Dergi Kurulları

Eğitim Fakültesi Dekanlığı Adına Hak Sahibi

Prof. Dr. Murat KAYRİ VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye Web
Bilgi Sistemleri Eğitimi, Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, Yapay Zeka, İstatistiksel Analiz

Baş Editör

Prof. Dr. Ramazan SAK Van Yüzüncü Yıl University Türkiye
Okul Öncesi Eğitim

Editör Yardımcısı

Doç. Dr. Metin ŞARDAĞ VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi

Editorial Board

Dr. Öğr. Üyesi Alper DURUKAN Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türkiye Web
Öğretim Tasarımı, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Prof. Dr. Buad KHALES Al Quds University Filistin

Buad Khales Professor in Curriculum & Early childhood, Educational Sciences, Director of Child Institute. AlQuds University. Email: bkhales@staff.alquds.edu
Buad an educational counselor, she work as consultant in developing strategic plan with Ministry of education- Palestine, consultant in professional standards for early childhood teacher education, with ministry of education – Palestine and consultant in Alrrowad company Saudi Arabia in early childhood program (training and training kit).
Buad Publisher 40 papers focused on child- centered teaching, Reflective teaching, Portfolio, inquiry, and new teaching methods in early childhood education , she Published Chapter in Book . also, she leads the team to Study on the Quality and Access of Early Childhood Education – with a focus on Preschools institutions – in the Occupied Palestinian Territories, Submitted to Save the children, Buad Supervised master thesis in early childhood. She offered educational counseling for different organizations (Aleman childhood center, Alrowad company, Ministry of Education, Bawaker society)

Okul Öncesi Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ŞENYİĞİT UŞAK ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Ercan ÖPENGİN VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Özel Yetenekli Eğitimi
Doç. Dr. Erhan GÖRMEZ Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türkiye Web

Van YYU Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında öğretim üyesi

İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Medya Okuryazarlığı, İlköğretim, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Eşref NAS DİCLE ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Okul Psikolojik Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)
Prof. Dr. Feyza TANTEKİN ERDEN ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Okul Öncesi Eğitim
Doç. Harika Özge ARSLAN DÜZCE ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim, Biyoloji Eğitimi
Prof. Dr. İkbal Tuba ŞAHİN SAK VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim, Okul Öncesi Eğitim
Doç. Dr. İshak KOZİKOĞLU Van Yüzüncü Yıl University Türkiye
Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme
Dr. Jean PLAİSİR The City University of New York Amerika Birleşik Devletleri
Temel Eğitim (Diğer)
Doç. Dr. Kenan BULUT VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI Türkiye
Dilbilim, Dil Kullanım Bilimi, Dilbilim (Diğer), Kürt Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Eğitim, Türkçe Eğitimi
Dr. Kübra FIRAT T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Türkiye
Hizmetiçi Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Eğitim Politikası
Dr. Laetitia COLES University of Queensland Avustralya
Cinsiyet, Cinsellik ve Eğitim
Dr. Martin SKUTİL Charles University, Faculty of Arts Çek Cumhuriyeti
Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ŞEN TED ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye Web

Mehmet Şen 1987 yılında Ankara’da doğdu. 2011 yılında ODTÜ Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl ODTÜ Matematik ve Fen Eğitimi Bölümünde yüksek lisansa başladı. 2012 yılında ODTÜ İlköğretim Bölümünde araştırma görevlisi oldu ve 2014 yılında deneyimli fen bilgisi öğretmenlerinin hücre bölünmesi konusunda pedagojik alan bilgilerini incelediği yüksek lisans tezini tamamladı. 2014 yılında İlköğretim Bölümü’nde başladığı doktora eğitimini 2021 yılında tamamladı. Doktora tezi sürecinde ortaokul öğrencilerinin fen derslerinde argümantasyon sürecine katılımlarını, kullandıkları argümantasyon şemalarını ve argümantasyon eğitiminin bilimsel okuryazarlık düzeyine etkisini gerçek sınıf ortamında araştırdı. Araştırma görevlisi olduğu süre zarfında fen eğitiminde öğretim yöntemleri, laboratuvar uygulamaları, okul uygulamaları, istatistik, ölçme ve değerlendirme, araştırma yöntemleri dersleri başta olmak üzere birçok derste görev aldı.

