Research Article
BibTex RIS Cite
Year 1994, Volume: 9 , 233 - 245, 30.03.2015

Abstract

References

  • -"Terbiye İkinci Yaratılıştır" Hikmet, 46, 2 Mart 1911, sh. 1-2
  • -"Terbiye ikinci Yaratılıştır" Hikmet, 49, 23 Mart 1911, sh. 3-4
  • -"Terbiye İkinci Yaratılıştır* Hikmet. 50, 30 Mart 1911. sh. 2-3
  • -"Terbiye İkinci Yaratılıştır" Hikmet, 51, 2 Nisan 1911, sh. 3-5
  • -"Terbiye İkinci Yaratılıştır" Hikmet, 55, 21 Nisan 1326, sh. 2-3
  • - Ahmet Rıfat Tasvir-i Ahlak, (Baskıya Haz.) Hüseyin Akgül Tercüman 1001 Temel Eser. Kervan Kitapçılık A.Ş.
  • - Akyüz, Yahya; Türk Eğitim Tarihi, Ank. Üni. Eğt. Bilim. Fak. Yay. Ank. 1982.
  • - Alkan, Cevat; Eğitim Felsefesi, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1983.
  • - Ayhan, Halis; Eğitime Giriş, Damla Yayınevi, İstanbul, 1986.
  • - Bacon, Francis, Denemeler, (Cev. Akşit Göktürk), Cem Yayınevi İstanbul, 1974.
  • - Bilhan, Saffet; Eğitim Felsefesi, Ank. Üni. Eğit. Bil.Fak. Yay. Ankara, 1991.
  • - Birand, Kamuran; İlkçağ Felsefesi Tarihi, Ank. Üni. Bas. 1964.
  • - Büyükdüvenci, Sabri, Eğitim Felsefesine Giriş, Savaş Yayınları, Ankara 1991.

Şehbender-Zâde Filibeli Ahmet Hilmi'nin Eğitime Bakışı

Year 1994, Volume: 9 , 233 - 245, 30.03.2015

Abstract

Dünyada zaman zaman tükenen tüm kaynaklara karşı, tükenmeyen ana kaynaklar olarak görünen insanla birlikte; insanlık tarihinin başlangıcından günümüze kadar uzanan, bazen formal bazen da informal biçimde devam eden, içinde yaşadığımız zaman içerisinde de hem insanı hem de toplumu yakından ilgilendiren fenomen olarak eğitimi görmek mümkündür. Hatta insanı insan yapan düşünce ve aklın yanında; insan faaliyetlerinin başarı ve başarısızlıklarının bir bütünü olarak görebileceğimiz kültür yaratma ve bunun bilgi aktarımı olan olgunun en geniş anlamda eğitim olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü kültür yaratma ve bilgi aktarımı insana yeni ufuklar, hayata yeni bakışlar kazandırırken içten gelen bir etki ile de insanın yeni bir form kazanmasını sağlamaktadır. İnsan ve eğitim ile ilgili olarak yapılan çalışma ve açıklamalara bakıldığında farklı bakış açılarının ortaya çıktığını söylemek fazla iddialı bir görüş değildir. Zira her bilim dalı kavramları kendi bakış açılarından görmektedir. Bütün bunlara rağmen konuyu; insan, toplum, millet, devlet, çevre ilişkisi içerisinde görmek ve açıklamak mümkündür.

References

  • -"Terbiye İkinci Yaratılıştır" Hikmet, 46, 2 Mart 1911, sh. 1-2
  • -"Terbiye ikinci Yaratılıştır" Hikmet, 49, 23 Mart 1911, sh. 3-4
  • -"Terbiye İkinci Yaratılıştır* Hikmet. 50, 30 Mart 1911. sh. 2-3
  • -"Terbiye İkinci Yaratılıştır" Hikmet, 51, 2 Nisan 1911, sh. 3-5
  • -"Terbiye İkinci Yaratılıştır" Hikmet, 55, 21 Nisan 1326, sh. 2-3
  • - Ahmet Rıfat Tasvir-i Ahlak, (Baskıya Haz.) Hüseyin Akgül Tercüman 1001 Temel Eser. Kervan Kitapçılık A.Ş.
  • - Akyüz, Yahya; Türk Eğitim Tarihi, Ank. Üni. Eğt. Bilim. Fak. Yay. Ank. 1982.
  • - Alkan, Cevat; Eğitim Felsefesi, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1983.
  • - Ayhan, Halis; Eğitime Giriş, Damla Yayınevi, İstanbul, 1986.
  • - Bacon, Francis, Denemeler, (Cev. Akşit Göktürk), Cem Yayınevi İstanbul, 1974.
  • - Bilhan, Saffet; Eğitim Felsefesi, Ank. Üni. Eğit. Bil.Fak. Yay. Ankara, 1991.
  • - Birand, Kamuran; İlkçağ Felsefesi Tarihi, Ank. Üni. Bas. 1964.
  • - Büyükdüvenci, Sabri, Eğitim Felsefesine Giriş, Savaş Yayınları, Ankara 1991.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Table of Contents
Authors

Zekeriya Uludağ This is me

Publication Date March 30, 2015
Published in Issue Year 1994 Volume: 9

Cite

APA Uludağ, Z. (2015). Şehbender-Zâde Filibeli Ahmet Hilmi’nin Eğitime Bakışı. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 9, 233-245.