Dergi Yazım Kuralları

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ YAZIM KURALLARI
1. Metin İçinde Kısaltmaların Kullanılması
Kısaltacağınız terimi ilk kullanışınızda mutlaka uzun uzun yazınız ve hemen arkasından ayraç açarak kısaltmayı gösteriniz. Metnin daha sonrasında kısaltmayı açıklamasını yapmadan kullanabilirsiniz.
2. Metin İçinde Sayıların Yazımıyla İlgili Kurallar
Sayıların kullanımıyla ilgili APA stilindeki genel kural, 10 ve üstündeki sayıları rakamlarla, altındaki sayıları ise sözcüklerle ifade etmektir.
Rakamlarla İfade Edilen Sayılar
Şu durumlarda rakam kullanınız:
a. 10 ve üstündeki tüm sayılar için rakam kullanınız.
b. 10'un altındaki sayılar, 10 ve üstündeki sayılarla karşılaştırılmak üzere bir araya getirilmişlerse (ve aynı paragrafta kullanılıyorlarsa), bu sayıları da rakamla gösteriniz (21 analizden 3'ü gibi).
c. Verilen sayıyı hemen arkasından bir ölçü birimi takip ediyorsa (örneğin; 5 mg'lık bir doz, 10.54 cm'lik bir uzunluk gibi) bu sayıyı rakamla gösteriniz.
d. İstatistiksel veya matematiksel fonksiyonları, kesirli veya ondalık sayıları, yüzdeleri, oran ve orantıları, yüzdelikleri ve dörtte birlik oranları (örneğin; 5'le çarpıldığında, 3 katı kadar fazla gibi) rakamla gösteriniz.
e. Zamanı, tarihleri, yaşları, örneklemi, alt örneklemi veya nüfus sayısını, bir deneydeki deneklerin ya da katılımcıların sayılarını, bir ölçekteki skor ve puanları, para toplamlarını ve sayısal ifadeleri temsil eden sayıları rakamla gösteriniz (örneğin; yaklaşık 3 sene içinde, 2 hafta önce gibi).
f. Sayılarla gösterilmiş bir sıralamayı, kitapların ve tabloların kısımlarını ve dört veya daha fazla sayıdan oluşan bir listedeki her sayıyı rakamla gösteriniz (örneğin; Derece 8, Tablo 3 gibi).
Sözcüklerle İfade Edilen Sayılar
Şu durumlarda sayıları sözcüklerle ifade ediniz:
a. Tam ölçümleri temsil etmeyen ve 10'dan küçük diğer bir sayıyla karşılaştırması yapılan 10'dan küçük sayıları sözcükle ifade ediniz (örneğin; görevi üç kez tekrarlamışlardır, bunu yapan bir kişi vardıysa o da oydu gibi)
b. Sıfır ve bir sayıları sözcük olarak yazıldıklarında daha kolay anlaşılacaklarsa veya bu sayılar aynı bağlam içinde 10 veya daha büyük sayılarla birlikte kullanılmayacaklarsa bu sayıları sözcüklerle ifade ediniz (örneğin; sıfır-taban bütçeleme, bir satırlık bir cümle).
c. Bir cümlenin, başlığın ya da alt başlığın başında sayı kullanılmışsa, bu sayı kaç olursa olsun sözcükle gösteriniz (örneğin; On kişi bu anketin sorularını cevaplamıştır, Forty-eight percent of the sample showed an increase; 2% showed no change gibi).
d. Sık kullanılan kesirli ifadeleri sözcüklerle ifade ediniz (örneğin; sınıfın beşte biri, üçte ikilik bir çoğunluk gibi).
e. İçinde sayı içeren, ancak sözcükle yazılmış halleri genel kabul görmüş ifadelerdeki sayıları sözcükle ifade ediniz. (örneğin; Dört Temmuz gibi).
Şu durumlarda sayıları hem rakam ve hem de sözcük kullanarak ifade ediniz:
a. Yuvarlanmış sayıları hem rakam, hem de sözcük kullanarak ifade ediniz (neredeyse 3 milyon kişi, 2.5 milyar dolarlık bir bütçe gibi)
b. Bir sözcüğü niteleyen birden fazla sayı üst üste geldiğinde sayıları hem rakam, hem de sözcük kullanarak ifade ediniz (2 iki-yönlü etkileşim, on adet 7 puanlık ölçek gibi)
3. Tablolar
a. Tablo numarası düz metin ve kalın punto olarak ve tablonun üstüne yerleştirilmelidir.
b. Tablo numarası tablo başlığının üstünde yer almalıdır.
c. Tablo numarasının sonuna nokta konulmamalıdır.
d. Tablonun başlığı italik ve İlk Harfleri Büyük yazılmalı ve tablo numarasının altına gelecek şekilde ayrı bir satırda yer almalıdır.
e. Tabloda dikey çizgiler olmamalı ve mümkün olduğunca az yatay çizgi olmalıdır.
f. Tabloya ait notlar yalnızca ihtiyaç duyulması halinde tablonun altına eklenmelidir.
g. Tablolar, karşılaştırılması gereken girdiler birbirlerinin yanında duracak şekilde düzenlenmelidir. Tablo 1 bu kuralları örneklerle göstermektedir:




Tablolarla Metnin İlişkisi

Metne koyduğunuz her tablodan bahsediniz ve okuyucuya tablolarda neyi araması gerektiğini anlatınız. Tabloları sadece ana özellikleriyle anlatınız. Her tablo, metni tamamlayan bir araç olsa da, metne bakılmadan kendi başına anlaşılabilmelidir. Tüm kısaltmaları (X, SS ve sd gibi standart istatistiksel kısaltmalar dışında), özel olarak kullanılmış olan altı çizili ifadeleri, tireleri ve ayraçları açıklayınız. Ölçü birimlerini daima tanımlayınız. Metin içinde, tablolardan numaralarıyla söz ediniz:
Örneğin, Tablo 1'de gösterildiği gibi, sergilenen tepkiler…,
ön-eğitim almış çocuklar (Tablo 5'e bakınız) …
Tablo Numaraları
a. Tablonun numarası (örneğin; Tablo 1, Tablo 2) tablo başlığının üstünde yer almalıdır. Tablo numaraları yerine harf kullanmayınız; yani tabloları Tablo 5, 5a ve 5b gibi değil, Tablo 5, 6 ve 7 olarak etiketlendiriniz veya ilgili tabloları birleştiriniz.
b. Tablolar metinde söz edildikleri sıraya göre numaralandırılmalıdır.
c. Tablo numaraları kalın punto ile yazılmalıdır.

Tablo Başlığı
a. Her bir tablo, kısa ancak anlaşılır ve açıklayıcı bir başlığa sahip olmalıdır.
b. Tablo başlığı, tablo numarasının hemen altında çift satır aralıklı olarak yer almalıdır.
c. Tablo başlığı, aşağıdaki örneklerde gösterildiği gibi büyük harfle ve italik olarak yazılmalıdır:
Tablo 1
Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Düzeylerine Göre Empatik Eğilim Düzeyleri ile İlgili Betimsel Değerler
Table 1
Descriptive Values Related to Empathic Tendency Levels According to Students' Socio-Economic Levels
Tablo 12
Farklı Fakültelerdeki Üniversite Öğrencilerinin Ortalama Performans Skorları
Başka bir Kaynaktan Alınan Tablolar
Yazarlar, yayın hakkı saklı olan bir tablonun (veya şeklin) tümünü ya da bir kısmını yayımlamak ya da uyarlamak için izin almalıdırlar. Başkasından alınarak kullanılmış tüm tablolarda (veya şekillerde) tablonun altına (veya şekil açıklamalarının altına) not ekleyip yayın hakkı sahibini ve yazarı belirtiniz. Tablo ve şekiller için aşağıdaki biçimi kullanınız.
Bir dergi makalesinden alınmış materyal için:
Not. [Sütun 1'deki veriler] A. N. Yazar ve C. 0. Yazar'ın, Yayın Hakkı Sahibi Kuruluşun İsmi tarafından yayımlanmış olan "Makale Başlığı" 2000, Dergi İsmi, sayı 50 s. 22, Yayın hakkı 2000 adlı çalışmasından alınmıştır. Yazarın izniyle kullanılmıştır [veya uyarlanmıştır].
Not: M. Atıcı ve F. Çekici’nin Pegem Akademi Eğitim Danışmanlık tarafından yayımlanmış olan “Ortaöğretimdeki Öğretmen ve Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Konusundaki Görüşlerinin Karşılaştırılması” (2009, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi dergisi, sayı 60, s.507. Yayın hakkı 2009) adlı çalışmasından alınmıştır.
Tablo İçi Sütun Başlıkları
a. Her tablo içinde sütun başlıkları bulunmalıdır. Ayrıca, bazı tablolarda, ilk sütun başlığı, alt sütun başlıkları ve alt tablo başlıkları gibi anahtarları olabilir.
b. Tabloda yer alan sütun başlıkları ortalanmalı ve başlıkta yer alan kelimelerin ilk harfleri büyük harfle yazılmalıdır.
c. Tablo gövdesi, başlık satırı dahil gerekli olan tüm satırları ve sütunları içermelidir.
d. Tabloda dikey çizgiler yer almamalıdır. Mümkün olduğunca en az sayıda yatay çizgi olmalıdır.
e. Tablo gövdesi tek satır, bir buçuk ya da çift satır aralıklı olabilir.
f. Tablo gövdesinin en sol sütununda yer alan bilgiler sola hizalanmış bir şekilde verilmeli fakat başlık ortalanmalıdır. Ayrıca, diğer tüm hücrelerde yer alan bilgilerin hizalama olarak ortalanmalıdır.


