Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Harezmi Eğitim Modeli’nin Uygulayıcıları Olan Öğretmenlerin Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 43 Sayı: 1, 259 - 311, 30.06.2024
https://doi.org/10.7822/omuefd.1285712

Öz

Her alanda sürekli yeniliklerin ve buna bağlı olarak değişimlerin meydana geldiği dünyada, toplumun uyum içinde yaşamasını sağlamaya çalışan eğitim alanında da hiç kuşkusuz birtakım yenilikler ve bunun doğal sonucu olarak dönüşümler yaşanmaktadır.Bireylerin zaman içerisinde değişen ihtiyaçları birçok alanda olduğu gibi eğitimde de farklı uygulamaları beraberinde getirmiştir.Bu bağlamda Milli Eğitim Bakanlığı yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde eğitim programı hazırlamıştır.2005 yılında yürürlüğe girenbu program ileöğrencilerin etkin rol alarak yani yaparak yaşayarak öğrenmesi hedeflenmiştir. Çünkü yapılandırmacılıkta öğrenme, önceki bilgiler ve yeni bilgiler arasında etkileşimler sonucu ilişkilerin kurulması esasına dayanır. Ayrıca 21. yüzyılda yaşanan teknolojik değişim ve gelişimtoplumun en önemli unsurlarından biri haline gelmiştir. Bu bağlamda öğrencinin öğrenme sürecinde aktif olduğu hem de teknolojinin eğitim-öğretim ortamında etkin bir şekilde uygulandığı modellerden biri de Harezmi Eğitim Modeli’dir. Yapılan bu çalışmada, uygulanan bu modelin niteliğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Harezmi Eğitim Modeli’nin uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda incelenmesinin amaçlandığı bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcı grubunu İstanbul ili Ümraniye ilçesinde bulunan farklı okullarda görev yapan ve Harezmi Eğitim Modeli’ni uygulayan farklı branşlardan yirmi beş öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin Harezmi Eğitim Modeli’ne ilişkin görüş ve düşüncelerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda Harezmi Eğitim Modeli’nin yapılandırmacı öğrenme kuramıyla benzerlik gösterdiği, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin birbirinden farklı birçok alanda kişisel gelişimlerine katkı sağladığı, aynı zamanda öğretmenlerin mesleki olarak kendilerini geliştirmelerine olanak sunduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Aslan Keleş, H. (2019). Yönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi [Evaluation of in-service training organized by the manager of education administrators and teachers]. (Unpublished Master's Thesis). Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Altınöz, M., Dede, D., Bektaş N., and Baygıber, O. (2018). Harezmi eğitim modeli (Zihinden Makineye Bilgisayar Bilimleri ve Disiplinler Arası Eğitim Modeli) [Harezmi education model (From Mind to Machine Computer Science and Interdisciplinary Education Model)]. Retrieved from http://siledvtfl.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/19/971504/dosyalar/2017_11/11171807_harezmi_eğitim_modeli.pdf on 10.12.2022.
  • Akınoğlu, O. (2011). Yapılandırmacılık [Constructivism]. B. Oral (Ed.). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları(pp.429-446). [Learning and teaching theories and approaches]. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ayaydın, Y.(2014). Sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımına ilişkin hizmet-içi ve hizmet-öncesi sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi [The survey of in-service and pre-service social science teachers' opinion related to utilization of educational technologies to the area of social science teaching]. Unpublished Master’s Thesis, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul.
  • Baş, T. and Akturan U. (2008). Nitel araştırma yöntemleri Nvivo 7.0 ile nitel veri analizi [Qualitative research methodsQualitative data analysis with Nvivo 7.0]. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ceylan, Ö., Öğten, M., Tüfekçi, V. and Özsevimli Yurttaş, M. (2019). Öğrencilerin Harezmi eğitim modeline yönelik metaforik algılarının belirlenmesi [Determination of students' metaphoricperceptions for Harezmi education model]. Harezmi Eğitim Şenliği, Istanbul.
  • Ceylan, Ö, Öğten, M, Tüfekçi, V. and Özsevimli Yurttaş, M. (2020). Öğrencilerin harezmi eğitim modeli’ne yönelik metaforik algılarının belirlenmesi [Determination of students' metaphoric perceptions for Harezmi education model]. Milli Eğitim Dergisi, 49 (225), 227-251.
  • Demirel, Ö.(2007).Öğretimde planlama ve değerlendirme öğretme sanatı [Planning and evaluation in teaching - The art of teaching].(11th Edition).Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Fidan, N. K. (2008). İlköğretimde araç - gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri [Teachers' views with regard to the use of tools and materials in the primary level]. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1, (1), 48-61.
  • İstanbul MEM. (2016). Harezmi eğitim modeli zihinden makineye bilgisayar bilimleri ve disiplinlerarası eğitim:1. Pilot Uygulama Süreci Raporu [Harezmi education model from mind to machine computer science and interdisciplinary education: 1st Pilot Process Report].
  • Kaçan, G. (2004). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime ilişkin isteklilik düzeyleri [The inclinationof professional improvement of teachers]. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Volume: 5 Issue: 1, 57-66.
