e-ISSN: 2147-1606
Başlangıç: 2011
Yayıncı: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Kapak Resmi

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim DergisiCumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yılda dört defa (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) çıkarılan uluslararası, bilimsel, hakemli ve elektronik ortamda okuyucuların erişimine açık bir dergidir. Yayın dili İngilizce ve Türkçe olan dergide okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim ve yetişkin eğitimi alanlarını doğrudan ilgilendiren deneysel, inceleme ve derleme yazılarına yer verilmektedir.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisieğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalarda yüksek akademik standartlarda bilime katkı sağlamak, evrensel bir bakış açısı ile dünyada olan gelişmeleri takip etmek, ülkemizde eğitim alanındaki değişimleri ve ihtiyaçları tespit etmek ve özgün çözümler üretmek, eğitim kuruluşları, meslek kuruluşları ve toplumun ulusal ve uluslar arası gelişimlerine destek olmak ve bu alanlarda Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek kaynak oluşumuna destek olmayı amaçlamaktadır.

2023 - Cilt: 12 Sayı: 4

Araştırma Makalesi

Türkiye’de Eğitim Örgütlerinde Yetenek Yönetimi: Meta Sentez Araştırması

Araştırma Makalesi

Matematik Öğretiminde WEB 2.0 Aracı (Polypad) Uygulaması Örneği

Araştırma Makalesi

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilimin Doğası Anlayışlarının Belirlenmesi

Araştırma Makalesi

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tasarladığı Dijital Öykülerin Niteliğinin Değerlendirilmesi

Araştırma Makalesi

STEM Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerine Etkisi

Araştırma Makalesi

Türkçe Öğrenimi Gören Uluslararası Öğrencilerin Dil Biyografileri

Araştırma Makalesi

OLUMSUZ ÇOCUKLUK DENEYİMLERİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGININ İNCELENMESİ

Araştırma Makalesi

Özel Yetenekli Öğrencilerin Zorbalık Deneyimleri

Araştırma Makalesi

Matematik Öğretmen Adaylarının Ortaklaşa Argümantasyon Sürecindeki Argümanlarının ve İspat Şemalarının İncelenmesi

Araştırma Makalesi

Özel Okul Öğretmenlerinin Öğretim Programlarının Uygulanması Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Araştırma Makalesi

Merkezi Sınavların Velilere Yönelik Sosyal, Psikolojik ve Ekonomik Yansımaları

Araştırma Makalesi

Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) Okutulan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Kalıplaşmış Söz Varlığı Unsurları Açısından Karşılaştırılması

Araştırma Makalesi

Karşılıklı Öğretim Tekniği ile İlgili Bilimsel Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi

Araştırma Makalesi

Efsanelerin söz varlığı ve işlev yönüyle Türkçe öğretimine katkısı: “101 Türk efsanesi” adlı eser örneği.

Araştırma Makalesi

Fifth Grade Students' Performance and Common Errors in Equivalent Fractions

Araştırma Makalesi

Beden Eğitiminde Kişilerarası Davranışlar Ölçeği: Türkçe’ ye Uyarlama Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

Araştırma Makalesi

Matematik Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri

Araştırma Makalesi

Ev Okuryazarlık Etkinliklerine Aile Katılımı Ölçeğinin Geliştirilmesi

Araştırma Makalesi

Effectiveness of STEM-based Instruction: Preservice Mathematics Teachers’ Opinions and Its Effects on Self Efficacy

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551