiences of Pre-Service Science Teachers in “Teaching Practice” During the Covid-19 Pandemic
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Gürhan Bebek
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2023 ,
International e-Journal of Educational Studies
DOI: 10.31458/iejes.1229871
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
532
0
FAVORİ
532
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
BAĞLAM TEMELLİ SORU OLUŞTURMA AŞAMALARI; ULUSAL VE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLARI
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.21764/maeuefd.1017324
FAVORİ
3
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
5724
3
FAVORİ
5724
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknoloji Tasarım Dersindeki Problemi Belirleme Süreçlerinin Değerlendirilmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Baskent University Journal of Education
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
203
0
FAVORİ
203
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ KONUSUNDAKİ TEORİK BİLGİLERİ VE GÜNLÜK HAYAT BAĞLAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Cansu Uçmak
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: 10.51960/jitte.1085745
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2160
1
FAVORİ
2160
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Bilgisayar Tabanlı Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Modelleme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.17240/aibuefd.2022..-890060
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
703
0
FAVORİ
703
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
KAPSAYICI EĞİTİM KONULU HİZMET İÇİ EĞİTİM ALMIŞ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN DERS TASARIMLARINA BAKIŞ AÇISI
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Trakya Eğitim Dergisi
DOI: 10.24315/tred.885951
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1811
0
FAVORİ
1811
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimin Doğası ve Bilim Tarihine Yönelik Görüşleri
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Bahar Muradoğlu
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
5237
0
FAVORİ
5237
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğuşma ve Yoğunlaşma Kavramlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Bahar Muradoğlu
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.33711/yyuefd.998242
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1441
0
FAVORİ
1441
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Özel Yetenekli Öğrencilerin Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Mehmet Küçük
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.9779/pauefd.751509
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1838
0
FAVORİ
1838
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Türkiye’deki Üniversitelerin Sürekli Eğitim Merkezlerinde Gerçekleştirilen Eğitimlerin Tematik Analizi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Dilek Özbek
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: 10.51960/jitte.936276
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
3696
0
FAVORİ
3696
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevre Sorunları Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görüşleri
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.52826/mcbuefd.922632
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2800
1
FAVORİ
2800
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Ortaokul Öğrencilerinin Modelleme Becerilerinin Belirlenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
Yayın Bilgisi: 2020 ,
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
DOI: 10.30703/cije.581752
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2709
0
FAVORİ
2709
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Bilimleri Öğretim Programında Yeniden Yapılandırılan Fen ve Mühendislik Uygulamalarının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Merve Bahar Alaca
,
Sibel Er Nas
Yayın Bilgisi: 2020 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1070
1
FAVORİ
1070
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji
Yazarlar:
Serkan Sevım
,
Hakan Şevki Ayvacı
Yayın Bilgisi: 2020 ,
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1152
0
FAVORİ
1152
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Aktif Öğrenmeye Yönelik Algıları İle Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin Araştırılması
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Alper Şimşek
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2019 ,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
917
0
FAVORİ
917
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konular Hakkındaki Tutumlarının Sınıf Düzeyine Göre İncelenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
, Kevser Türker
Yayın Bilgisi: 2019 ,
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2147
0
FAVORİ
2147
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Türkiye’de Yürütülen Tezlerin Tematik İncelenmesi: Işık Kavramı Örneği
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Okan Altınok
Yayın Bilgisi: 2019 ,
Trakya Eğitim Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2794
0
FAVORİ
2794
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
BİR ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNİN FARKLI KATILIMCILAR TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Dilek Özbek
,
Sinan Bülbül
Yayın Bilgisi: 2019 ,
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.17240/aibuefd.2019.19.43815-487564
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1990
0
FAVORİ
1990
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Farklı Programlarda Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Teknoloji Okuryazarlık Seviyelerinin Çeşitli Değişkenler Çerçevesinde Karşılaştırılması
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
,
Hatice Ünsal
Yayın Bilgisi: 2019 ,
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1260
0
FAVORİ
1260
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Türkiye’de Üstün Zekâlılar ve Özel Yetenekliler Konusunda Yürütülmüş Tezlerin Tematik İncelenmesine Yönelik Bir Çalışma
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2019 ,
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
5327
0
FAVORİ
5327
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Astronomi ile İlgili Yapılan Çalışmalara Yönelik Betimsel İçerik
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Kübra Sezer
Yayın Bilgisi: 2019 ,
International e-Journal of Educational Studies
DOI: 10.31458/iejes.480799
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
6094
1
FAVORİ
6094