  • Karaduman, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre hazırlanan öğretim materyallerinin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi [The effect of constructivist learning principles based learning materials to students` attitudes, success and retention in social studies]. Unpublished Master’s Thesis, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karataş, K. and Çakan, S. (2018). Öğretmenlerin bakış açısıyla eğitim – öğretim sorunları: Bismil İlçesi Örneği [Problems of education and teaching through teachers’ perspectives: The case of Bismil district]. Elementary Education Online, 2018; 17(2), 834-847.
  • Koçoğlu, E. (2018). Türkiye’de pilot uygulama sürecinde olan harezmi eğitim modelinin alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda analizi [Analysis of domain expert opinion are in line with the Harezmi education model pilot process in Turkey].Turkish Studies Educational Sciences. 13/19, 1187-1200.
  • MEB [MoNE]. (2016b). Harezmi eğitim modeli zihinden makineye bilgisayar bilimleri ve disiplinerarası eğitim çalıştayı raporu. İstanbul: İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü [Harezmi education model from mind to machine computer science and interdisciplinary education workshop report. Istanbul: Istanbul Provincial Directorate of National Education].
  • MEB [MoNE]. (2018). Harezmi eğitim modeli 2018-2019 eğitim öğretim yılı çalışmaları [Harezmi education model 2018-2019 academic year studies]. Retrieved from http://istanbul.meb.gov.tr/www/Harezmi-egitimmodeli/icerik/1615adresindenon 02.02.2023.
  • MEB [MoNE]. (2018a). “Harezmi eğitim modeli” zihinden makineye bilgisayar bilimleri ve disiplinlerarası eğitim: 1. pilot uygulama süreci raporu. İstanbul: İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü [Harezmi education model from mind to machine computer science and interdisciplinary education: 1st pilot process report. Istanbul: Istanbul Provincial Directorate of National Education].
  • MEB [MoNE]. (2018c). Harezmi Eğitim Modeli. Retrieved from http://istanbul.meb.gov.tr/www/harezmi-egitim-modeli/icerik/1615 on 04.12.2022.
  • Özdemir, G. (2004), “Kişisel gelişim ve kurumsal diyalog yönetiminde iletişim eğitiminin rolü” [The role of communication training in personal development and corporate dialogue management], 2nd International Symposium Communication in The Millennium A Dialogue Between Turkish and American Scholars, Istanbul, Vol.1, 63-95.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma [Qualitative data analysis: A study on methodology problem in social sciences].Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), pp.323-343.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd. ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Patton, M. K. (2018). Qualitative research and evaluation methods. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir (transl.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Saykal, A. and Uluçınar Sağır, Ş. (2020). Okul yöneticilerinin katıldıkları hizmet içi eğitimler hakkındaki görüşleri [Opinions of school administrators about the in-service training they attended]. K. Çiftyıldız (Ed.), In 8. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi [8th International Scientific Research Congress] (pp.11- 29). Çorum.
  • Seçer, T. (2021). Harezmi eğitim modelini uygulayan öğretmenlerin model hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi [The determination of the opinions of teachers applying Harezmi education model]. (Unpublished Master’s Thesis). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul.
  • Sever, R. (2015). Sosyal bilgilerde mekansal öğrenme ortamları ile ilgili temel kavramlar [Basic concepts related to spatial learning environments in social studies]. R. Sever and E. Koçoğlu (Ed.), Sosyal Bilgiler Eğitiminde Mekansal Öğrenme Ortamları [Spatial Learning Environments in Social Studies] (pp.1-11), Ankara: Pegem Akademi.
  • Sunal, C. S. and Hass, M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constuctivist approach. Boston: Ally and Bacon.
  • Şahin , T. Y. and Yıldırım , S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme [Instructional technologies and material development].Ankara: Anı Yayınları.
  • Taşkaya, S. M., Turhan, M. &Yetkin, R. (2015). Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları (Ağrı ili örneği) [Problems of primary school teachers working in rural areas (The case of Ağrı province)], Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 198-210.
  • Tokmak, A. (2022). Harezmi eğitim modelinin sosyal bilgiler dersinde uygulanması [Application of Harezmi education model in social studies course]. Unpublished doctoral dissertation,Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul.
  • Türk, G. M.(2012).Öğretmenlerin derslerinde öğretim teknolojilerini kullanımına ilişkin görüşlerinin analizi [The analysis of the teachers’ views on the use of instructional techonology in their classes]. Unpublished Master’s Thesis, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yan, H. (2009). Teacher training in China and a practical model: e-training community (Etc). Campus-Wide Information Systems, 26(2),114-121.
  • Yazıcı, E. (2008). Sıfırdan başlayarak algoritma ve programlama öğrenme [Learning algorithms and programming from zero]. Retrieved from https://sıfırdanprogramlama.files.wordpress.com/2011/07/outa1.pdfon 10.12.2022.
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Ankara: SeçkinYayıncılık.
  • Yavuz, O., Yavuz, Y., Özyürek, H. and Boral, D. (2019). Harezmi eğitim modeli’nin özel yetenekli öğrencilerin yaratıcılık becerilerine etkisi [The effect of Harezmi education model on creativity skills of gifted and talented students], G. Akkaya, P. Ertekin, A.E. Akkaya, O. Ballı (Ed.), In IGATE’19 International Congress on Gifted and Talented Education (pp. 73- 82). Malatya: İnönü Üniversitesi.