Tablo Notları
a. Tabloda yer alan verilerin daha anlaşılır olmasını sağlamak için bazı durumlarda bu verilerle ilgili ekstra bilgilerin eklenmesi gerekebilmektedir. Tabloda bu tarz bilgilerin yer alması durumunda bu bilgiler, tablonun altına eklenmelidir.
b. Tablonun başlıkları, alt başlıkları ya da ana gövdesinde yer alan bilgilerin tek başına yeterli düzeyde açıklayıcı olmaması durumunda kısaltmalar, telif hakkı atıfları, anlamlılık değerlerini belirtmek için kullanılan simgelerin açıklanması gibi hususlarla ilgili açıklayıcı notlar eklenebilir.
4. Şekiller
APA dergilerinde, tablo dışındaki her türlü çizime şekil adı verilir. Bir şekil şemalardan, grafiklerden, fotoğraflardan, çizimlerden veya diğer tür çizimlerden oluşabilir. Okuyucuya bilgi sunmak için birden fazla şekil türü kullanılabilir. Çizgileriniz yalın ve açık olmalı, konu dışı detaylar çıkarılmalıdır. Yatay (veya x) ve dikey (veya y) eksenlerde sunulan bilgiler, düzenli (örneğin; küçükten büyüğe) ve tutarlı (örneğin; karşılaştırılabilir ölçü birimleri kullanmak) olmalıdır.
Şekillerin Biçimlendirilmesi
a. Şekil numaraları düz metin ve kalın punto olmalıdır.
b. Şekil numaraları şeklin üstünde yer almalıdır.
c. Şekil başlıkları italik ve ilk harfleri büyük harflerle yazılmalı ve şekil numarasının altında yer almalıdır.
d. Gerektiğinde ekstra açıklamalar için notlar eklenmeli ve şeklin altında yer almalıdır.
Şekil Örneği:




Şekil Numarası
a. Şekil numarası (örneğin: Şekil 1, Şekil 2 gibi) şeklin üzerinde yer almalı ve kalın punto ile yazılmalıdır.
b. Şekiller metinde geçtikleri sıraya göre numaralandırılmalıdır.
Şekil Başlığı
a. Her bir şekil, kısa ve açıklayıcı bir başlığa sahip olmalıdır.
b. Şekil başlığı, şekil numarasının altında çift satır aralıklı olarak yer almalıdır.
c. Bir şekil içeriğinde, bir grafik, şema, fotoğraf, çizim veya başka bir illüstrasyon yer alabilir.
d. Şeklin içerisinde herhangi bir metnin yer alması durumunda, 8 ile 14 punto arasında bir punto büyüklüğünde olmalıdır.
e. Şekil başlığı, aşağıda örneklerde gösterildiği gibi büyük harfle ve italik olarak yazılmalıdır:
Şekil 1
Salgın Sırasındaki Değişimler, Etkiler, Zorlanmalar ve Başa Çıkma Yolları
Figure 1
Changes, Effects, Difficulties, and Ways of Coping During The Pandemic
Şekil Açıklamaları
a. Şekillerde açıklamaların bulunması durumunda, bu açıklamalar şeklin içerisinde yer almalıdır. Bunlar, şekil içinde kullanılan tüm sembol ve simgeleri (örneğin; aşağıdaki grafikte Deney ve Kontrol grubu simgelerinin açıklanması gibi) açıklamayı amaçlamalıdır.
b. Şekil açıklamalarında kullanılan sözcükler büyük harfle başlamalıdır.
Örnek:

