Eğitim, bireye istendik davranışları kazandırmak için yapılan faaliyetlerin tümüdür. Her eğitim faaliyetinin sonunda bireyin davranışlarında gözlenebilir değişkenliklerin olması beklenir. Bu davranış değişikliklerinin istenilen değişiklikler olup olmadığına karar vermek, bir ölçme ve değerlendirme konusudur. Değerlendirme bir yargılama işlemidir. Ölçümlerden bir anlam çıkarmak ve ölçülenler hakkında bir değer yargısına ulaşmaktır. «Belli bir özelliğin ya da durumun gözlenip, gözlem sonucunun sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesi»^) ölçmek demek olduğuna göre, sanat eğitiminde nasıl bir ölçme yapılmalıdır ki; bundan çıkarılacak sonuçlara göre bir değerlendirme yapılabilsin. Zira her değerlendirmenin yapıldığı yerde mutlaka bir ölçme vardır, ölçme olmadan yapılan değerlendirme sübjektif olmaya mahkûmdur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Table of Contents |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2015 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 3 |