Investigation of the Harezmi Education Model in Line with the Views of Teachers, Implementers of the Model

Yıl 2024, Cilt: 43 Sayı: 1, 259 - 311, 30.06.2024
https://doi.org/10.7822/omuefd.1285712

Öz

In a world where continuous innovations and consequent changes occur in every field, some innovations and, as a natural consequence, transformations are undoubtedly experienced in the field of education, which tries to ensure that society lives in harmony. Individuals’ needs that change over time have brought about different practices in education, as in many other fields. In this regard, the Ministry of National Education has prepared an education program within the framework of the constructivist approach.This program, which came into force in 2005, aims to ensure that students learn by taking an active role, in other words, by doing and living because, in constructivism, learning is based on establishing relationships between prior knowledge and new knowledge as a result of interactions. In addition, technological change and development in the 21st century has become one of the most important elements of society. In this respect, the Harezmi education model is one of the models in which the student is active in the learning process and technology is effectively applied in the educational setting. The present study aims to reveal the quality of this model implemented. This study, which aimed to examine the Harezmi education model in line with the views of teachers, implementers of the model, was conducted using the phenomenological design, one of the qualitative research methods. Twenty-five teachers from different branches who worked in different schools in Ümraniye district of Istanbul province and implemented the Harezmi education model constituted the study participants. A semi-structured interview form was prepared to determine the views and thoughts of the teachers participating in the study about the Harezmi education model. As a result of the study, it can be stated that the Harezmi education model is similar to the constructivist learning theory, contributes to the personal development of teachers and students in many different areas, and allows teachers to develop themselves professionally.

