This study is conveyed to compare education quality between single-graded classrooms and multi-graded classrooms, and to determine effect of students’ gender multi-graded classrooms on education level in these schools. The scope of the study is composed of 1154 4th grade students in multigraded classrooms, 724 4th grade students in single-grade classrooms. In this study, analyzing t-test, was applied. According to the result of this study, grouping of classrooms either multigraded or single-graded has an effect on accessing social studies obtainments. However, no meaningful differences exist when comparison was made according to students’ gender
Bu araştırma ile birleştirilmiş sınıflarda ve bağımsız sınıflarda verilen eğitimin karşılaştırmasını yapmak, sınıfların birleştirilme şekline ve öğrencilerin cinsiyetine göre öğrenci başarısında fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören 1154 4. sınıf öğrencisi ve bağımsız sınıflarda öğrenim gören 724 4. sınıf öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada, verilerin çözümlemesi için t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; 4. sınıf öğrencilerinin birleştirilmiş ya da bağımsız sınıflarda öğrenim görmesinin, sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına erişimi etkileyen bir faktör olduğu söylenebilir. Bunun yanında birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin cinsiyetlerine göre sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına erişim düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 31 Issue: 2 |