Şekil Notları
Şekilde yer alan verilerin daha anlaşılır olmasını sağlamak için kimi durumlarda bu verilerle ilgili ekstra bilgilerin eklenmesi gerekebilmektedir. Şekilde bu tür bilgilerin verilmesinin gerekmesi durumunda bu bilgiler, şeklin altına eklenmelidir.
5. Dipnotlar ve Notlar
Notlar, kullanıldıkları yere ve iletilecek bilgiye göre açıklayıcı, son derecede önemli ya da kaynak gösterici olabilir.
Metin İçinde Dipnotlar
Metin içinde iki tür dipnot bulunur:
a. İçerikle ilgili bilgi veren dipnotlar ve alıntı yapıldığında yayın hakkı sahibinden izin alındığını bildiren dipnotlar. İçerik dipnotları, metinde verilmiş önemli bir bilgiye ek bilgi vermek ya da bu bilgiyi genişletmek için kullanılır. İçerik dip notu, sadece tek bir fikri iletmeye odaklanmalıdır.
b. Yayın hakkı iznini bildiren dipnotlar, alıntıların kaynağını bildirmek için kullanılır. Makale boyunca kullanılan içerik ve yayın izni dipnotlarına, kullanıldıkları sıraya göre numara veriniz ve bu numaraları üst simge olarak Arap rakamlarıyla yazınız.
6. Ekler
Ek Bölümlerin İsimlendirilmesi ve Metin İçinde Söz Edilmesi
Makalenizin sadece bir tane ek bölümü varsa buna Ek ismini veriniz; makalenizin birden fazla eki varsa her birine ana metinde söz edildikleri sıraya göre büyük harf veriniz (örneğin, Ek A, Ek B). Her ekin başlık etiketi olmalıdır.
7. Alıntı Yapma
Bir Kaynaktan Alıntı Yapmak
Bir başka yazarın eserinden veya kişinin daha önce kendisinin yazmış olduğu bir eserden doğrudan alınmış yazılar, bir testten kopya edilen kısımlar ve katılımcılara verilmiş talimatlar kelimesi kelimesine verilmelidir. Kısa bir alıntı (40'tan az sözcük) yapacağınız zaman bu alıntıyı metin içinde kullanınız ve çift tırnak işaretleri içinde veriniz.
40 veya daha fazla sözcükten oluşan bir alıntıyı tek başına bir blok olarak veriniz ve tırnak işaretlerini kaldırınız. Bu blok biçimdeki alıntıyı yazarken yeni bir satırdan başlayınız ve satırbaşında sekmeyle girinti oluşturunuz. Soldan girinti oluşturacak bu sekme yaklaşık 1.3 cm veya beş boşluk olmalıdır. Alıntının tümünde satırlar arasında bir satır boşluk olmalıdır.
Çatışmalar ortaya çıktıkları zaman çeşitli yollarla çözülmeye çalışılır. Çatışmaların çözülebilmesinde iki tarafın da büyük bir rolü vardır. Çünkü çatışmalar ancak iki taraf da olaya sağlıklı bakabildiğinde etkili olarak çözümlenebilir. Yaşamımızda çatışmaların sağlıklı olarak, başka bir deyişle iki tarafın da ikna olduğu, taviz de vermediği biçimde çözümlenebilme olasılığı oldukça düşüktür (Korkut, 2004, s.163).
Bir yazarın söylemlerini ister doğrudan, ister kendi sözlerinizle aktarıyor olun, kaynak göstermeniz gerekir. Metninizde doğrudan alıntı yaptığınız zaman kaynakla ilgili vermeniz gereken bilgi, kaynağın elektronik ya da basılı olup olmadığına göre değişir. Metninizde basılı bir yayının adı geçtiğinde ayraç içinde eserin yazarını, yılını ve sayfalarını belirtiniz.
Takip eden örnekler, bir kaynaktan doğrudan alıntı yapıldığında APA stilinin uygulanışını göstermektedir. Alıntı yaparken her zaman yazarı, yılı ve sayfa sayısını ifade ediniz ve kaynakçada kaynağı tam olarak gösteriniz.
Alıntı 1:
"Sözü geçen 'plasebo etkisi' … davranışlar bu şekilde incelendiğinde ortadan kaybolmuştur" (Miele, 1993, s. 276) hangi davranışların incelendiğini belirtmemiştir.
Alıntı 2:
Miele (1993) "daha önceki çalışmalarda doğrulanmış olan 'plasebo etkisi', davranışlar [sadece ilk grubun davranışları] bu şekilde incelendiğinde ortadan kaybolacaktır" demiştir (s. 276).
Aynı Soyada Sahip Yazarlar
Kaynakçada aynı soyada sahip iki veya daha fazla birincil yazar tarafından yazılmış eserler veriliyorsa, ilk yazarın ön adının baş harflerini kaynağa her gönderme yapışınızda kullanınız; eserlerin baskı yılları farklı olsa bile. Ön adlarının baş harflerini belirtmek, okuyucunun metin içinde kafasının karışmasını engeller ve kaynakça maddesinin bulunmasını kolaylaştırır
R. D. Luce (1959) ve P. A. Luce (1986) ayrıca şunu da bulmuşlardır ki….
J. M. Goldberg ve Neff (1961) ve M. E. Goldberg ve Wurtz (1972) şunu araştırmışlardır…
Aynı Ayraç İçinde İki veya Daha Fazla Eser Belirtme
Aynı ayraç içinde iki veya daha fazla eser ismi belirtirken, bunları kaynakçada isimlerinin geçtiği sıraya göre veriniz ve aşağıdaki yönergelere uyunuz.
a. Aynı yazarlar (aynı sırada) tarafından yazılmış iki ya da daha fazla esere gönderme yaparken baskı yıllarını gözeterek sıraya koyunuz. Baskıdaki eserlere göndermeleri en sona saklayınız. Yazarların soyadlarını bir kez yazınız; daha sonra ifade edeceğiniz her eser için sadece tarih veriniz.
Geçmiş araştırması (Edeline & Weinberger, 1991, 1993). Geçmiş araştırması (Gogel, 1984, 1990, baskıda)
b. Aynı yazar tarafından aynı yılda basılmış eserleri tanıtırken yılı gösterdikten sonra arkasından a, b, c, şeklinde harflendirme kullanınız ve her seferinde yılı tekrar ediniz. Bu harflendirme, kaynakçada belirlenir. Kaynakçada bu tip kaynaklar başlık isimlerinin (makale başlığı, bölüm başlığı veya tüm eser) alfabetik sıralanması içinde verilir.
Birkaç araştırmada (Johnson, 1991a, 1991b, 1991c; Singh, 1983, baskıda-a, baskıda-b)
c. Aynı ayraç içinde farklı yazarların iki ya da daha fazla eserini belirtirken ilk yazarın soyadını gözeterek alfabetik sıraya sokunuz. Kaynakları verirken aralarına noktalı virgül koyunuz:
Birkaç araştırmada (Balda, 1980; Kamil, 1988; Pepperberg & Funk, 1990)
KAYNAKÇA YAZIM KILAVUZU (APA-7)
Kaynakçada Yazar Sıralaması
Kaynakça bölümü “Kaynakça” başlığı altında ana metnin altında yer alır. Bu bölüm metin boyunca atıf yapılan tüm kaynakları kapsar. Metin İçi atıflarda ve kaynakçanın düzenlenmesinde aşağıdaki kurallara uyulmalıdır:
a. Kaynaklar ilk yazarın soyadına göre alfabetik şekilde sıralanmalıdır.
b. Kaynaklarda ilk yazarlar aynı soyadına sahip ise, kaynak girdisi ilk yazarların adının baş harfine göre alfabetik olarak sıralanır.
c. Kaynaklarda ilk yazarlar aynı ad ve soyadına sahip ise, kaynak girdisi ikinci yazarların soyadının ve adının baş harflerine göre alfabetik olarak sıralanır.
d. Aynı yazar listesine ait kaynaklar yayın tarihine göre (ilk olarak tarih yok/”t.y.”; daha sonra tarihli kaynaklar; son olarak “baskıda” olarak belirtilen kaynaklar olacak biçimde) kronolojik olarak sıralanır.
e. Aynı yazar listesine ait ve aynı tarihli kaynaklar başlıklarına göre alfabetik olarak sıralanır. Küçük harfli alfabetik belirteçler (“a”, “b”, “c” gibi) bu kaynak kümesindeki girdilerin yayın yıllarına (2021a gibi) eklenir.
f. Yazarı kurum adı olarak belirtilen kaynaklar, kurumlarının adlarına ilişkin diğer girdiler arasında alfabetik olarak sıralanır.
g. Yazarı belirtilmeyen kaynaklar, diğer girdiler arasında başlıklarına göre alfabetik olarak sıralanır.
İnternet Sayfası veya Çevrimiçi Kaynaklarda URL Gösterimi
Bir internet sayfası veya başka bir çevrimiçi kaynak için bir kaynak girdisinin sonuna tek tip URL eklenmelidir. Çevrimiçi kaynak, periyodik olarak güncellenen içerik (özellikle veriler) sunmadıkça "Alınmıştır" ifadesi bir URL'den önce gelmemelidir. Kaynak periyodik olarak güncellenen içerik sunuyorsa, URL'den önce ifade ve bir edinim tarihi gelmelidir.
DOI (Dijital Nesne Tanımlayıcı) Bilgisi
Dijital Nesne Tanımlayıcıları (DOI'ler), dergi makaleleri için kaynak girişlerinde ve diğer elektronik kaynak türleri için girişlerde yaygın olarak yer alır. Yazarların makaleleri hazırlarken yayınlanmış dergi makaleleri için DOI'leri eklemelerine gerek yoktur. Kayıtlardan alınabilirlerse, yayınlanmış dergi makalelerinin DOI'leri, üretim süreci sırasında girişlere bağlantı olarak eklenecektir.
1. DERGİ MAKALELERİ
1.1. Tek Yazarlı Makale
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A. (Year). Title of the journal article: Subtitle. Journal Title, Volume(Issue), Page number–Page number. https://doi.org/DOI
Yazar, A. A. (Yıl). Makale başlığı: Alt başlık. Dergi Adı, Cilt(Sayı), Sayfa numarası–Sayfa numarası. https://doi.org/DOI
Örnek:
Atıcı, M. (2014). Examination of school counselors’ activities: From the perspectives of counselor efficacy and collaboration with school staff. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(6), 2107–2120. https://doi.org/10.12738/estp.2014.6.2554
Sarı, M. (2012). Exploring gender roles’ effects of Turkish women teachers on their teaching practices. International Journal of Educational Development, 32(6), 814–825. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2011.08.002
Bal, A. P. (2020). Sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumları ile inançlarının matematik başarısı üzerine etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49(2), 826–841. https://doi.org/10.14812/cufej.694626

Metin İçi Atıf Örnekleri:
As Blumenstyk (2020) puts it, COVID-19 pandemic is a “black swan” moment…
COVID-19 pandemic is a “black swan” moment (Blumenstyk, 2020). (Parantez içinde)
Atıcı (2014) tarafından yapılan araştırmada…
…bireyin iyi oluşunu olumsuz yönde etkileyebilmektedir (Atıcı, 2014). (Parantez içinde)
1.2. İki Yazarlı Makale
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., & Author, B. B. (Year). Title of the journal article: Subtitle. Journal Title, Volume(Issue), Page–Page. https://doi.org/DOI
Yazar, A. A., & Yazar, B. B. (Yıl). Makale başlığı: Alt başlık. Dergi Adı, Cilt(Sayı), Sayfa Numarası–Sayfa numarası. https://doi.org/DOI
Örnek:
Machado, M. M., & Swank, J. M. (2019). Therapeutic gardening: A counseling approach for bereavement from suicide. Death Studies, 43(10), 629–633. https://doi.org/10.1080/07481187.2018.1509908
Bal, A. P., & Doğanay, A. (2014). Improving primary school prospective teachers’ understanding of the mathematics modeling process. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(4), 1375–1384. https://doi.org/10.12738/estp.2014.4.2042
Karakuş, M., & Turhan Türkkan, B. (2021). Alanla ilişkilendirilmiş ve teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme dersine yönelik bir değerlendirme. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(1), 192–206. https://doi.org/10.5961/jhes.2021.441
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Machado ve Swank (2019) tarafından yapılan araştırmada…
…health professionals working in the field (Machado & Swank, 2019). (Parantez içinde)
Bal ve Doğanay (2014) tarafından yapılan araştırmada öğretmen adaylarının matematiksel problemlere ilişkin modellemeler oluşturamadıkları belirlenmiştir.
…matematiksel modelleme, kavrama ve işlem testleri ile eylem planları çerçevesinde oluşturulan haftalık değerlendirme testlerinden oluşturulmuştur (Bal & Doğanay, 2014). (Parantez içinde)