Araştırma Alanları:
İçerik alan bilgisi ile pedagojik alan bilgisinin ilişkisi,
Bağlam bilgisi ile pedagojik alan bilgisinin ilişkisi,
Bilimsel bilginin doğası ve argümantasyon,
Argümantasyonun fen okuryazarlığına etkisi,
Temel ve türetilmiş fen okuryazarlığı

Eğitim Derecesi:
PhD, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (İlköğretim)
MSc, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi)
BSc, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Fen Eğitimi)

Fen Bilgisi Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MAZLUM VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim, Eğitim Yönetimi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa GÖK VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye Web

Dr. Mustafa Gök, şu anda Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü'nde Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. 2018 yılında Anadolu Üniversitesi'nde Matematik Eğitimi alanında bütünleşik doktora programını tamamlamış ve tezinde, matematik öğretim programlarının didaktik ve ekolojik yönlerine odaklanarak öğretmenlerin fonksiyon kavramına ilişkin prakseolojilerini incelemiştir.
Araştırma alanları arasında matematiksel modelleme, matematik eğitiminde dijital oyun tabanlı öğrenme ve öğretmenlerin pedagojik alan bilgisi geliştirme süreçleri yer almaktadır. Diskalkuli, matematiksel modelleme ve STEM eğitimi üzerine yürütülen birçok yüksek lisans tezine danışmanlık yaparak bu alanlarda önemli katkılarda bulunmuştur.
Ulusal ve uluslararası dergilerde geniş bir yelpazede makaleler yayımlayan Dr. Gök, matematiksel kavramların anlaşılmasını geliştirmek amacıyla mobil oyunların kullanımını içeren yenilikçi öğretim yöntemlerine odaklanmaktadır. Son dönem araştırma projeleri arasında oyun tabanlı öğrenmenin öğrencilerin uzamsal yetenekleri ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisini incelemek yer almaktadır.

Matematik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Osman TAT VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Doç. Dr. Sevgi KOÇ VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Değerler Eğitimi, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri
Prof. Dr. Sharolyn D. POLLARD-DURODOLA University of Nevada, Las Vegas Amerika Birleşik Devletleri Web
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Çocuğun Dil Edinimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Okul Öncesi Eğitim, Temel Eğitim (Diğer)
Doç. Dr. Sinan KESKİN Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Türkiye Web

Doç. Dr. Sinan KESKİN, 2010 yılında Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar Sistemleri Bölümü'nden mezun olmuştur. Lisansüstü eğitimini Öğretim Teknolojileri alanında Hacettepe Üniversitesi'nde tamamlayarak 2019 yılında doktor unvanını almış ve 2023 yılında ilgili alanda doçentlik unvanına hak kazanmıştır. Hacettepe Üniversitesi ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde görev yapan Keskin, 2022 yılından itibaren Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Ölçme ve Değerleme Dairesi Başkanlığı’nda görev yapmaktadır. Bu süre zarfında İş Analizi Projesi ve Ulusal Staj Programı kapsamındaki ölçme ve değerlendirme süreçlerinde aktif rol almıştır. 
Akademik ilgi alanları arasında uzaktan eğitim, e-değerlendirme, geribildirim tasarımı, öğretimsel tartışmalar, ölçme aracı tasarımı, öğrenme analitikleri ve veri madenciliği bulunmaktadır. 

Eğitim, Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Öğrenme Analitiği
Doç. Dr. Suleyman KASAP Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türkiye Web
Dilbilim
Dr. Yuwei XU University of Nottingham Birleşik Krallık
Temel Eğitim (Diğer)
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet S. VANGÖLÜ BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Madde Bağımlılığı Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)
Prof. Dr. Nasip DEMİRKUŞ VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye Web

http://nadidem.net/nasip/index.htm

Biyoloji Eğitimi

Sekretarya

Dr. Mehmet TURHAN VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim Yönetimi
Dr. Öğr. Üyesi Emrah KULTAS VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Sınıf Eğitimi
Son Güncelleme Zamanı: 31.01.2025 12:24:45