Kaynakça

  • Aslan Keleş, H. (2019). Yönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi [Evaluation of in-service training organized by the manager of education administrators and teachers]. (Unpublished Master's Thesis). Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Altınöz, M., Dede, D., Bektaş N., and Baygıber, O. (2018). Harezmi eğitim modeli (Zihinden Makineye Bilgisayar Bilimleri ve Disiplinler Arası Eğitim Modeli) [Harezmi education model (From Mind to Machine Computer Science and Interdisciplinary Education Model)]. Retrieved from http://siledvtfl.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/19/971504/dosyalar/2017_11/11171807_harezmi_eğitim_modeli.pdf on 10.12.2022.
  • Akınoğlu, O. (2011). Yapılandırmacılık [Constructivism]. B. Oral (Ed.). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları(pp.429-446). [Learning and teaching theories and approaches]. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ayaydın, Y.(2014). Sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımına ilişkin hizmet-içi ve hizmet-öncesi sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi [The survey of in-service and pre-service social science teachers' opinion related to utilization of educational technologies to the area of social science teaching]. Unpublished Master’s Thesis, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul.
  • Baş, T. and Akturan U. (2008). Nitel araştırma yöntemleri Nvivo 7.0 ile nitel veri analizi [Qualitative research methodsQualitative data analysis with Nvivo 7.0]. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ceylan, Ö., Öğten, M., Tüfekçi, V. and Özsevimli Yurttaş, M. (2019). Öğrencilerin Harezmi eğitim modeline yönelik metaforik algılarının belirlenmesi [Determination of students' metaphoricperceptions for Harezmi education model]. Harezmi Eğitim Şenliği, Istanbul.
  • Ceylan, Ö, Öğten, M, Tüfekçi, V. and Özsevimli Yurttaş, M. (2020). Öğrencilerin harezmi eğitim modeli’ne yönelik metaforik algılarının belirlenmesi [Determination of students' metaphoric perceptions for Harezmi education model]. Milli Eğitim Dergisi, 49 (225), 227-251.
  • Demirel, Ö.(2007).Öğretimde planlama ve değerlendirme öğretme sanatı [Planning and evaluation in teaching - The art of teaching].(11th Edition).Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Fidan, N. K. (2008). İlköğretimde araç - gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri [Teachers' views with regard to the use of tools and materials in the primary level]. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1, (1), 48-61.
  • İstanbul MEM. (2016). Harezmi eğitim modeli zihinden makineye bilgisayar bilimleri ve disiplinlerarası eğitim:1. Pilot Uygulama Süreci Raporu [Harezmi education model from mind to machine computer science and interdisciplinary education: 1st Pilot Process Report].
  • Kaçan, G. (2004). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime ilişkin isteklilik düzeyleri [The inclinationof professional improvement of teachers]. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Volume: 5 Issue: 1, 57-66.
  • Karaduman, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre hazırlanan öğretim materyallerinin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi [The effect of constructivist learning principles based learning materials to students` attitudes, success and retention in social studies]. Unpublished Master’s Thesis, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karataş, K. and Çakan, S. (2018). Öğretmenlerin bakış açısıyla eğitim – öğretim sorunları: Bismil İlçesi Örneği [Problems of education and teaching through teachers’ perspectives: The case of Bismil district]. Elementary Education Online, 2018; 17(2), 834-847.
  • Koçoğlu, E. (2018). Türkiye’de pilot uygulama sürecinde olan harezmi eğitim modelinin alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda analizi [Analysis of domain expert opinion are in line with the Harezmi education model pilot process in Turkey].Turkish Studies Educational Sciences. 13/19, 1187-1200.
  • MEB [MoNE]. (2016b). Harezmi eğitim modeli zihinden makineye bilgisayar bilimleri ve disiplinerarası eğitim çalıştayı raporu. İstanbul: İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü [Harezmi education model from mind to machine computer science and interdisciplinary education workshop report. Istanbul: Istanbul Provincial Directorate of National Education].
  • MEB [MoNE]. (2018). Harezmi eğitim modeli 2018-2019 eğitim öğretim yılı çalışmaları [Harezmi education model 2018-2019 academic year studies]. Retrieved from http://istanbul.meb.gov.tr/www/Harezmi-egitimmodeli/icerik/1615adresindenon 02.02.2023.