1.3. Üç - Yirmi Yazarlı Makale
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the journal article: Subtitle. Journal Title, Volume(Issue), Page number–Page number. https://doi.org/DOI
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Makale başlığı: Alt başlık. Dergi Adı, Cilt(Sayı), Sayfa numarası–Sayfa numarası. https://doi.org/DOI
Örnek:
Bilgin, M., Şahin, İ., & Togay, A. (2020). Social media addiction in adolescents and parent-adolescent relationship. Education and Science, 45(202), 263–281. https://doi.org/10.15390/EB.2020.8202
Doğanay, A., Akbulut Taş, M., Yeşilpınar, M., Yolcu, E., Turhan Türkkan, B., Sarı, M., Karakuş, M., Aybek, B., Sadık, F., & Akbulut, T. (2015). Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde model arayışı. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 5(9), 1–21.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Bilgin et al. (2020) stated that within groups are therapeutic factors such as hope instillation…
…safe, supportive, inclusive and empathic environment in which limits are defined by an adult therapist (Bilgin et al., 2020). (Parantez içinde)
Bilgin ve diğerleri (2020) tarafından yapılan araştırmada ergen ile anne-baba arasındaki ilişkinin sosyal medya bağımlılığını yordadığı belirlenmiştir.
…ergen ile anne-baba arasındaki ilişkinin sosyal medya bağımlılığını yordadığı belirlenmiştir (Bilgin vd., 2020). (Parantez içinde)
1.4. Yirmi Bir ve Daha Fazla Yazarlı Makale
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., Author, C. C., Author, D. D., Author, E. E., Author, F. F., Author, G. G., Author, H. H., Author, I. I., Author, J. J., Author, K. K., Author, L. L., Author, M. M., Author, N. N., Author, O. O., Author, P. P., Author, Q. Q., Author, R. R., Author, S. S., . . . Author, Z. Z. (Year). Title of the journal article: Subtitle. Journal Title, Volume(Issue), Page number–Page number. https://doi.org/DOI
Yazar, A. A., Yazar, B. B., Yazar, C. C., Yazar, D. D., Yazar, E. E., Yazar, F. F., Yazar, G. G., Yazar, H. H., Yazar, I. I., Yazar, J. J., Yazar, K. K., Yazar, L. L., Yazar, M. M., Yazar, N. N., Yazar, O. O., Yazar, P. P., Yazar, Q. Q., Yazar, R. R., Yazar, S. S., . . . Yazar, Z. Z. (Yıl). Makale başlığı: Alt başlık. Dergi Adı, Cilt(Sayı),Sayfa numarası–Sayfa numarası. https://doi.org/DOI
Örnek:
Nichols, H. B., Schoemaker, M. J., Wright, L. B., McGowan, C., Brook, M. N., McClain, K. M., Jones, M. E., Adami, H., Agnoli, C., Baglietto, L., Bernstein, L., Bertrand, K. A., Blot, W. J., Boutron-Ruault, M., Butler, L., Chen, Y., Doody, M. M., Dossus, L., Eliassen, A. H., Giles, G. G., Gram, I. T., Hankinson, S. E., Hoffman-Bolton, J., Kaaks, R., Key, T. J., Kirsh, V. A., ... & Swerdlow, A. J. (2017). The premenopausal breast cancer collaboration: A pooling project of studies participating in the National Cancer Institute Cohort Consortium. Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, 26(9), 1360–1369. https://doi.org/10.1158/1055-9965.EPI-17-0246
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Nichols et al. (2019) stated that breast cancer is the most common cancer diagnosed among women worldwide, with an estimated…
Breast cancer is the most common cancer diagnosed among women worldwide, with an estimated… (Nichols et al., 2019). (Parantez içinde)
Nichols ve diğerleri (2019) yaptıkları araştırmada gebelik, obezite ve fiziksel aktivite ile ilgili ilk hedeflerinin…
Bu konuda yapılan bir meta-analiz çalışmasında gebelik, obezite ve fiziksel aktivite ile meme kanseri… (Nichols vd., 2019). (Parantez içinde)
1.5. Orijinali İngilizce Olmayan Bir Makale Başlığının İngilizce Çevirisi
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the journal article in original language: Subtitle [English translation of the title]. Journal Title, Volume(Issue), Page number–Page number. https://doi.org/DOI
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy). Makalenin orijinal dildeki başlığı: Alt başlık [Başlığın tercümesi]. Dergi Adı, Cilt(Sayı), Sayfa numarası–Sayfa numarası. https://doi.org/DOI
Örnek:
Gavilán Vega, V., & Carrasco, A. M. (2009). Festividades andinas y religiosidad en el norte chileno [Andean festivities and religiosity in northern Chile]. Chungará (Arica), 41(1), 101–112. http://dx.doi.org/10.4067/S0717-73562009000100007
Karakuş, M. (2006). Öğretmen yetiştirmede felsefenin yeri ve önemi The place and importance of philosophy in teacher education. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(31), 79-85.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Gavilán et al. (2009) stated that…
…which affected the communities studied here in more recent times (Gavilán et al., 2019). (Parantez içinde)
Karakuş (2006) öğretmenleri düşünen, yaşama eleştirel ve yaratıcı bakabilen bireyler olarak yetiştirmenin önemine vurgu yapmaktadır.
Öğretmenleri düşünen, yaşama eleştirel ve yaratıcı bakabilen bireyler olarak yetiştirmek önemlidir (Karakuş, 2006). (Parantez içinde)
1.6. Çeviri Makale
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the journal article: Subtitle (A. A. Translator, B. B. Translator, & C. C. Translator, Trans.). Journal Title, Volume(Issue), Page number–Page number. https://doi.org/DOI (Original work published year)
Yazar, A. A., Yazar , B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Makale başlığı: Alt başlık. (A. A. Çevirmen, B. B. Çevirmen, & C. C. Çevirmen, Çev.). Dergi Adı, Cilt(Sayı), Sayfa numarası–Sayfa Numarası. https://doi.org/DOI (Orijinal çalışma basım tarihi yyyy)
Örnek:
Kariagina, T. D., & Ivanova, A. V. (2017). Empathy as an ability: Structure and development during training in psychological counseling (S. Shabad, Trans.). Journal of Russian & East European Psychology, 54(6), 470–497. https://doi.org/10.1080/10610405.2017.1448180 (Original work published 2013)
Rogers, C. R. (1983). Empatik olmak değeri anlaşılmamış bir varoluş şeklidir (F. Akkoyun, Çev.). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16(1), 103–123. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000929 (Orijinal çalışma basım tarihi 1975)
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Kariagina and Ivanova (2013/2017) stated that the task of developing empathy is important from the standpoint of humanizing relationships and social institutions.
The task of developing empathy is important from the standpoint of humanizing relationships and social institutions (Kariagina & Ivanova, 2013/2017). (Parantez içinde)
…bir ilişkide değişme ve öğrenmeye neden olan en önemli etmenlerden birinin üst düzeyde empati olduğu belirtilmektedir (Rogers, 1975/1983). (Parantez içinde)
Rogers’a (1975/1983) göre bir ilişkide değişme ve öğrenmeye neden olan en önemli etmenlerden biri üst düzeyde empatidir.
1. 7. Baskıdaki Makale
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (in press). Title of the journal article: Subtitle. Journal Title.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (baskıda). Makale başlığı: Alt başlık. Dergi Adı.
Örnek:
Yeşilpınar Uyar, M., & Eti, İ. (in press). Curriculum fidelity of Turkish preschool teachers in school-based practices. Education.
Togay, A., & Bilge, F. (baskıda). Evli bireyler ve otantiklik. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Yeşilpınar Uyar and Eti (in press) concluded that the supportive educational environment, participatory institutional culture, teacher qualifications, and curriculum structure that…
A supportive educational environment, participatory organizational culture, teacher qualifications, and curriculum structure that… (Yeşilpınar Uyar & Eti, in press). (Parantez içinde)
Togay ve Bilge (baskıda) sağlıklı kimlik gelişiminin ve benliğin bireyin köken ailesinden farklılaşmış olmasının…
Bireylerin bu kararı dıştan gelen etki ve mesajlardan etkilenmeden otantik bir şekilde alabilmeleri için… (Togay ve Bilge, baskıda). (Parantez içinde)
2. Kitap
2.1. Tek Yazarlı Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A. (Year). Title of the book: Subtitle. Publisher Name.
Yazar, A. A. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık. Yayınevi Adı.
Örnek:
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage Publication.
Çivitci, A. (2018). Grup psikoeğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Creswell (2007) stated that there are five assumptions that lead to an individual's choice of qualitative research.
It is stated that there are five assumptions that lead to an individual's choice of qualitative research (Creswell, 2007). (Parantez içinde)
Çivitci (2018) üyelerini birleştiren ortak bir konu ve amaç kapsamında onların…
…ikisi arasında terimsel bir ayrım yapmaksızın tek bir kavram altında birleştirme eğiliminin ağır bastığı vurgulanmaktadır (Çivitci, 2018). (Parantez içinde)
2.2. İki Yazarlı Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., & Author, B. B. (Year). Title of the book: Subtitle. Publisher Name.
Yazar, A. A., & Yazar, B. B. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık. Yayınevi Adı.
Örnek:
Taylor, S. J., & Bogdan, R. (1998). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons.
Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Taylor and Bogdan (1998) state that researchers use firsthand experiences with settings, informants or documents to interpret their data.
Researchers draw on their firsthand experience with settings, informants or documents to interpret their data (Taylor & Bogdan, 1998). (Parantez içinde)
Sönmez ve Alacapınar (2011) olgu bilimi, araştırmacıya çok yabancı gelmeyen ancak kesinliği hakkında da bilgi sahibi olmadığı olguları, derinlemesine inceleme fırsatı sunan bir yöntem olarak tarif etmektedir.
Olgu bilim ile araştırmacıya çok yabancı gelmeyen ancak kesinliği hakkında da bilgi sahibi olmadığı olguları, derinlemesine inceleme fırsatı sunar (Sönmez & Alacapınar, 2011). (Parantez içinde)
2.3. Üç – Yirmi Yazarlı Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the book: Subtitle. Publisher Name.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık. Yayınevi Adı.
Örnek:
Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2004). Designing effective instruction. John Wiley & Sons.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
A notable exception is Morrison et al.’s (2004) text which offers a scant glossary introducing terms…
…it is rarely mentioned among the methods cited in the instructional design literature (Morrison et al., 2004). (Parantez içinde)
Büyüköztürk ve diğerleri (2008) içerik analizini belirli kurallara dayalı kodlamalarla, bir metnin bazı sözcüklerinin daha küçük içerik kategorileri ile özetlendiği …
…sistamatik, yinelenebilir bir teknik olarak tanımlanmaktadır (Büyüköztürk vd., 2008). (Parantez içinde)
2.4. Yazar Rolünde Editör Olan Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Editor, A. A. (Ed.). (Yıl). Title of the book: Subtitle. Publisher Name.
Editör, A. A. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık. Yayınevi Adı.
Örnek:
Goodwin, P. (Ed.). (2005). The literate classroom. David Fulton.
Atıcı, M. (Ed.). (2014). Sınıfta davranış yönetimi. Karahan Yayınevi.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Therefore, Goodwin (2005) stated that all teachers must be able to conduct beneficial, open-ended discussions with young learners about the processes of literacy.
It follows, therefore, that all teachers must be able to conduct beneficial, open-ended discussions with young learners about the processes of literacy (Goodwin, 2005). (Parantez içinde)
Atıcı (2014) daha ciddi düzeydeki sorun davranışlar karşısında öğretmenlerin öğrencilerin uygun olmayan şekilde davranarak hangi yanlış amaçlara ulaşmaya çalıştıklarını saptama, öğrencilere davranışlarıyla ilgili iç görü kazandırma, öğrencileri problem çözme sürecine dâhil etme vb. farklı yaklaşımlar izlemeleri gerektiğini vurgulamaktadır.
…öğrencileri problem çözme sürecine dâhil etme vb. farklı yaklaşımlar izlemeleri gerekmektedir (Atıcı, 2014). (Parantez içinde)
2.5. Yazar Rolünde Birden Çok Editör Olan Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Editor, A. A., Editor, B. B., & Editor, C. C. (Eds.). (Year). Title of the book: Subtitle. Publisher Name.
Editör, A. A., Editör, B. B., & Editör, C. C. (Ed). (Yıl). Kitap adı: Alt başlık. Yayınevi Adı.
Örnek:
Schneider Corey, M., Corey, G., & Corey, C. (Eds.). (2018). Groups: Process and practice. Brooks/Cole.
Malici, A., & Smith, E. S. (Eds.). (2018). Political science research in practice. Routledge.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
According to Schneider Corey et al. (2018), promoting bonding through building a community-type atmosphere among students is a useful strategy for developing effective connections.
Promoting bonding through building a community-type atmosphere among students is a useful strategy for developing effective connections (Schneider Corey et al., 2018).” (Parantez içinde)
2.6. Editörün Yazar Olarak Yer Almadığı/Yazar Rolünün Olmadığı Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A. (Year). Title of the book: Subtitle (A. A. Editor, Ed.). Publisher Name.
Yazar, A. A. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık (B. B. Editör, Ed.). Yayınevi Adı.
Örnek:
Arendt, H. (1978). The life of the mind (M. McCarthy, Ed.). Harcourt.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Arendt (1978) describes representative thinking as populating one’s mind with a multiple cast of characters…
…representative thinking as populating one’s mind with a multiple cast of characters… (Arendt, 1978). (Parantez içinde)
2.7. Yeniden Basım Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the book: Subtitle. Publisher Name. (Original work published year)
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık. Yayınevi adı. (Orijinal çalışma basım tarihi yıl)
Örnek:
Freud, S. (1953). Three essays on the theory of sexuality. The Hogarth Press. (Original work published 1920)
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Freud (1920/1953) her bir psikoseksüel gelişim döneminde çocuğa haz veren erojen bölgeyle ilgili haz yaşantısının aşırı doyurulması ya da yetersiz kalmasının o döneme ilişkin bir fiksasyona (saplantı) neden olacağını ileri sürmüştür.
…haz yaşantısının aşırı doyurulması ya da yetersiz kalması o döneme ilişkin bir fiksasyona (saplantı) neden olur (Freud, 1920/1953). (Parantez içinde)
2.8. Birden Fazla Baskısı Olan Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the book: Subtitle (Number of ed.). Publisher Name.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık (Baskı sayısı). Yayınevi Adı.
Örnek:
Taylor, S. J., & Bogdan, R. (1998). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource (3rd ed.). John Wiley & Sons.
Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (3. bs.). Anı Yayıncılık.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
According to Taylor and Bogdan (1998), researchers draw on their firsthand experience with settings, informants or documents to interpret their data.
Researchers draw on their f irsthand experience with settings, informants or documents to interpret their data (Taylor & Bogdan, 1998). (Parantez içinde)
Sönmez ve Alacapınar (2011) olgu bilimi, araştırmacıya çok yabancı gelmeyen ancak kesinliği hakkında da bilgi sahibi olmadığı olguları, derinlemesine inceleme fırsatı sunan bir yöntem olarak tarif etmektedir.
Olgu bilim ile araştırmacıya çok yabancı gelmeyen ancak kesinliği hakkında da bilgi sahibi olmadığı olguları, derinlemesine inceleme fırsatı sunar (Sönmez & Alacapınar, 2011). (Parantez içinde)
2.9. Birden Fazla Baskısı Olan Çeviri Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the book: Subtitle (A. A. Translator, B. B. Translator, & C. C. Translator, Trans.; Number of ed.). Publisher Name. (Original work published year)
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık (A. A. Çeviren, B. B. Çeviren, & C. C. Çeviren, Çev.; baskı sayısı). Yayınevi Adı. (Orijinal çalışma basım tarihi yıl)
Örnek:
Burger, J. M. (2016). Kişilik (İ. D. Erguvan Sarıoğlu, Çev.; 5. bs.). Kaknüs Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2004)
Schneider Corey, M., Corey, G., & Corey, C. (2020). Psikolojik danışmada gruplar: Süreç ve uygulama (F. Aysan, S. Balcı Çelik, & A. Uz Baş, Çev.; 2. bs.). Nobel Yayınevi. (Orijinal çalışma basım tarihi 2016)
Metin İçi Atıf Örnekleri
Burger (2004/2016) psikologların kişiliği, benimsedikleri yaklaşıma göre değerlendirdiklerini belirtmektedir.
Psikologların kişiliği nasıl değerlendirdiği, benimsedikleri yaklaşıma göre değişiklik göstermektedir (Burger, 2004/2016). (Parantez içinde)