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Ortaöğretim Öğrencilerinin Karşılaştıkları Fen Problemlerine Bağlam Temelli Yaklaşım İle Çözüm Getirebilme Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Emine Bilge
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1471
1
FAVORİ
1471
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Zihinsel Modellerin Değişimine Yönelik Bir Çalışma: Uzay Kavramı
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
,
Dilek Özbek
,
Suat Ünal
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2081
0
FAVORİ
2081
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2016 LYS ve YGS FİZİK SORULARININ BLOOM TAKSONOMİSİ ve ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN KAZANIMLAR AÇISINDAN ANALİZİ
Yazarlar:
Suat Yamak
,
Hakan Şevki Ayvacı
,
Mehmet Kürşad Duru
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2398
0
FAVORİ
2398
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Farklı Öğretim Kademesindeki Öğrencilerin Işığın Yansıması Konusunu Anlama Düzeyleri
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Bahar Candaş
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Journal of Computer and Education Research
DOI: 10.18009/jcer.309748
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
4512
1
FAVORİ
4512
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Etkileşimli Tahtaların Öğretime Entegrasyonu Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi: Trabzon İli Örneği
Yazarlar:
Prof. Dr. Hakan Şevki Ayvacı
,
Arş. Gör. Dilek Özbek
,
Doç. Dr. Serkan Sevim
Yayın Bilgisi: 2018 ,
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
DOI: 10.19160/ijer.361922
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
3321
0
FAVORİ
3321
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Farklı Öğrenim Kademelerindeki Öğrencilerin Ses Konusundaki Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Hasan Bakırcı
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
5135
0
FAVORİ
5135
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fizik Öğretimi Sürecinde Yaşanan Sorunların Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Kastamonu Eğitim Dergisi
DOI: 10.24106/kefdergi.375680
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
4422
0
FAVORİ
4422
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Bilimin Doğası Alanında 2013 Yılından İtibaren Yayımlanmış Tezlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Emine Akdemir
Yayın Bilgisi: 2017 ,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1598
0
FAVORİ
1598
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilim Sözde-Bilim Ayrımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Yazarlar:
Hasan Bağ
,
Hakan Şevki Ayvacı
Yayın Bilgisi: 2016 ,
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1924
0
FAVORİ
1924
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Bir Başarı Testi Geliştirme Çalışması: Isı Ve Sıcaklık Başarı Testi Geçerlik Ve Güvenirlik Araştırması
Yazarlar:
Dr. Hakan Şevki Ayvacı
,
Ayşe Durmuş
Yayın Bilgisi: 2016 ,
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
4862
0
FAVORİ
4862
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Okul Öncesi Çocuklarının Bilim İnsanı Kavramına Yönelik Algıları
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Alper Atik,
Mustafa Ürey
Yayın Bilgisi: 2016 ,
Bartın University Journal of Faculty of Education
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
20029
0
FAVORİ
20029
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
TGA Yöntemine Dayalı Laboratuvar Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Isı ve Sıcaklık” Konusunda Akademik Başarılarına Etkisi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Ayşe Durmuş
Yayın Bilgisi: 2016 ,
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2698
0
FAVORİ
2698
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2013 Yılında Revize Edilen Fizik Dersi Öğretim Programı'nın Temel Düzeydeki Uygulamalarının Fizik Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi
Yazarlar:
Hakan Ayvacı
,
Gürhan Bebek
,
Dilek Özbek
,
Suat Yamak
Yayın Bilgisi: 2015 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2544
0
FAVORİ
2544
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Yazarlar:
Gürhan Bebek
,
Hakan Şevki Ayvacı
,
Ayşe Durmuş
Yayın Bilgisi: 2015 ,
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
2
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
3903
2
FAVORİ
3903
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri
Yazarlar:
Hakan Ayvacı
,
Mustafa Ürey
,
Gürhan Bebek
,
Sinan Bülbül
Yayın Bilgisi: 2015 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2263
0
FAVORİ
2263
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
FATİH PROJESİNİN UYGULAMA SÜRECİNDE ORTAYA ÇIKANSORUNLARIN İDARECİLER, ÖĞRETMENLER VE ÖĞRENCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Hasan Bakırcı
,
Mehmet Hulki Başak
Yayın Bilgisi: 2015 ,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
9026
0
FAVORİ
9026
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Öğretim Elemanları Gözüyle Velilerin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Web Tabanlı Performans Değerlendirme Programına Yansımaları
Yazarlar:
Salih Çepni
,
Hakan Şevki Ayvacı
,
Hasan Bakırcı
,
Yılmaz Kara
Yayın Bilgisi: 2014 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1155
0
FAVORİ
1155
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKLERİNİN İLK YILLARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE BU SORUNLARIN YILLARA GÖRE DEĞİŞİMİ
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Ayşe Durmuş
Yayın Bilgisi: 2013 ,
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
0
0
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
10. Sınıf Fizik Ders Kitabı ve Kitaptaki Etkinliklerin Uygulanabilirliği Hakkında Öğretmen Değerlendirmeleri
Yazarlar:
Hakan Ayvacı
,
Yasemin Devecioğlu
Yayın Bilgisi: 2013 ,
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
9611
0
FAVORİ
9611
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİM VE FEN KAVRAMLARI İLE İLGİLİ SAHİP OLDUKLARI GÖRÜŞLERİN ARAŞTIRILMASI
Yazarlar:
Tülay Şenel Çoruhlı
,
Hakan Şevki Ayvacı
Yayın Bilgisi: 2012 ,
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1738
0
FAVORİ
1738
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ KONULARININ OKULDA ve DERSHANEDE İŞLENİŞİYLE İLGİLİ DURUMLARIN BELİRLENMESİ
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sibel Er Nas
Yayın Bilgisi: 2009 ,
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
786
0
FAVORİ
786
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Makalelerin Yayımlandığı Dergiler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Bartın University Journal of Faculty of Education
