BibTex RIS Cite

Türkçe ve Edebiyat Dersleri Ortamında Okuma Anlatısal Bilgi Ve Bilinçlenme Denemesi

Year 2004, Volume: 17 Issue: 1, 24 - 32, 27.11.2014

Abstract


Öğretmen yetiştiren kurumlarda alan bilgisi dersleri Milli Eğitimin genel, fakültelerin ve bölümlerin özel amaçlarına göre planlanmalıdır. Yapılacak planlar fakülte düzeyinde yapılan çalışmaları somutlaştıracak, öğretimin Çizeyim yükseltecektir. Yeni Türk Edebiyatı dersleri de, diğer dersler gibi, derk ^kadımda eser ve metine dayalı, III İçerik merkezli bilgi üretme dersleridir. Bu çalışmada, iyi niyetle, Yeni Türk Edebiyatı dersi ortamında metin okuma konusunu tartışmaya açmak ve konuya uzmanların dikkatini çekmek istedik.
The courses in pre-service teacher training should be designed through the general objectives o f National fucation System and specific objectives, o f the Faculties and the Departmants. Thus, the curriculum designed will icretize the studies in the faculties and rise the level o f the teaching. Like the other courses, Modersn Turkish Literature, is a text and work based, and productive courses. The purpose o f the study is to take the attention o f the expert to the subject and to discuss the reading within the Modern Turkish Literature courses. Key Words: Reading, text, source knowledge, source oriented knowledge, commuhicational dimensions o f reading skills, text based knowledge.

References

  • GÖKTÜRK, Akşit (1988)1 Okuma Uğraşı, İstanbul: İnkılap kitapevi.
  • KAVCAR, Cahit;' IdİjUZKAN, Ferhan; SEVER, Sedat (1995),Türkçe Öğretimi, Ankara: Enşin jVajyınevi.
  • OFLAZOĞLU, A. Turan (1998). Fatih, Bizans Düştü, jMıkjanı: KB.
  • ÖZDEMİR, Emm(1995). Eleştirel Okü^na, Ankara: Ümit yayıncılık. I
  • FRjJlRE, P; Macedo, D (1998). Okuryazarlık, çev; Serap Ayhan t Ankara: İmge Yayınevi.
  • ÖZÜNLÜ, Ünsal (1983). “Yabancı Dil j1 Öğr diminde Yazınsal Metinlerin Yeri j ve Kullanılması” Türk Dili Dil ı Öğretimi Özel Sayısı, Ankara: TDK.
Year 2004, Volume: 17 Issue: 1, 24 - 32, 27.11.2014

Abstract

References

  • GÖKTÜRK, Akşit (1988)1 Okuma Uğraşı, İstanbul: İnkılap kitapevi.
  • KAVCAR, Cahit;' IdİjUZKAN, Ferhan; SEVER, Sedat (1995),Türkçe Öğretimi, Ankara: Enşin jVajyınevi.
  • OFLAZOĞLU, A. Turan (1998). Fatih, Bizans Düştü, jMıkjanı: KB.
  • ÖZDEMİR, Emm(1995). Eleştirel Okü^na, Ankara: Ümit yayıncılık. I
  • FRjJlRE, P; Macedo, D (1998). Okuryazarlık, çev; Serap Ayhan t Ankara: İmge Yayınevi.
  • ÖZÜNLÜ, Ünsal (1983). “Yabancı Dil j1 Öğr diminde Yazınsal Metinlerin Yeri j ve Kullanılması” Türk Dili Dil ı Öğretimi Özel Sayısı, Ankara: TDK.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Table of Contents
Authors

Mustafa Kırcı This is me

Publication Date November 27, 2014
Published in Issue Year 2004 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Kırcı, M. (2014). Türkçe ve Edebiyat Dersleri Ortamında Okuma Anlatısal Bilgi Ve Bilinçlenme Denemesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 17(1), 24-32.