2.10. Editörlü Çeviri Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A. (Year). Title of the book: Subtitle (A. A. Editor, Ed.; A. A. Translator & B. B. Translator, Trans.). Publisher Name. (Original work published year)
Yazar, A. A. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık (A. A. Editör, Ed.; A. A. Çevirmen & B. B. Çevirmen, Trans.). Yayınevi Adı. (Orijinal çalışma basım tarihi yıl)
Örnek:
Freud, S. (1961). The standard edition of the complete psychological works of Sigmund Freud (J. Stanchey, Ed.). Hogarth Press. (Original work published 1923)
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Freud (1923/1961) her bir psikoseksüel gelişim döneminde çocuğa haz veren erojen bölgeyle ilgili haz yaşantısının aşırı doyurulması ya da yetersiz kalmasının o döneme ilişkin bir fiksasyona (saplantı) neden olacağını ileri sürmüştür.
…haz yaşantısının aşırı doyurulması ya da yetersiz kalması o döneme ilişkin bir fiksasyona (saplantı) neden olur (Freud, 1923/1961). (Parantez içinde)
2.11. Editörün Çevirmen Rolünde de Bulunduğu Kitap
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A. (Year). Title of the book: Subtitle (A. A. Editor, Ed. & Trans.). Publisher Name. (Original work published year)
Yazar, A. A. (Yıl). Kitap adı: Alt başlık (B. B. Yazar, Ed. & Çev.). Yayınevi Adı. (Orijinal çalışma basım tarihi yıl)
Örnek:
Freud, S. (1961). The infantile genital organization (An interpolation into the theory of sexuality) (J. Strachey, Ed. & Trans.). The Hogarth Press. (Original work published 1924)
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Freud (1923/1961) her bir psikoseksüel gelişim döneminde çocuğa haz veren erojen bölgeyle ilgili haz yaşantısının aşırı doyurulması ya da yetersiz kalmasının o döneme ilişkin bir fiksasyona (saplantı) neden olacağını ileri sürmüştür.
…haz yaşantısının aşırı doyurulması ya da yetersiz kalması o döneme ilişkin bir fiksasyona (saplantı) neden olur (Freud, 1923/1961). (Parantez içinde)