Baskent University Journal of Education
Caucasian Journal of Science
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
International e-Journal of Educational Studies
Journal of Computer and Education Research
Kastamonu Eğitim Dergisi
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Participatory Educational Research
Trakya Eğitim Dergisi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörlük
Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi
Alan Editörü
Kurul Üyeliği
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemlik
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
International e-Journal of Educational Studies
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Participatory Educational Research
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yayınlar
Özel Yetenekli Öğrencilerin STEM Mesleklerine Yönelik İlgilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Mehmet Küçük
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.33711/yyuefd.1122482
ATIF
1
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
776
1
ATIF
0
FAVORİ
776
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Experiences of Pre-Service Science Teachers in “Teaching Practice” During the Covid-19 Pandemic
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Gürhan Bebek
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2023 ,
International e-Journal of Educational Studies
DOI: 10.31458/iejes.1229871
ATIF
2
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
532
2
ATIF
0
FAVORİ
532
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
BAĞLAM TEMELLİ SORU OLUŞTURMA AŞAMALARI; ULUSAL VE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLARI
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.21764/maeuefd.1017324
ATIF
3
FAVORİ
3
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
5724
3
ATIF
3
FAVORİ
5724
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ KONUSUNDAKİ TEORİK BİLGİLERİ VE GÜNLÜK HAYAT BAĞLAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Cansu Uçmak
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: 10.51960/jitte.1085745
ATIF
2
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2160
2
ATIF
1
FAVORİ
2160
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Bilgisayar Tabanlı Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Modelleme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.17240/aibuefd.2022..-890060
ATIF
1
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
703
1
ATIF
0
FAVORİ
703
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
KAPSAYICI EĞİTİM KONULU HİZMET İÇİ EĞİTİM ALMIŞ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN DERS TASARIMLARINA BAKIŞ AÇISI
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Selenay Yamaçlı
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Trakya Eğitim Dergisi
DOI: 10.24315/tred.885951
ATIF
10
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1811
10
ATIF
0
FAVORİ
1811
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğuşma ve Yoğunlaşma Kavramlarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Bahar Muradoğlu
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.33711/yyuefd.998242
ATIF
2
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1441
2
ATIF
0
FAVORİ
1441
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Özel Yetenekli Öğrencilerin Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Mehmet Küçük
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.9779/pauefd.751509
ATIF
2
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1838
2
ATIF
0
FAVORİ
1838
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Türkiye’deki Üniversitelerin Sürekli Eğitim Merkezlerinde Gerçekleştirilen Eğitimlerin Tematik Analizi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Dilek Özbek
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi
DOI: 10.51960/jitte.936276
ATIF
1
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
3696
1
ATIF
0
FAVORİ
3696
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevre Sorunları Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görüşleri
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.52826/mcbuefd.922632
ATIF
10
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2800
10
ATIF
1
FAVORİ
2800
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Ortaokul Öğrencilerinin Modelleme Becerilerinin Belirlenmesi
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Sinan Bülbül
Yayın Bilgisi: 2020 ,
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
DOI: 10.30703/cije.581752
ATIF
3
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2709
3
ATIF
0
FAVORİ
2709
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
BİR ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNİN FARKLI KATILIMCILAR TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Dilek Özbek
,
Sinan Bülbül
Yayın Bilgisi: 2019 ,
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.17240/aibuefd.2019.19.43815-487564
ATIF
6
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1990
6
ATIF
0
FAVORİ
1990
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Astronomi ile İlgili Yapılan Çalışmalara Yönelik Betimsel İçerik
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
, Kübra Sezer
Yayın Bilgisi: 2019 ,
International e-Journal of Educational Studies
DOI: 10.31458/iejes.480799
ATIF
7
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
6094
7
ATIF
1
FAVORİ
6094
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Farklı Öğretim Kademesindeki Öğrencilerin Işığın Yansıması Konusunu Anlama Düzeyleri
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Bahar Candaş
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Journal of Computer and Education Research
DOI: 10.18009/jcer.309748
ATIF
4
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
4512
4
ATIF
1
FAVORİ
4512
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Etkileşimli Tahtaların Öğretime Entegrasyonu Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi: Trabzon İli Örneği
Yazarlar:
Prof. Dr. Hakan Şevki Ayvacı
,
Arş. Gör. Dilek Özbek
,
Doç. Dr. Serkan Sevim
Yayın Bilgisi: 2018 ,
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
DOI: 10.19160/ijer.361922
ATIF
2
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
3321
2
ATIF
0
FAVORİ
3321
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Fizik Öğretimi Sürecinde Yaşanan Sorunların Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma
Yazarlar:
Hakan Şevki Ayvacı
,
Gürhan Bebek
Yayın Bilgisi: 2018 ,
Kastamonu Eğitim Dergisi
DOI: 10.24106/kefdergi.375680
ATIF
15
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
4422
15
ATIF
0
FAVORİ
4422
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI