BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION MODEL FOR PRIMARY VISUAL ARTS LESSON

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 2, - , 01.06.2012

Öz

This study was done to determine the evaluation criteria to be used in a clay tablet production activity in visual arts lesson. In the study, the gains within the learning domains of museum awareness and formation in visual arts as specified in primary visual arts lesson curriculum were associated with the common gains specified within Science, Technology and Society learning domain. The study was conducted on 64 students selected randomly from among the 7th graders in Atatürk Primary School in Malatya province. As a part of the study, a trip to the Malatya Archeology Museum was arranged as required by the lesson plan prepared in line with the common gains of both lessons. Several activities were performed during this trip. One of the activities was a genuine tablet production activity based on a tablet in the museum. The main purpose of the present study is to decide what criteria to use to evaluate the tablets produced by the students in the visual arts lesson.

Kaynakça

  • ARTUT, K. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, (1. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ATA, B. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ATAŞEN, M. ve YALÇIN, H. (1976). Ölçme ve Değerlendirme, İzmir: İzmir Eğitim Enstitüsü Ders Kitapları Yayınları.
  • BUYURGAN, S. ve BUYURGAN, U. (2007). Sanat Eğitimi ve Öğretimi, (2. Baskı), Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • BUYURGAN, S. ve MERCIN, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, (1. Basım). ÖZSOY, V. (Editör), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • ÇOBAN, A. (2007). Temel Kavramlar, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • DEMİREL, Ö. (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, (10. Baskı), Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • KIRIŞOĞLU, O. T. (1991). Sanatta Eğitim-Görmek, Anlamak, Yaratmak, Ankara: Demircioğlu Matbaacılık.
  • MEB. (2006). Görsel Sanatlar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • ÖZTÜRK, M. (2007). Öğretim Planlama-Uygulama ve Değerlendirme, (2.Baskı), Ankara: Bizim Büro Basımevi.
  • SÖNMEZ, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, (13. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • STOKROCKI, M. ve KIRIŞOĞLU, O. (1996). Sanat Öğretimi (Ortaöğretim), Ankara: Millî Eğitim Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • TUNA, S. (2011). Sanat Eserini Değerlendirme, Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • TÜRKDOGAN, G. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-İş Öğretimi), (2. Baskı), Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • YILMAZ, M. G. (2011). Görsel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • YOLCU, E. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, (1. Baskı), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

İLKÖĞRETİM GÖRSEL SANATLAR DERSİ İÇİN BİR DEĞERLENDİRME MODELİ

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 2, - , 01.06.2012

Öz

Bu çalışma Görsel Sanatlar dersi kapsamında yapılan kil tablet çalışmasında kullanılacak olan değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada İlköğretim Görsel Sanatlar dersi Müze Bilinci ve Görsel Sanatlarda Biçimlendirme öğrenme alanlarında yer alan kazanımlarla, Sosyal Bilgiler dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanı içerisinde yer alan ortak kazanımlar ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Çalışma Malatya Merkez Atatürk İlköğretim Okulu 7. sınıflardan random yöntemi ile seçilen iki şubede bulunan toplam 64 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Çalışma kapsamında her iki dersin ortak kazanımları doğrultusunda hazırlanan ders planı çerçevesinde Malatya Arkeoloji Müzesi’ne bir gezi düzenlenmiştir. Düzenlenen bu gezi çerçevesinde bazı etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Bu etkinliklerden bir tanesi de müzede bulunan bir tabletten yola çıkılarak yapılan özgün tablet çalışmasıdır. Yapılan bu tablet çalışmasının, Görsel Sanatlar dersi kapsamında hangi kriterlere göre değerlendirilmesi gerektiği konusu, bu çalışmanın asıl amacını oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • ARTUT, K. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, (1. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ATA, B. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ATAŞEN, M. ve YALÇIN, H. (1976). Ölçme ve Değerlendirme, İzmir: İzmir Eğitim Enstitüsü Ders Kitapları Yayınları.
  • BUYURGAN, S. ve BUYURGAN, U. (2007). Sanat Eğitimi ve Öğretimi, (2. Baskı), Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • BUYURGAN, S. ve MERCIN, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, (1. Basım). ÖZSOY, V. (Editör), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • ÇOBAN, A. (2007). Temel Kavramlar, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • DEMİREL, Ö. (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, (10. Baskı), Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • KIRIŞOĞLU, O. T. (1991). Sanatta Eğitim-Görmek, Anlamak, Yaratmak, Ankara: Demircioğlu Matbaacılık.
  • MEB. (2006). Görsel Sanatlar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • ÖZTÜRK, M. (2007). Öğretim Planlama-Uygulama ve Değerlendirme, (2.Baskı), Ankara: Bizim Büro Basımevi.
  • SÖNMEZ, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, (13. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • STOKROCKI, M. ve KIRIŞOĞLU, O. (1996). Sanat Öğretimi (Ortaöğretim), Ankara: Millî Eğitim Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • TUNA, S. (2011). Sanat Eserini Değerlendirme, Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • TÜRKDOGAN, G. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-İş Öğretimi), (2. Baskı), Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • YILMAZ, M. G. (2011). Görsel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • YOLCU, E. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, (1. Baskı), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi
Yazarlar

Yüksel Göğebakan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Göğebakan, Y. (2012). İLKÖĞRETİM GÖRSEL SANATLAR DERSİ İÇİN BİR DEĞERLENDİRME MODELİ. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 31(2). https://doi.org/10.7822/egt160