Bir öğrenci edebiyat dersinde kendisinden pek çok farklı şeyler öğrenmesinin beklenildiğini düşünebilir. Bunlardan birincisi yazarın hayatı ile ilgili, ikincisi edebiyatın arka plânını meydana getiren politik, sosyal, dinî veya felsefi konular, üçüncüsü ise edebî tekniğin problemleriyle ilgili olabilir. Bunların tamamı edebî inceleme için ilgi çekici ve gerekli sahalar olmakla beraber, onların çeşitliliği bazen şaşırtıcıdır. İncelemede en önemli şey nedir? Nerede başlar? Neyi vurgulamaya çalışır? Bir öğretmen, genellikle ilk derste, yaklaşımının ne olacağını ve en önemli olarak neyi düşündüğünü açıklar. Çünkü, mümkün olabilen farklı yaklaşım tarzları vardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Table of Contents |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2015 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 3 |