BibTex RIS Cite

THE CONDITION USING OF INSTRUCTİONAL TOOLS AND MATERIALS BY SOCIAL STUDIES TEACHERS

Year 2013, Volume: 32 Issue: 1, - 1, 01.03.2013
https://doi.org/10.7822/egt3

Abstract

Tolls used in teaching, such as provided by the teachers of teachers to conduct lessons effectively facilitates work of teachers. A good educational should be able to address whom students in general while processing using different materials and resources. This study aims to investigate the condition using of instructional tools and materials by social studies teachers. Survey method has been used in this study. The sampling group consists of 50 social studies teachers who work in Kırşehir in 2009-2010 scholastic year. In this study ; about teachers' half had stated prepare simple visual simple materials such as power point, charts, maps, working papers, photographs, sketches, diagrams why to use lessons. In social science lesson, has been used as an indispensable the maps and hard sphere model, be easy to find in schools. Some of the participants is used in lessons related to the subject CD while containing the presentation, film, painting and the projector, but very few teachers were using it.

References

  • ADIGÜZEL A. (2010). “İlköğretim Okullarında Öğretim Teknolojilerinin Durumu ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Teknolojileri Kullanma Düzeyleri”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 15, ss. 1-17.
  • ARSLAN H. (2000). İlköğretim İkinci Kademesinde Okutulan Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretim Sürecinde Kullanılan Metotlar Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • BÜYÜKKASAP E., SAMANCI O., DUMLUDAĞ C., SAĞLAM H.İ., TÜRK İ.C., HATUNOĞLU Y. (2002). “İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersini Okutan Öğretmenlerin Teknolojik Araç-Gereçlerle İlgili Görüşleri”, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, ,10(1), ss. 125-132.
  • DAEHLER K.R., SHINOHARA M. (2001). “A Complete Circuit is a Complete Circle: Exploring the Potential of Case Materials and Methods to Develop Teachers' Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge of Science”, Research in Science Education, 31(2), ss. 267-288. Te kin ÇE L İKK A YA DEMİREL Ö., ALTUN E. (2009). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme (3.Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • EARGED (2006). İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ile İlgili Değerlendirme Raporu, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • EARGED (2007). ÖBBS 2005 İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarının Belirlenmesi, Sosyal Bilgiler Raporu, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • EARGED (2009). ÖBBS 2008 İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarının Belirlenmesi, Sosyal Bilgiler Raporu, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • ERGİN A. (1998). Öğretim Teknolojisi ve İletişim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • FİDAN N.K. (2008). “İlköğretimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Kuramsal Eğitimbilim, 1(1), ss. 48-61.
  • GÜLÜM K., ULUSOY K. (2009). “Sosyal Bilgiler Dersinde Tarih ve Coğrafya Konuları İşlenirken Öğretmenlerin Materyal Kullanma Durumları”, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10( 2), ss. 85-99.
  • HALİS İ. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Konya: Mikro Yayınları.
  • HEINICH R., MOLENDA M., RUSSELL J. (1993). Instructional Media and the New Technologies of Instruction, USA: Mac Millan Publishing Company NewYork.
  • İŞMAN A (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Baskı), Ankara: Pegem Akademi.
  • KAN Ç. (2006). “Etkili Sosyal Bilgiler Öğretimi Arayışı”, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), ss. 537–544. SO SYAL B İL G İL E R Ö Ğ R E TME N L E R İN İN Ö Ğ R E TİM A R A Ç -G E R E Ç V E MA TE R YA L E R İN İ K U L L A N MA D Ü Z E YL E Rİ Te kin ÇE L İKK A YA

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇ VE MATERYALLERİNİ KULLANMA DURUMLARI

Year 2013, Volume: 32 Issue: 1, - 1, 01.03.2013
https://doi.org/10.7822/egt3

Abstract

Öğretimde araç-gereçlerin kullanılması, öğretmenlerin dersleri etkili bir şekilde yürütebilmesi sağladığı gibi öğretmenlerin işinide kolaylaştırmaktadır.İyi bir eğitici konuyu işlerken farklı materyaller ve kaynaklar kullanarak öğrencilerin geneline hitap edebilmelidir. Bu durumdan hareketle, bu çalışmada ilköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin araç-gereç ve materyal kullanımına yönelik durumları belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma tarama modelinde olup, çalışma grubunu 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kırşehir ilinde görev yapan 50 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır.Yapılan çalışmada; Öğretmenlerin yaklaşık olarak yarısı derste kullanmak üzere power point, grafikler, haritalar, çalışma kağıtları, fotoğraf, kroki, şemalar gibi basit görsel materyaller hazırladıklarını ifade etmişlerdir. Okullarda bulunması en kolay olan haritaların ve yer kürenin Sosyal Bilgiler dersinde vazgeçilmez materyal olarak kullanıldığını göstermektedir.

References

  • ADIGÜZEL A. (2010). “İlköğretim Okullarında Öğretim Teknolojilerinin Durumu ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Teknolojileri Kullanma Düzeyleri”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 15, ss. 1-17.
  • ARSLAN H. (2000). İlköğretim İkinci Kademesinde Okutulan Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretim Sürecinde Kullanılan Metotlar Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • BÜYÜKKASAP E., SAMANCI O., DUMLUDAĞ C., SAĞLAM H.İ., TÜRK İ.C., HATUNOĞLU Y. (2002). “İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersini Okutan Öğretmenlerin Teknolojik Araç-Gereçlerle İlgili Görüşleri”, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, ,10(1), ss. 125-132.
  • DAEHLER K.R., SHINOHARA M. (2001). “A Complete Circuit is a Complete Circle: Exploring the Potential of Case Materials and Methods to Develop Teachers' Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge of Science”, Research in Science Education, 31(2), ss. 267-288. Te kin ÇE L İKK A YA DEMİREL Ö., ALTUN E. (2009). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme (3.Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • EARGED (2006). İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ile İlgili Değerlendirme Raporu, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • EARGED (2007). ÖBBS 2005 İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarının Belirlenmesi, Sosyal Bilgiler Raporu, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • EARGED (2009). ÖBBS 2008 İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarının Belirlenmesi, Sosyal Bilgiler Raporu, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • ERGİN A. (1998). Öğretim Teknolojisi ve İletişim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • FİDAN N.K. (2008). “İlköğretimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Kuramsal Eğitimbilim, 1(1), ss. 48-61.
  • GÜLÜM K., ULUSOY K. (2009). “Sosyal Bilgiler Dersinde Tarih ve Coğrafya Konuları İşlenirken Öğretmenlerin Materyal Kullanma Durumları”, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10( 2), ss. 85-99.
  • HALİS İ. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Konya: Mikro Yayınları.
  • HEINICH R., MOLENDA M., RUSSELL J. (1993). Instructional Media and the New Technologies of Instruction, USA: Mac Millan Publishing Company NewYork.
  • İŞMAN A (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Baskı), Ankara: Pegem Akademi.
  • KAN Ç. (2006). “Etkili Sosyal Bilgiler Öğretimi Arayışı”, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), ss. 537–544. SO SYAL B İL G İL E R Ö Ğ R E TME N L E R İN İN Ö Ğ R E TİM A R A Ç -G E R E Ç V E MA TE R YA L E R İN İ K U L L A N MA D Ü Z E YL E Rİ Te kin ÇE L İKK A YA
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tekin Çelikkaya This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Çelikkaya, T. (2013). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇ VE MATERYALLERİNİ KULLANMA DURUMLARI. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 32(1), 1. https://doi.org/10.7822/egt3