  • MEB [MoNE]. (2018a). “Harezmi eğitim modeli” zihinden makineye bilgisayar bilimleri ve disiplinlerarası eğitim: 1. pilot uygulama süreci raporu. İstanbul: İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü [Harezmi education model from mind to machine computer science and interdisciplinary education: 1st pilot process report. Istanbul: Istanbul Provincial Directorate of National Education].
  • MEB [MoNE]. (2018c). Harezmi Eğitim Modeli. Retrieved from http://istanbul.meb.gov.tr/www/harezmi-egitim-modeli/icerik/1615 on 04.12.2022.
  • Özdemir, G. (2004), “Kişisel gelişim ve kurumsal diyalog yönetiminde iletişim eğitiminin rolü” [The role of communication training in personal development and corporate dialogue management], 2nd International Symposium Communication in The Millennium A Dialogue Between Turkish and American Scholars, Istanbul, Vol.1, 63-95.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma [Qualitative data analysis: A study on methodology problem in social sciences].Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), pp.323-343.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd. ed.). Thousand Oaks, CA:Sage.
  • Patton, M. K. (2018). Qualitative research and evaluation methods. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir (transl.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Saykal, A. and Uluçınar Sağır, Ş. (2020). Okul yöneticilerinin katıldıkları hizmet içi eğitimler hakkındaki görüşleri [Opinions of school administrators about the in-service training they attended]. K. Çiftyıldız (Ed.), In 8. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi [8th International Scientific Research Congress] (pp.11- 29). Çorum.
  • Seçer, T. (2021). Harezmi eğitim modelini uygulayan öğretmenlerin model hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi [The determination of the opinions of teachers applying Harezmi education model]. (Unpublished Master’s Thesis). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul.
  • Sever, R. (2015). Sosyal bilgilerde mekansal öğrenme ortamları ile ilgili temel kavramlar [Basic concepts related to spatial learning environments in social studies]. R. Sever and E. Koçoğlu (Ed.), Sosyal Bilgiler Eğitiminde Mekansal Öğrenme Ortamları [Spatial Learning Environments in Social Studies] (pp.1-11), Ankara: Pegem Akademi.
  • Sunal, C. S. and Hass, M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constuctivist approach. Boston: Ally and Bacon.
  • Şahin , T. Y. and Yıldırım , S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme [Instructional technologies and material development].Ankara: Anı Yayınları.
  • Taşkaya, S. M., Turhan, M. &Yetkin, R. (2015). Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları (Ağrı ili örneği) [Problems of primary school teachers working in rural areas (The case of Ağrı province)], Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 198-210.
  • Tokmak, A. (2022). Harezmi eğitim modelinin sosyal bilgiler dersinde uygulanması [Application of Harezmi education model in social studies course]. Unpublished doctoral dissertation,Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul.
  • Türk, G. M.(2012).Öğretmenlerin derslerinde öğretim teknolojilerini kullanımına ilişkin görüşlerinin analizi [The analysis of the teachers’ views on the use of instructional techonology in their classes]. Unpublished Master’s Thesis, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yan, H. (2009). Teacher training in China and a practical model: e-training community (Etc). Campus-Wide Information Systems, 26(2),114-121.
  • Yazıcı, E. (2008). Sıfırdan başlayarak algoritma ve programlama öğrenme [Learning algorithms and programming from zero]. Retrieved from https://sıfırdanprogramlama.files.wordpress.com/2011/07/outa1.pdfon 10.12.2022.
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Ankara: SeçkinYayıncılık.
  • Yavuz, O., Yavuz, Y., Özyürek, H. and Boral, D. (2019). Harezmi eğitim modeli’nin özel yetenekli öğrencilerin yaratıcılık becerilerine etkisi [The effect of Harezmi education model on creativity skills of gifted and talented students], G. Akkaya, P. Ertekin, A.E. Akkaya, O. Ballı (Ed.), In IGATE’19 International Congress on Gifted and Talented Education (pp. 73- 82). Malatya: İnönü Üniversitesi.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevgi Coşkun Keskin 0000-0002-8477-6134

İbrahim Karaloğlu 0000-0003-1870-907X

Hasan Erdoğan 0009-0006-9250-5517

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Kabul Tarihi 17 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 43 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkun Keskin, S., Karaloğlu, İ., & Erdoğan, H. (2024). Harezmi Eğitim Modeli’nin Uygulayıcıları Olan Öğretmenlerin Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 43(1), 259-311. https://doi.org/10.7822/omuefd.1285712