3. Kitap Bölümleri
3.1. Tek Editörlü Kitap Bölümü
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the book chapter: Subtitle. In A. A. Editor (Ed.), Title of the book: Subtitle (pp. page number– page number). Publisher Name.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Kitap bölümünün adı: Alt başlık. A. A. Editör (Ed.), Kitap adı: Alt başlık içinde (ss. sayfa numarası–sayfa numarası). Yayınevi Adı.
Örnek:
Frenzel, A., & Stephens, E. (2013). Emotions. In N. C. Hall (Ed.), Emotion, motivation, and self-regulation: A handbook for teachers (pp. 1–56). Emerald Publishing.
Cornish, F., Gillespie, A., & Zittoun, T. (2014). Collaborative analysis of qualitative data. In U. Flick (Ed.), The Sage handbook of qualitative data analysis (pp. 79–63). Sage Publication.
Efendioğlu, A. (2020). Program geliştirme ve kazandırılacak davranışlar. H. G. Berkant (Ed.), Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulama örneklerine içinde (ss. 173–201). Anı Yayıncılık.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Frenzel and Stephens (2013) stated that… physical and psychological health and work performance of teachers, as well as attrition, and it may affect teaching and the way teachers interact with students in educational settings.
…physical and psychological health and work performance of teachers, as well as attrition, and it may affect teaching and the way teachers interact with students in educational settings (Frenzel & Stephens, 2013). (Parantez içinde)
Efendioğlu (2020) bilgi, beceri ve davranışlar öğretim programlarıyla kazandırılmaya çalışılırken…
Bilgi, beceri ve davranışlar öğretim programlarıyla kazandırılmaya çalışılırken… (Efendioğlu, 2020). (Parantez içinde)
3.2. İki Editörlü Kitap Bölümü
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the book chapter: Subtitle. In A. A. Editor, & B. B. Editor (Eds.), Title of the book: Subtitle (pp. page number–page number). Publisher Name.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Kitap bölümünün adı: Alt başlık. A. A. Editör, & B. B. Editör (Eds.), Kitap adı: Alt başlık içinde (ss. sayfa numarası–sayfa numarası). Yayınevi Adı.
Örnek:
Vidich, A. J., & Lyman, S. M. (2000). Qualitative methods: Their history in sociology and anthropology. In N. K. Denzin, & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp.37-84). Sage Publications.
Ersoy, A. F. (2017). Fenomenoloji. A. Saban & A. Ersoy (Eds.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (ss. 81-138). Anı Yayıncılık.
3.3. Üç – Yirmi Editörlü Kitap Bölümü
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the book chapter: Subtitle. In A. A. Editor, B. B. Editor, & C. C. Editor (Eds.), Title of the book: Subtitle (pp. page number–page number). Publisher Name.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Kitap bölümünün adı: Alt başlık. A. A. Editör, B. B. Editör, & C. C. Editör (Eds.), Kitap adı: Alt başlık içinde (ss. sayfa numarası–sayfa numarası). Yayınevi Adı.
Örnek:
Skovsmose, O., & Valero, P. (2001). Breaking political neutrality: The critical engagement of mathematics education with democracy. In B. Atweh, H. Forgasz, & B. Nebres (Eds.), Sociocultural research on mathematics education: An international perspective (pp. 37–56). Lawrence Erlbaum Associates.
Çuhadar, A., & Doğanay, A. (2013). Demokrasi. İ. Acun, B. Tarman, & E. Dinç (Eds.), İnternet destekli insan hakları demokrasi ve vatandaşlık eğitimi (ss. 56–70). Pegem Akademi Yayıncılık.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Skovsmose and Valero (2001)… strongly support the claim that mathematics education is dominated by these two views of the field.
…strongly support the claim that mathematics education is dominated by these two views of the field (Skovsmose & Valero, 2001). (Parantez içinde)
Çuhadar ve Doğanay (2013)… bu anlayış günümüz hukuk devleti ilkesine uygundur.
…bu anlayış günümüz hukuk devleti ilkesine uygundur (Çuhadar & Doğanay, 2013). (Parantez içinde)
3.4. Çeviri Kitapta Bölüm
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (Year). Title of the book chapter: Subtitle (A. A. Translator, B. B. Translator, & C. C. Translator, Trans.). In A. A. Editor (Ed.), Title of the book: Subtitle (pp. page number–page number). Publisher Name. (Original work published year)
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (Yıl). Kitap bölümünün adı: Alt başlık (A. A. Çevirmen, B. B. Çevirmen, & C. C. Çevirmen, Çev.). In A. A. Editör (Ed.), Kitap adı: Alt başlık (ss. sayfa numarası–sayfa numarası). Yayınevi Adı. (Orijinal çalışma basım tarihi yıl)
Örnek:
Wilson, T. P. (2013). Sosyoloji ve matematiksel yöntem (Ü. Tatlıcan, Çev.). A. Giddens & J. Turner (Eds.), Günümüzde sosyal teori (ss. 427–450). Say Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1987)
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Wilson (2013)… çağdaş ve dünyanın gelişmiş ülkelerinde yoğun olarak kullanılan öğretim yöntemleri…
…çağdaş ve dünyanın gelişmiş ülkelerinde yoğun olarak kullanılan öğretim yöntemleri… (Wilson, 2013). (Parantez içinde)
4. Toplantı ve Sempozyum Bildirileri
4.1. Sözlü Bildiri
Kaynak Gösterim Formatı:
Presenter, A. A., Presenter, B. B., & Presenter, C. C. (yyyy, Month dd–dd). Title of the paper presentation: Subtitle [Paper presentation]. Conference Name, Conference City, {Conference Province/State Abbr,} Conference Country.
{ } = for US, Canada, Australia locations
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy, gg–gg Ay). Bildiri başlığı: Alt başlık [Sözlü bildiri]. Konferans Adı, Şehir Adı, Ülke Adı.


