Işık soyut yapısından dolayı öğrencilerin
zihinlerinde yapılandırmakta zorluk çektiği kavramlardan biri olup, kavramın
günlük yaşamdaki yerinden dolayı kavramsal yapılanmanın erken gelişim
dönemlerinden itibaren doğru yapılanması önemlidir. Bu çalışma, farklı öğretim
kademesindeki öğrencilerin ışığın yansıması konusuna ilişkin kavramsal anlama
düzeylerinin gelişiminin biçimlendirici yoklama soruları ile belirlenmesi
amaçlanmaktadır. Kesitsel yöntem ile yürütülen çalışma, Trabzon ilinde öğrenim
gören 18 okul öncesi, 25 dördüncü sınıf, 20 yedinci sınıf ve 15 lise ikinci
sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Keeley tarafından ışığın yansımasına yönelik
geliştirilmiş beş biçimlendirici yoklama sorusu ile veriler toplanmıştır.
Öğrencilerin cevapları incelendiğinde, her öğretim kademesindeki öğrenci
grubunun cisimlerin gece ve gündüz ile karanlıkta görünmeleri ve düzlem
aynadaki görüntünün büyüklüğü ile ilgili yanlış ve alternatif kavramlarının
olduğunu ve kavramsal gelişimleri arasında ciddi farklılıklar olmadığını
göstermektedir. Fen öğretiminde gerçek yaşam problemleri çözümlenirken
kavramsal anlama ve muhakeme yerine matematiksel problemlerin ön planda
alınmasının bu durumun nedeni olduğu düşünülmektedir. Öğrencilerin bilişsel
farklılıklarının olmadığı düşünüldüğünde, ışığın yansımasına ilişkin
hazırlanacak ders içeriklerinin öğrencilerde kavramsal derinliği sağlayacak
şekilde hazırlanması önerilmektedir.
Işığın yansıması kesitsel yöntem kavramsal anlama biçimlendirici yoklama soruları
Light is the one of the concepts that students
have difficulty constructed in their minds due to its abstract nature. In this
study, it is aimed to determine from different educational levels students'
development at level of conceptual understanding related to light reflection
with formative assessment probes. In
this study, it is aimed to determine students’ conceptual understanding levels
on light reflection. The cross-sectional study was conducted with 18
pre-school, 25 fourth-grade, 20 seventh-grade and 15 high school second-year
students from Trabzon. Data were collected with five formative assessment
probes developed by Keeley about light reflection. Findings indicate that there
is no significant difference between the conceptual development for each
students' level. In science teaching when real life problems are being worked,
way of solving mathematical problems is front-line instead of conceptual
understanding and reasoning. It is suggested that course content about light
reflection should be prepared as providing students' depth conceptual
understanding because of students have no cognitive differences.
Light reflection cross sectional method conceptual understanding formative assessment probes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "