Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
e-ISSN 1305-2020 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı , Yıllık | Başlangıç: 2004 | Yayıncı Yüzüncü Yıl Üniversitesi | http://efdergi.yyu.edu.tr/


Açık Erişim ve İntihal Politikaları,

-Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, araştırmaların kamuya açık hale getirmenin küresel bilgi alışverişini desteklediği ilkesiyle içeriğine açık erişim sağlar.
-Dergi Budapeşte Açık Erişim Girişimi tanımının koşullarını kabul etmektedir.
-Dergi için herhangi bir makale gönderme, makale-editoryal işlem veya yayın ücreti (sayfa veya renk ücreti) alınmaz.
-Yazar (lar) ın telif hakkını elinde bulundurmasına ve yayın haklarını kısıtlama olmaksızın korumasına izin verir.
-Yazar/Yazarlar, intihal raporu ( iThenticate, Turnitin vb. sanal araçlarla) ve ORCID numarasını göndermelidirler.

http://efdergi.yyu.edu.tr/sayfa.php?s=acik-erisim-politikasi

YYUEFD Dergisinin 2019-2020 yılında tr dizini dergileri arasında etki faktörü bakımından 6. Sıraya, 2019 yılında Sobiad taranan dergiler arasında etki faktörü bakımından 12. Sıraya girmiştir.

https://trdizin.gov.tr/istatistikler/?statsType=mostimpactfactorjournal

https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=impact-faktoru


Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

e-ISSN 1305-2020 | Yayın Aralığı Yılda 2 Sayı , Yıllık | Başlangıç: 2004 | Yayıncı Yüzüncü Yıl Üniversitesi | http://efdergi.yyu.edu.tr/
Kapak Resmi


Açık Erişim ve İntihal Politikaları,

-Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, araştırmaların kamuya açık hale getirmenin küresel bilgi alışverişini desteklediği ilkesiyle içeriğine açık erişim sağlar.
-Dergi Budapeşte Açık Erişim Girişimi tanımının koşullarını kabul etmektedir.
-Dergi için herhangi bir makale gönderme, makale-editoryal işlem veya yayın ücreti (sayfa veya renk ücreti) alınmaz.
-Yazar (lar) ın telif hakkını elinde bulundurmasına ve yayın haklarını kısıtlama olmaksızın korumasına izin verir.
-Yazar/Yazarlar, intihal raporu ( iThenticate, Turnitin vb. sanal araçlarla) ve ORCID numarasını göndermelidirler.

http://efdergi.yyu.edu.tr/sayfa.php?s=acik-erisim-politikasi

YYUEFD Dergisinin 2019-2020 yılında tr dizini dergileri arasında etki faktörü bakımından 6. Sıraya, 2019 yılında Sobiad taranan dergiler arasında etki faktörü bakımından 12. Sıraya girmiştir.

https://trdizin.gov.tr/istatistikler/?statsType=mostimpactfactorjournal

https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=impact-faktoru


Cilt 17 Sayı 1 [tr] Volume 17 Issue: 1 [en] Son Sayı
Cilt 17 - Sayı 1 - 25 Ara 2020
  1. Farklı Akademik Başarıya Sahip Matematik Öğretmeni Adaylarının Gerçekleştirdikleri Klinik Mülakatların Karşılaştırılması
    Sayfalar 1 - 29
    Aytuğ ÖZALTUN ÇELİK, Esra BUKOVA GÜZEL
  2. Duygusal Zeka ve Saldırganlık Arasındaki İlişkide Yaşam Doyumunun Aracı Rolü
    Sayfalar 30 - 53
    Sümbül YALNIZCA-YILDIRIM, Fulya CENKSEVEN-ÖNDER
  3. Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen Hayat Bilgisi Programı Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 54 - 78
    Taner ALTUN, Tekin GÜLER
  4. Çocuk Edebiyatı Eserlerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerisinin Gelişimine Etkisi
    Sayfalar 79 - 114
    Mustafa KAYA, İlhan ERDEM
  5. Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Ortaokulda Kullanım ve Tercih Durumlarının Belirlenmesi
    Sayfalar 115 - 143
    Gürkan YILDIRIM, Serkan YILDIRIM
  6. Çocukların Dijital Oyun Bağımlılığına Göre Aile Profillerinin Belirlenmesi
    Sayfalar 144 - 174
    Emrullah YİĞİT, Selim GÜNÜÇ
  7. Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi
    Sayfalar 175 - 199
    Mecit ASLAN, Rezzan Zeliha ERDEN
  8. Yetişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Eğitiminin Etkisi Tek Denekli Bir Çalışma
    Sayfalar 200 - 230
    Suna KAYMAK ÖZMEN
  9. Tasarım Temelli Öğrenme Uygulamalarının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının STEM Anlayışlarını Geliştirmeye Etkisi
    Sayfalar 231 - 265
    Hicran ARSLANHAN, Tufan İNALTEKİN
  10. Fen Bilimleri Dersinin İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) Dâhil Edilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri
    Sayfalar 266 - 294
    Sümeyye AYDIN GÜRLER
  11. Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin ve Kurum Yöneticilerinin Erken Müdahale Programlarına İlişkin Algılarının İncelenmesi
    Sayfalar 295 - 317
    Servet KARDEŞ, Berrin AKMAN
  12. Okul Öncesi Eğitim Alan Beş Yaş Çocuklarının Meslek Seçimleri ve Cinsiyetlerine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi
    Sayfalar 318 - 350
    Zeynep TEMİZ, Şenil Ünlü ÇETİN, Simge YILMAZ
  13. Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
    Sayfalar 351 - 373
    Levent DENİZ, Seher TEKE
  14. Türkiye’de Ulusal Mevzuata Göre Velilerin Okul Yönetimine Katılımı
    Sayfalar 374 - 404
    Ali İhsan ÇUHADAR
  15. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Karşı Öz-Benlik Algılarının İncelenmesi
    Sayfalar 405 - 435
    Rabia Nur YANIK, Oktay BEKTAŞ
  16. Belgesel Çekme Etkinliğinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma için Çevreye Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi
    Sayfalar 436 - 454
    Hülya ASLAN EFE, Sait YÜCEL, Rıfat EFE
  17. Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi
    Sayfalar 455 - 485
    Kemal ÖZGEN, Baran BAYRAM
  18. STEM Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 486 - 510
    İsmail DÖNMEZ
  19. Üniversite Öğrencilerinin Periyodik Tablo ile İlişkili Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
    Sayfalar 511 - 533
    Lütfiye VAROĞLU, Şenol ŞEN, Ayhan YILMAZ
  20. Öğretmenlerin Dijital Vatandaşlığa Yönelik Algılarının İncelenmesi
    Sayfalar 534 - 556
    Serdar ARCAGÖK
  21. Erken Çocukluk Döneminde Uygulanan Çevre Eğitim Programının Çocukların Çevreye Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi
    Sayfalar 557 - 578
    Simge YILMAZ, Emine YILMAZ BOLAT, İlknur GÖLCÜK
  22. Türkçe Öğretmenlerinin Yazma Stratejilerine Dair Görüşleri
    Sayfalar 579 - 602
    Filiz METE, Nurullah ESENDEMİR
  23. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevresel Vatandaşlık ve Ekolojik Ayak İzi Kavramlarına İlişkin Düşünceleri: Kelime İlişkilendirme Örneği
    Sayfalar 603 - 642
    Tuğba DEMİRER, Fatma ŞAŞMAZ ÖREN
  24. 5. Sınıf Öğrencilerinin “Canlılar Dünyasını Gezelim ve Tanıyalım” Ünitesi ile İlgili Kavram Yanılgıları
    Sayfalar 643 - 670
    Evşen AYMEN PEKER, Erol TAŞ
  25. Artırılmış Gerçeklik ve Fen Etkinlikleri: Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri
    Sayfalar 671 - 699
    Rıdvan ELMAS, Deniz KAHRİMAN-PAMUK, Savaş PAMUK
  26. İlkokul 4. Sınıf Öğrencileri için Bütünleşme Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Sayfalar 700 - 721
    Deniz GÖKÇE ERBİL, Ayfer KOCABAŞ
  27. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yansıma ve Kırınım Konusundaki Bağlamlaşmış Bilgileri
    Sayfalar 722 - 740
    Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU, Ebru EZBERCİ ÇEVİK, Mehmet Altan KURNAZ
  28. Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin Optimal Performans Duygu Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 741 - 767
    M. Serkan UMUZDAŞ, Özgür KOÇAK, Serpil UMUZDAŞ
  29. Üstün Yeteneklilere Yönelik Farklılaştırılmış Fen Öğretim Modülü Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kavramsal Algıları ve Değerlendirmeleri
    Sayfalar 768 - 798
    Neşe Kutlu Abu KUTLU ABU, Murat GÖKDERE
  30. Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Masalların Duygusal Yön Analizine Göre Değerlendirilmesi
    Sayfalar 799 - 822
    Ömer ÇİFTÇİ, Mustafa KAYA
  31. Türkiye’de STEM Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmaların Durumu Üzerine Bir Çalışma
    Sayfalar 823 - 854
    Pınar ÇAVAŞ, Aslıhan AYAR, Gizem GÜRCAN
  32. Kültürel Bir Öğreti: Mutluluk Korkusu
    Sayfalar 855 - 869
    Özlem ÇEVİK
  33. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konular Hakkındaki Tutum ve Görüşlerinin Belirlenmesi
    Sayfalar 870 - 893
    Rıdvan GÜRBÜZKOL, Hasan BAKIRCI
  34. Öğretmen Adaylarının Çocuk İstismar ve İhmaline İlişkin Bilgi Düzeyleri ile Çocuğa Yönelik Cinsel İstismarı Bildirme Tutumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 894 - 925
    Seda DONAT BACIOĞLU, Zöhre KAYA
  35. Sınıf Öğretmenlerinin İş Yükü Algısı ile Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
    Sayfalar 926 - 958
    Mustafa ERDEM, Mehmet Ali ÖZTÜRK
  36. Lise Öğrencilerinin Demokratik Okul Kültürü Algısı ile Akademik İsteklilikleri Arasındaki İlişkide Okul Bağlılığının Aracılık Rolü
    Sayfalar 959 - 990
    Seval KOÇAK, Mustafa Hami AY
  37. Laboratuvar öz yeterlik ölçeği geliştirme çalışması
    Sayfalar 991 - 1014
    Adem AKKUS
  38. 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi
    Sayfalar 1015 - 1041
    Fethiye KARSLI BAYDERE, Sena KURTOĞLU
  39. 6. Sınıf Öğrencilerinin Alan Hesaplamada İlişkilendirme ve Genelleme Süreçlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 1042 - 1066
    Arife TOLGA, Berna CANTÜRK GÜNHAN
  40. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Gelişimsel Yetersizliği Olan ve Olmayan Çocuklarla Etkileşim Davranışlarının İncelenmesi
    Sayfalar 1067 - 1097
    Semra OMAK, Elif SAZAK
  41. Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri ile Örgütsel Sinizm Tutumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 1098 - 1127
    Neşe DUMAN, Ramazan SAK, İkbal ŞAHİN SAK
  42. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi
    Sayfalar 1128 - 1152
    Kenan BULUT, Hatice COŞKUN
  43. STEM Etkinliklerinin Uygulanması Sürecinde Elektronik Portfolyo Kullanımının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarısına ve STEM Tutumuna Etkisinin İncelenmesi
    Sayfalar 1153 - 1179
    Mahmut AYAZ, Salih GÜLEN, Bilge GÖK
  44. Şemsiyye Fi’l Hisab Adlı Eserin Geometri Konularının Matematik Öğretimi Bakımından 2017 Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ile Karşılaştırılması
    Sayfalar 1180 - 1203
    Kamil ARI, Ebru ÜNÜVAR
  45. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin FeTeMM ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 1204 - 1241
    Zeynel BOYNUKARA, Aslı Nur DENİZ, Mustafa TÜYSÜZ
  46. Fen Bilimleri Laboratuarlarında Mobil Teknoloji Desteğinin Önemi Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 1242 - 1271
    Hatice GÜNGÖR SEYHAN, Murat OKUR
  47. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Projesinden Yararlanma Düzeyleri Ve Proje Hakkındaki Görüşleri
    Sayfalar 1272 - 1303
    Hayati ÇAVUŞ, Fatma KESKİN YORGANCI
  48. Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz yeterliliklerinin İncelenmesi
    Sayfalar 1304 - 1337
    Özge CAN ARAN, Bilge GÖK, Mahmut AYAZ
  49. Kimya Öğretmenlerine Yönelik Bir Söylem Analizi
    Sayfalar 1338 - 1355
    Emre Harun KARAASLAN, Yılmaz SAĞLAM
  50. EGS (DNR) Tabanlı Öğretimin Sindirim Süreci ve Sindirim Sistemi ile İlgili Anlama Şekillerinin Geliştirilmesine Etkisi
    Sayfalar 1356 - 1390
    Nazihan URSAVAŞ, Sabiha ODABAŞI ÇİMER
  51. Botanik Kavramları Öğretiminde, Kavram Çözümleme Tabloları, Kavram Ağları ve Kavram Haritalarının Uygulanması
    Sayfalar 1391 - 1414
    Mehmet GÜRLEK, Nasip DEMİRKUŞ
  52. Konservatuvar Öğrencilerinin Eşlik Dersine İlişkin Metaforik Yaklaşımlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 1415 - 1443
    Hepşen OKAN, Hacer MOHAN KÖMÜRCÜ
Dizinler