Örnek:
Sarı, M. (2015, October 22-24). The anatomy of a postgraduate course Paper presentation. The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye.
Karakuş, M., & Karakuş, F. (2014, 7-9 Mayıs). Öğretmen adaylarının eğitim bilimine giriş dersindeki temel kavramlarla ilgili bilişsel yapılarının ve görüşlerinin belirlenmesi Sözlü bildiri. 3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Karakuş ve Karakuş (2011) yapmış oldukları araştırmada öğretmen adaylarının lisans eğitimleri boyunca…
Bu konuda yapılan araştırmada öğretmen adaylarının lisans eğitimleri boyunca… belirlenmiştir (Karakuş & Karakuş, 2011).
4.2. Poster Bildiri Sunumu
Kaynak Gösterim Formatı:
Presenter, A. A., Presenter, B. B., & Presenter, C. C. (yyyy, Month dd–dd). Title of the poster presentation: Subtitle [Poster presentation]. Conference Name, Conference City, {Conference Province/State Abbr.} Country.
{ } = for US, Canada, Australia locations
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy, gg–gg Ay). Bildiri başlığı: Alt başlık [Poster bildiri]. Konferans Adı, Şehir Adı, Ülke Adı.
Örnek:
Teker, E. (2016, October 27-30). “Little hearts, great jobs”: A project of art education in social service practices [Poster presentation]. 4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye.
Karakuş, M., Çetin, A., & Bozkurt Bütev, M. (2014, 11-14 Eylül). Ortaokul 6. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi Poster bildiri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye.
5. Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
5.1. Yayımlanmamış Doktora Tezi
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A. (Year). Title of the dissertation: Subtitle [Unpublished doctoral dissertation]. Institution Name.
Yazar, A. A. (Yıl). Tez başlığı: Alt başlık [Yayımlanmamış doktora tezi]. Kurum Adı.
Örnek:
Allen, A. F. (2003). Integrating themes of social justice and equity into a middle school mathematics classroom Unpublished doctoral dissertation. Indiana University.
Yeşilpınar Uyar, M. (2016). Öğretim ilke ve yöntemleri dersine yönelik okul temelli bir öğretim programı geliştirme çalışması Yayımlanmamış doktora tezi. Çukurova Üniversitesi.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
According to Allen (2003), socially proactive mathematics is developed through curriculum that uses mathematical tools to analyze problems of social justice and equity.
…findings from a qualitative case study of one teacher's efforts to use socially proactive mathematics to serve as a tool for students' social analyses (Allen, 2003). (Parantez içinde)
Yeşilpınar Uyar (2016) tarafından yapılan araştırmada otantik öğrenme yaşantıları sunulan ve öğrenci merkezli yaklaşımı temel alan bir öğrenme öğrenme-öğretme sürecine gereksinim duyulduğu belirlenmiştir.
…otantik öğrenme yaşantıları sunulan ve öğrenci merkezli yaklaşımı temel alan bir öğrenme öğrenme-öğretme sürecine gereksinim duyulduğu belirtilmiştir (Yeşilpınar Uyar, 2016).
5. 2. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A. (Year). Title of the thesis: Subtitle [Unpublished master’s thesis]. Institution Name.
Yazar, A. A. (Yıl). Tez başlığı: Alt başlık [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kurum Adı.
Örnek:
Wonnacott, V. (2011). Teaching mathematics for social justice and its effects on affluent students Unpublished master's thesis. University of Toronto.
Yolcu, E. (2015). Karakter eğitiminde öğretmen niteliklerinin ve özyeterlik algılarının incelenmesi Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
According to Wonnacott’s (2011) study students’ perception of responsibility, their age and personal connections along with…
…students’ perception of responsibility, their age and personal connections along with the amount of teacher direction… (Wonnacott, 2011). (Parantez içinde)
Yolcu’nun (2015) yaptığı çalışmada ise cinsiyet ve öz yeterlik algısı ile ilgili anlamlı bir fark görülmese de kadınların öz yeterliklerinin…
…cinsiyet ve öz yeterlik algısı ile ilgili anlamlı bir fark görülmese de kadınların öz yeterliklerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir (Yolcu, 2015). (Parantez içinde)
6. Rapor
6. 1. Çok Yazarlı Rapor
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy). Title of the report: Subtitle (Report No.|Tech. Rep. No.|Publication No. ########). Agency Name.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy). Rapor başlığı: Alt başlık (Rapor No. |Tek. Rap. No. | Yayın No. #########). Kurum Adı.
Örnek:
Mazzeo, J., Druesne, B., Raffeld, P. C, Checketts, K. T., & Muhlstein, A. (1991). Comparability of computer and paper-and-pencil scores tor two CLEP general examinations (Report. No. 91-5). Educational Testing Service.
Önortaç, N. (2007). Avrupa Birliği müktesebatı (Tek. Rap. No. 11). Yeditepe Üniversitesi Yönetim Uygulama ve Araştırma Merkezi.
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Mazzeo et al. (1991) … underscore the need to determine empirically (rather than to just assume) the equivalence of computer and paper versions of an examination.
…underscore the need to determine empirically (rather than to just assume) the equivalence of computer and paper versions of an examination (Mazzeo et al., 1991). (Parantez içinde)
6.2. Yazarı Kurum/Kuruluş Olan ve Yazarı Yayın Ajansıyla Aynı Olan Rapor
Kaynak Gösterim Formatı:
Organizational Author. (yyyy). Title of the report: Subtitle (Report No.|Tech. Rep. No.|Publication No. ########).
Kurumsal Yazar. (yyyy). Raporu başlığı: Alt başlık (Rapor No. |Tek. Rap. No. | Yayın No. #########).
Örnek:
National Institute of Mental Health. (1990). Clinical training in serious mental illness (DHHS Publication no. ADM 90-1679).
Metin İçi Atıf Örnekleri:
National Institute of Mental Health (NIMH, 1990)… national emphasis on numerous consumer-operated services, and family-supported psychoeducation programs…
…national emphasis on numerous consumer-operated services, and family-supported psychoeducation programs (National Institute of Mental Health [NIMH], 1990). (Parantez içinde)
6. 3. Çevrimiçi Yayınlanan Rapor
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy). Title of the report: Subtitle (Report No.|Tech. Rep. No.|Publication No. ########). Agency Name. https://URL
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy). Rapor başlığı: Alt başlık (Rapor No. |Tek. Rap. No. | Yayın No. #########). Kurum Adı. https://URL
Örnek:
Kaya, İ., & Yılmaz Eren, E. (2015). Türkiye’deki Suriyelilerin hukuki durumu: Arada kalanların hakları ve yükümlülükleri (Rapor No. 50). Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı Yayınları. http://file.setav.org/Files/Pdf/20151230134459_turkiyedeki-suriyelilerin-hukuki-durumupdf.pdf
Metin İçi Atıf Örnekleri:
…Suriyelilerin hukuki statüsü konusunda yaşanan kavram kargaşası bu kişilere hangi hakların tanınacağı noktasında tereddütlere yol açmaktadır (Kaya & Yılmaz Eren, 2015).
Kaya ve Yılmaz Eren (2015) Suriyelilerin hukuki statüsü konusunda yaşanan kavram kargaşasının bu kişilere hangi hakların tanınacağı noktasında tereddütlere yol açtığını belirtmektedir.
6. Gazete ve Popüler Dergi Yazı/Makaleleri
6.1. Basılı Gazete Makalesi
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy, Month dd). Title of the newspaper article: Subtitle. Newspaper Title, ###, ###.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy, Ay gg). Gazete yazısının başlığı: Alt başlık. Gazetenin Adı, ##, ###.
Örnek:
Schwartz, J. (1993, September 30). Obesity affects economic, social status. The Washington Post, A1, A4.
Suda, P. (2001, 12 Mayıs). Mavi patik. Hürriyet Gazetesi, A8.
6.2. Çevrimiçi Gazete Makalesi
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy, Month dd). Title of the newspaper article: Subtitle. Newspaper Title. https://URL
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy, Ay gg). Gazete makalesinin başlığı: Alt başlık. Gazetenin Adı. https://URL
Örnek:
Güçlü, A. (2022, 7 Eylül). Diploma mı, yetkinlik mi? Milliyet. https://www.milliyet.com.tr/yazarlar/abbas-guclu/diploma-mi-yetkinlik-mi-6820265
6.3. Cilt ve Sayısı Olan Basılı Popüler Dergi Makalesi
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy, Month dd). Title of magazine article: Subtitle. Magazine Title, Volume(Issue), page number–page number.
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy, Ay gg). Makalenin başlığı: Alt başlık. Popüler Derginin Adı, Cilt(Sayı), sayfa numarası–sayfa numarası.
Örnek:
Kandel, E. R., & Squire, L. R. (2000, November 10). Neuroscience: Breaking down scientific barriers to the study of brain and mind. Science 290, 15(2), 1113–1120.
Özbaşaran Dede, N. (2008, Kasım). Küresel iklim savaşçıları: Solucanlar. Bilim ve Teknik, 492, 11–13.
6.4. Cilt ve Sayısı Olmayan Basılı Popüler Dergi Makalesi
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy, Month). Title of the magazine article: Subtitle. Magazine Title, page number–page number.
Yazar, A. A., Yazar B. B., & Yazar, C. C. (yyyy, Ay). Popüler dergi makalesinin başlığı: Alt başlık. Derginin Adı, sayfa numarası–sayfa numarası.
Örnek:
Demir, F. (2006, Haziran). Çevre mevzuatında kirlilik var. Yeditepe Haber, 24-30.
Ak, Ö. (2022, Ağustos). Ağaçlandırma yoluyla şehir merkezlerinin yüzey sıcaklıkları azaltılabilir. Bilim ve Teknik, 12-18.
6.5. Cilt ve Sayısı Olan Çevrimiçi Popüler Dergi Makalesi
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy, Month dd). Title of the magazine article: Subtitle. Magazine Title, Volume(Issue). https://URL
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy, Ay gg). Dergi makalesinin başlığı: Alt başlık. Derginin Adı, Cilt(Sayı). https://URL
Örnek:
Mangan, K. (2022, August 16). Adults who left college without a degree could be key to recovering enrollment. The Chronicle of Higher Education, 69(1). https://www.chronicle.com/article/finishing-what-they-started
7. İnternet Sayfaları
7.1. Çok Yazarlı İnternet Sayfası
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy, Month dd). Title of the webpage: Subtitle. Website Publisher Name. https://URL
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy, Ay dd). İnternet sayfasının adı: Alt başlık. İnternet Sayfasının Yayıncısının Adı. https://URL
Örnek:
Kallas, D. (2021, December 2). Narratives and their impact on inequality. Oxfam International. https://www.oxfam.org/en/blogs/narratives-and-their-impact-inequality
Yılmaz, G. (2021, 10 Aralık). Prof. Dr. Michael W. Apple ile eleştirel eğitim üzerine. TEDMEM. https://tedmem.org/soylesi/prof-dr-michael-w-apple-ile-elestirel-egitim-uzerine

