Bilim kavramı çeşitli şekillerde tanımlanmaktadır. Örneğin, Reichenbach bilimi, gözlemsel olguları betimleme, açıklama yolunda kuramlar oluşturma ve bu kuramları yine olgulara giderek doğrulama uğraşı olarak tanımlamaktadır. (Reichenbach, 1981, Tanımlar) Morgan bilmi sistematik bilgiler bütünü, şeklinde tanımladıktan sonra bu bilgilerin, olayların titizce gözlenmesi, ölçülmesi ve bazen de bilim adamının düzenlediği deneyler aracılığıyla toplandığını belirtmektedir. Gözlenen olaylar betimleyici, yordayıcı genel kanun ya da ilkelerin ortaya konmasıyle sistematik hale getirilir. (Morgan, 1984, s. 6) Ertürk ise bilimi, sistemli ve organize edilmiş bilgiler bütünü ve yöntem olarak tanımlamaktadır. (Ertürk, 1978, s. 106) Bu tanımlardan bilim kavramında bir işleyiş, bir de yapı ve içerik bulunduğu anlaşılmaktadır. (Ertürk, 1978, s. 107).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Table of Contents |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2015 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 3 |