Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
e-ISSN 2147-1606 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Cumhuriyet Üniversitesi |


Cumhuriyet Uluslararası Eğitim DergisiCumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yılda dört defa (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) çıkarılan uluslararası, bilimsel, hakemli ve elektronik ortamda okuyucuların erişimine açık bir dergidir. Yayın dili İngilizce ve Türkçe olan dergide okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim ve yetişkin eğitimi alanlarını doğrudan ilgilendiren deneysel, inceleme ve derleme yazılarına yer verilmektedir.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisieğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalarda yüksek akademik standartlarda bilime katkı sağlamak, evrensel bir bakış açısı ile dünyada olan gelişmeleri takip etmek, ülkemizde eğitim alanındaki değişimleri ve ihtiyaçları tespit etmek ve özgün çözümler üretmek, eğitim kuruluşları, meslek kuruluşları ve toplumun ulusal ve uluslar arası gelişimlerine destek olmak ve bu alanlarda Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek kaynak oluşumuna destek olmayı amaçlamaktadır.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi

e-ISSN 2147-1606 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı Cumhuriyet Üniversitesi |
Kapak Resmi


Cumhuriyet Uluslararası Eğitim DergisiCumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yılda dört defa (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) çıkarılan uluslararası, bilimsel, hakemli ve elektronik ortamda okuyucuların erişimine açık bir dergidir. Yayın dili İngilizce ve Türkçe olan dergide okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim ve yetişkin eğitimi alanlarını doğrudan ilgilendiren deneysel, inceleme ve derleme yazılarına yer verilmektedir.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisieğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalarda yüksek akademik standartlarda bilime katkı sağlamak, evrensel bir bakış açısı ile dünyada olan gelişmeleri takip etmek, ülkemizde eğitim alanındaki değişimleri ve ihtiyaçları tespit etmek ve özgün çözümler üretmek, eğitim kuruluşları, meslek kuruluşları ve toplumun ulusal ve uluslar arası gelişimlerine destek olmak ve bu alanlarda Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek kaynak oluşumuna destek olmayı amaçlamaktadır.

Cilt 10 - Sayı 1 - 26 Mar 2021
  1. Çevrim İçi Bir Öğrenme Ortamı Olarak eTwinning Platformuna İlişkin Öğretmenlerin Görüş ve Değerlendirmeleri
    Sayfalar 1 - 22
    Fatma AVCI
  2. Ortaokul Öğrencilerinin İstatistiksel Grafikleri Okuma ve Yorumlama Düzeylerinin İncelenmesi
    Sayfalar 23 - 52
    Hatice Kübra GÜLER, Makbule Gözde DİDİŞ KABAR
  3. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öğrenmelerinde Algılanan Ebeveyn Destek Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 53 - 76
    Deniz KAYA
  4. İngilizce Yazma Becerisini Kazanma Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Yazma Becerisi Dil Öğrenme Stratejileri İle Giderilmesi
    Sayfalar 77 - 100
    Emine AKKAŞ BAYSAL, Gürbüz OCAK
  5. Öğretmenlerde İş Stresi ve Mesleki Tükenmişliğin İş Tatmini ve Mesleki Duygusal Bağlılık Üzerindeki Etkisi
    Sayfalar 101 - 122
    Gökhan KARADİREK
  6. Öğretmen Devamsızlık Nedenleri Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Sayfalar 123 - 138
    Şerife TÜRKKAN, Öznur TULUNAY ATEŞ
  7. İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik ve Bazı Demografik Özelliklerinin Aile Katılımı Öz-yeterliklerini Yordama Düzeylerinin İncelenmesi
    Sayfalar 139 - 158
    Songül TÜMKAYA, Gürkan ÇETİN
  8. Erken Okuryazarlık Gelişimini Belirleme Aracının Geliştirilmesi
    Sayfalar 159 - 180
    Burak DELİCAN, Seyit ATEŞ
  9. Farklı Bakış Açılarıyla Okul Öncesi Eğitimde Kalite Unsurları: Nitel Bir Araştırma
    Sayfalar 181 - 206
    Abdulhamit KARADEMİR, Berrin AKMAN
  10. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Sınıf Yönetimi Öz Yeterlilik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi1
    Sayfalar 207 - 224
    Zafer ÇAKMAK, Cengiz TAŞKIRAN, İrfan ARIKAN
  11. İlkokulda Temel Fen Bilimleri Dersine Yönelik Akademisyen Görüşleri
    Sayfalar 225 - 245
    Sümeyye AYDIN GÜRLER, Oktay BAYKARA
  12. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin eTwinning Proje Süreçlerindeki Deneyimlerine Yönelik Görüşleri
    Sayfalar 246 - 272
    Ragıp ÇAVUŞ, Muhammed Doğukan BALÇIN, Mustafa YILMAZ
  13. Yükseköğretimde Öğrenci Bağlılığı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 273 - 298
    Şakir ÇINKIR, Gül KURUM, Sevgi YILDIZ
  14. Tahmini Öğrenme Yollarının Uygulanması Sürecinde Matematik Öğretmenlerinin Çoklu Temsil Kullanımlarının Gelişimi
    Sayfalar 299 - 329
    Deniz EROĞLU, Dilek TANIŞLI
  15. Contribution of Literature to Language Teaching and Learning
    Sayfalar 330 - 343
    Hatice OKYAR
  16. Farklı Öğrenme Yollarının Kullanıldığı Zengin Öğrenme Ortamlarının Matematiksel Muhakeme Becerisine ve Problem Çözmeye Yönelik Tutuma Etkisi
    Sayfalar 344 - 370
    Ali TUM, Tamer KUTLUCA
  17. 2005-2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programları ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Yer Alan Seyahatnamelerin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 371 - 391
    Üllkü YANCI, Nagihan EVCİ
  18. Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Matematik Kaygı Puanları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Sayfalar 392 - 416
    Sevgi YAVUZ, Ali ÖZKAYA
  19. Çocukların Bilişsel Stilleri ile Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 417 - 433
    Hatice Büşra YILMAZ, Aysel TÜFEKCİ AKCAN
  20. İlkokul Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 434 - 458
    Kadir SÖNMEZ, Yurdal DİKMENLİ
Dizinler