7.2. Tarihsiz (n.d.) ve Yazarı Olmayan, İnternet Sayfası ile Yayıncısı Aynı Olan İnternet Sayfası
Kaynak Gösterim Formatı:
Organizational Author. (n.d.). Title of the webpage: Subtitle. https://URL
Kurumsal Yazar. (t.y.). İnternet sayfasının başlığı: Alt başlık. https://URL
Örnek:
Pitt Rivers Museum. (n.d.). Conservation case study: Noh theatre masks. https://www.prm.ox.ac.uk/conservation‐case‐study‐noh‐theatre‐masks
Metin İçi Atıf Örnekleri:
Pitt Rivers Museum (n.d.) holds a collection of 52 masks, which were used by the Kongo Noh School for many years.
…a collection of 52 masks, which were used by the Kongo Noh School for many years (Pitt Rivers Museum, n.d.). (Parantez içinde)
8. Yazılım, Uygulama/Aplikasyon ve Veri Seti
8.1. Paket Yazılım
Kaynak Gösterim Formatı:
Developer, A. A. (yyyy). Title of the software: Subtitle (Version #.#) [Computer software]. Producer Name.
Geliştirici, A. A. (yyyy). Yazılımın adı: Alt başlık (Versiyon #.#) [Bilgisayar yazılımı]. Kurum/Kuruluş Adı.
Örnek:
Miller, M. E. (1993). The interactive tester (Version 4.0) [Computer softvvare]. Psytek Services.
Macit, S. (2007). Akademik benlik kavramı ölçeği 1.0 [Bilgisayar yazımı]. Akade.
8.2. İndirilen Yazılım
Kaynak Gösterim Formatı:
Developer, A. A., Developer, B. B., & Developer, C. C. (yyyy). Title of the software: Subtitle (Version #.#) [Computer software]. https://URL
Geliştirici, A. A., Geliştirici, B. B., & Geliştirici, C. C. (yyyy). Yazılımın başlığı: Alt başlık (Versiyon #.#). [Bilgisayar yazılımı]. https://URL
Örnek:
Paszke, A., Gross, S., Chintala, S., & Chanan, G. (2019). PyTorch (Version 1.3.0) [Computer software]. https://pytorch.org/
Schwarzer, R. (1989). Statistics software tor meta-analysis [Computer softvvare and manual]. http://www.yorku.ca/faculty/academic/schwarze/meta_e.htm
Arıkan, A. (2008). Medya araştırmaları için temel içerik çözümlemesi [Bilgisayar yazılımı], http://www.yeditepe.edu.tr/egitim/ari-kan.html.
8.3. Bireysel Geliştirici Tarafından Hazırlanmış Mobil Uygulaması/Aplikasyonu
Kaynak Gösterim Formatı:
Developer, A. A. (yyyy). Title of the mobile app: Subtitle (Version #.#) [Mobile app]. Provider Name. https://URL
Geliştirici, A. A. (yyyy). Mobil uygulamanın adı: Alt başlık (Versiyon #.#) [Mobil uygulama]. Kurum/Kuruluş Adı. https://URL
Örnek:
Steindorf, J. (2019). Baseball statistics (Version 2.0.2) [Mobile app]. App Store. https://apps.apple.com/us/app/baseball‐statistics/id1019047563
8.4. Kurumsal Mobil Uygulama/Aplikasyon
Kaynak Gösterim Formatı:
Organizational Developer. (yyyy). Title of the mobile app entry: Subtitle. In Title of the mobile app: Subtitle (Version #.#) [Mobile app]. App Name. https://URL
Kurumsal Geliştirici. (yyyy). Mobil uygulamanın adı: Alt başlık. Mobil uygulamanın adı: Alt başlık (Vesiyon #.#) içinde [Mobil uygulama]. Uygulama Adı. https://URL
Örnek:
Centers For Disease Control and Prevention. (2022). CDC (Version 3.1.6). [Mobile app]. App Store. https://apps.apple.com/us/app/cdc/id487847188
8.5. Veri Seti
Kaynak Gösterim Formatı:
Author, A. A., Author, B. B., & Author, C. C. (yyyy). Title of the data set: Subtitle [Data set]. Archive Name. https://doi.org.DOI
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (yyyy). Veri setinin adı: Alt başlık [Veri seti]. Arşiv Adı. https://doi.org.DOI
Örnek:
Yoshikawa, H., Adachi, Y., Yokoyama, S., & Iwasa, K. (2020). Characteristics of university students supported by counseling services: analysis of psychological tests and pulse rate variability [Data set]. The Dryad Digital Repository. https://doi.org/10.5061/dryad.bzkh18969
9. Görsel İşitsel Doküman
9.1. Film
Kaynak Gösterim Formatı:
Director, A. A. (Director). (yyyy). Title of the film: Subtitle [Film]. Production Company Name_A; Production Company Name_B; Production Company Name_C.
Yönetmen, A. A. (Yönetmen). (yyyy). Filmin adı: Alt başlık [Film]. Prodüksiyon Şirketinin Adı_A; Prodüksiyon Şirketinin Adı_B; Prodüksiyon Şirketinin Adı_C.
Örnek:
Van Sant, G. (Yönetmen). (1997). Good will hunting [Film]. Miramax Films.
Oğuz, A. (Yönetmen). (2006). Mutluluk [Film]. ANS & Highway Film.
Lonergan, K. (Director). (2000). You can count on me [Film]. Paramount Pictures.
9.2. Televizyon dizisi
Kaynak Gösterim Formatı:
Producer, A. A., Producer, B. B., & Producer, C. C. (Executive Producers). (yyyy–yyyy). Title of the television series [TV series]. Production Company Name_A; Production Company Name_B; Production Company Name_C.
Yapımcı, A. A., Yapımcı, B. B., & Yapımcı, C. C. (Baş Yapımcılar). (yyyy-yyyy). Dizinin adı [TV dizisi]. Prodüksiyon Şirketinin Adı_A; Prodüksiyon Şirketinin Adı_B; Prodüksiyon Şirketinin Adı_C.
Örnek:
Miller, R. (Executive Producer). (1989-1994). The mind [TV series]. VVNET.
Türkoğlu, A. (Yapımcı). (2005-2007). Hayat törpüsü [TV dizisi]. Koliba Film.
9.3. Klasik Şarkı
Kaynak Gösterim Formatı:
Composer, A. A. (yyyy). Title of the song: Subtitle [Song recorded by A. A. Artist]. On Title of the album: Subtitle. Production Company Name_A; Production Company Name_B; Production Company Name_C. (Original work published yyyy)
Besteci, A. A. (yyyy). Şarkının adı: Alt başlık [Şarkı A. A. Sanatçı tarafından kaydedilmiştir]. Albüm adı: Alt başlık. Prodüksiyon Şirketinin Adı_A; Prodüksiyon Şirketinin Adı_B; Prodüksiyon Şirketinin Adı_C. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi yyyy)
Örnek:
Cage, J. (1994). In a landscape [Song recorded by S. Drury]. On In a landscape: Piano music of John Cage. BMG. (Original work published 1948)
9.4. Klasik Olmayan Şarkı
Kaynak Gösterim Formatı:
Artist, A. A. (yyyy) Title of the song: Subtitle [Song]. On Title of the album: Subtitle. Production Company Name_A; Production Company Name_B; Production Company Name_C.
Sanatçı, A. A. (yyyy). Şarkının adı: Alt başlık [Şarkı]. Albüm adı: Alt başlık. Prodüksiyon Şirketinin Adı_A; Prodüksiyon Şirketinin Adı_B; Prodüksiyon Şirketinin Adı_C. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi yyyy)
Örnek:
Monk, T. (1957). Round midnight [Song]. On Thelonious himself. Riverside.
9.5. Sanat Eseri
Kaynak Gösterim Formatı:
Artist, A. A. (yyyy). Title of the artwork: Subtitle [Artwork type]. Institution Name, Institution City, {Institution Province/State Abbr} Institution Country. https://URL
{ } = for US, Canada, Australia locations
Sanatçı, A. A. (yyyy). Sanat eserinin adı: Alt başlık [Sanat eserinin türü]. Kurum/Kuruluş Adı, Şehir{Bölge/Eyalet} , Ülke. https://URL
{ } = ABD, Kanada, Avustralya konumları için
Örnek:
Wiley, K. (2008). Three wise men greeting entry into Lagos [Painting]. Pennsylvania Academy of the Fine Arts, Philadelphia, PA, United States. https://www.pafa.org/sites/default/files/artworkpics/2009_20_l.jpg 

Son Güncelleme Zamanı: 29.11.2021 10:13:38

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved